Thaikalle

Varför bor/ vill jag bo i Thailand

Varför bor/ vill jag bo i Thailand   18 medlemmar har röstat

1. 1. Varför bor/ vill jag bo i Thailand

• Min älskade är från Thailand
      6
    • För det behagliga klimatets skull
      8
    • Pensionen räcker mycket bättre här
      0
    • För den goda matens skull
      0
    • Jag har fler vänner här
      1
    • För att jag älskar natur och havet här
      1
    • Jag jobbar här
      1
    • För att jag har mitt sommarhus här
      2
    • vet ej
      0

Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna omröstning.

5 inlägg i detta ämne

Många vill bo i Thailand. För många är det en dröm, en del har förmågan att förverkliga sina drömmar.

Det är också många olika anledningar varför man drömmer sig bort till ett annat land..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag kan "omöjligt" bara ge en anledning, men:

1. Trevliga, avslappnade människor

2. Min fru kommer härifrån

3. Trevligt klimat

4. Jag intresserar mig för thailändsk kultur och arbetar med Thailandrelaterade arbetsuppgifter

5. Bra företagarklimat och förutsättningar (jodå, jag tycker faktiskt det)

6. Låga företagsskatter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker också att det för begränsat med endast en valmöjlighet. Jag är inte odelat positiv till Thailand och det är mycket jag inte gillar med det här landet men av följande tre skäl har jag ändå valt att bosätta mig här:

1. Min fru kommer härifrån och för henne hade det varit svårt att bosätta sig i ett annat land beroende på familjesituation och arbete;

2. Klimatet, även om det finns platser med än behagligare klimat; och

3. Kostnadsläget.

Hade inte min fru kommit från Thailand är det dock troligare att jag valt att bosätta mig i Malaysia i stället eftersom jag tycker malaysierna är betydligt mindre egoistiska och falska än thailändarna. I Thailand är det ju fraperande ofta "jag först" som gäller och det är något jag inte tycker om.

Göran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker också att det för begränsat med endast en valmöjlighet. Jag är inte odelat positiv till Thailand och det är mycket jag inte gillar med det här landet men av följande tre skäl har jag ändå valt att bosätta mig här:

1. Min fru kommer härifrån och för henne hade det varit svårt att bosätta sig i ett annat land beroende på familjesituation och arbete;

2. Klimatet, även om det finns platser med än behagligare klimat; och

3. Kostnadsläget.

Hade inte min fru kommit från Thailand är det dock troligare att jag valt att bosätta mig i Malaysia i stället eftersom jag tycker malaysierna är betydligt mindre egoistiska och falska än thailändarna. I Thailand är det ju fraperande ofta "jag först" som gäller och det är något jag inte tycker om.

Göran

Haller med dig men tror ocksa beror pa var man bor, typ vilken provins osv...

Sjalv sa tror jag det pga tjejen och att som CT sa nar det galler foretagsverksamhet.... Ar lite trott pa sodern nu, men har planerat en flytt till Bangkok forhoppningsvis inom 2 ar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj, det är så mycket. Från början för värmen men numer för en mängd olika saker, låg stressnivå, kärlek, mer skoj(!), prisläge, värmen m.m.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu