Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
zolle

blues band

Rekommendera Poster

tänkte bara som lite ego  sätta upp min sida om mitt band  och sedan passa på att önska eder alla en fröjdefull jul  och gott nytt år på er alla  :) :) :) :) :) :)

www.myspace.com/thebluefutureband

mvh zolle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul Zolle!

Vi är åtminstone två medlemmar till här på forumet som älskar blues, mpc och jag. Jag lyssnade igenom låtarna ni lagt upp och det var trevligt att höra ljudet av en B3:a. Det är ju tyvärr inte så många band som använder sig av B3:or, mest känd är väl Greg Allman i The Allman Brothers Band.

Det fem låtar som ni lagt upp går ju alla i Chicagostil, är det den stilen som ni spelar mest eller blandar ni.

Vilket instrument spelar du själv Zolle?

Min kanske största personliga favorit ät nog Robben Ford även om jag har många favoriter.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oj du göran vill blir  snart tre som gilla bluse  sista in köppta blev Joe bonamassa. live  from nowhere in particular..*S*

välkommen in i thai bluse lilla skara Zolle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tjabba grabbar

själv spelar jag gitarr och sjunger 

ja vi blandar nog det mesta inom blues världen

låtarna som är upplagda är från förr året så dom är lite gamla

jag ville lägga upp live grejer så det fick bli så.

ja visst är det härligt med gamla hederliga instrument som sax och orgel men det är jävligt tungt att bära till gigen  >:( >:(>:(:D :D :) :)

god jul på er  hade

zolle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det samma säger jag zolle  God Jul o ett Gott Nytt År

Har du några favoriter som du kan dela med dig

gilla det mesta i bluse vägen samt i andra genre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

  ser att ni ska ha en spelning på lind gården liger lite lång i från  mina hem trakter  men jag lysna lite på er musik  ja den var inte dum gilla han med saxen  är det bra du som sjunger  i så fall var rötsen  bra lite skorig men det är ju bra till låtar i bluse rocken

gilla låten man to trust live klapp klapp men händerna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har nu lyssanat igenom åtta av de första tio banden. John Mayer och ZZ Top behöver ingen närmare bedömning då båda tillhör mina favoriter.

Så här tycker jag:

1. Greedy Pig - Trevligt och lyssningsbart band som inte verkar göra anspråk på att spela annat än de gör. Ett band som man kan lyssna på live men inte tillräckligt bra för skivköp.

2. John Mayer - Världsklass, en enastående bra musiker (här utom tävlan)

3. The Kingbirds - Ett sisådär band men som tyvär saknar blueskänsla, något som inte är helt ovanligt hos sämre band. Jag skulle inte gå på något av deras gig.

4. Kenny Wayne Gunner (Känner till Kenny Wayne Shepard som jag har ett antal skivor med men den här snubben är ny för mig) - Riktight hygglig tycker jag, framför allt gillade jag hans tolkning av Wind Cry Mary, Jimmy Hendriks gamla favorit.

5. ZZ Top - Eric Clapton har kallat det här bandet för "scollars". Vad finns mer att tillägga. De tillhör mina absoluta favoriter men kunde skapa lite nytt, det var länge sedan vi såg något sådant. Har hört dem live ganska många gånger nu.

6. Steppen Stefan Andersson - Tyvärr räcker de inte till, dessutom är sångaren för bedrövligt dålig, sämsta bandet av de tio första.

7. Thomas Schield - Hyggligt band men igen total avsaknad av blueskänsla i blueslåtarna.

8. The Rodeos - Ett oanspråkslöst band som blandar boogierock med blues och zydeco. Musikaliskt gillar jag blueslåtarna bäst men tveksam blueskänsla.

9. Mike Zito - Bra gitarist med fin känsla men med alltför dålig sångröst. För att en så dålig sångare skall tilltala mig måste man heta Tony Joe White.

10. Gov't Mule - Överraskningen, ett riktigt bra band och överlägset det bästa av de åtta och i en klass för sig. Spelar med känsla och är riktigt "tighta" som ett bra band skall vara.

Vad tycker ni andra?

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så har jag lyssnat igenom de påföljande tio banden och så här tycker jag:

11. Voodoo Highway - Svagt band med helkass sångare som inte tilltalade mig alls.

12. Mats Hjulin - Inte så tokigt faktsikt bortsett från den kvinliga sångerskan i en av låtarna, fick hon möjlighen en eller två toner rätt? Annars spelar bandet med en avslappnad och skön stil.

13. Niña Mascuñana - Läcker brud men att sälja musik genom att klä av sig är ett svaghetstecken. Egentligen kan jag inte riktigt bedöma tjejen eftersom jag inte gillar musikstilen.

14. Rei - Gick inte att lyssna på, man måste vara hennes vän på MySpace.

15. Enegenza Festival - Inget band!

16. Fade2Black - Trevligt band med hygglig blueskänsla, gillade Robert Johnsonlåten "Had enough turn it up".

17. Josh Garrett and the Bottomline - Blandade och gav med ömsom bra genomförda låtar och nästan helkassa. Framför allt föll de pladask med den långsamma blueslåten "Champagne and Reefer", men att inte lyckas så bra med de långsamma blueslåtarna är de långt ifrån ensamma om.

18. Håkan Falknäs - Lyssningsbar kille med bra känsla för bluesen. Skulle kunna gå på hans gig.

19. Kellys Lot - Typiskt ZZ Topinspirerat sydstatsband som är riktigt bra utan att för den skull nå de stora höjderna. Skulle tom kunna köpa deras skiva.

20. Takla Makan - Det fanns bara en demotape att lyssna till och det var instrumental så Takla Makan är svårbedömda. Låten började lite trevande och monotont som t.ex. Ellingtons Caravan men växer allteftersom och lovar faktiskt mer.

Nog lyssnande för idag men jag tänker lyssna igenom de kvarvarande banden så småningom.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enegenza Festival - Inget band!

Blues Solution så där

Josh Garrett  ja låter lite

Greedy Pig pigga  ja

West Bank Mike  ja

Mike Zito:  toppen

Coco Montoya likaså

BLACK COFFEE inget

Niña Mascuñana:  bra röst

Blue Family  ganska skönt gung

Blue Family  svänger

Kellys Lot säger så där bara

Håkan Falknäs låter dåligt

resten kan man ju

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ni är goa ni blues gubbar

hade du aldrig hört gowt mule förut eller

det är ju gamla grabbarna från allman brothers

mycket bra

sen kan jag ju hålla med om att en del är bara musik som passerar men det finns en och annan john mayer tex  helt stråland e

simma lugnt mellan jul maten nu  så hörs vi av 

mvh  zolle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kul att du tyckte om häkan falk näs  det är min gamla trotjänare i det gamla bandet recovery  duktig på piano och orgen  han har ett blues band som heter blue blazers  helt ok

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

    :chwi åter du dom missa jag men lyssnar nu dom får en 10 av mig sorry att jag missa dom *S* :JC_rimshot::Laie_3: låter kanon bra ska ner på stan efter jul o ta o lägg en lite beställning på dom 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×