Tess

nån som ska till good days på lanta??

21 inlägg i detta ämne

Hej..Vi ska dit 3 feb och bo där i en vecka...Ska spana efter hunden då...Hur var det där ? Hur bodde ni ? Vi har bokat en familjebungalow..vet du hur de är :) :)?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen... :)

Har kollat in ditt album..såg jätte gott ut :D Tyckte bara att det såg lite stenigt ute på stranden? gick det inte att bada där eller...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen... :)

Har kollat in ditt album..såg jätte gott ut :D Tyckte bara att det såg lite stenigt ute på stranden? gick det inte att bada där eller...?

alldeles nedanför good days är det stenigt,på fotot är det lågvatten och då syns det tydligt. går man lite åt höger så går det däremot utmärkt att bada!

Vi både i en superior beachfront villa, tror jag de hette. toppenfin!

vi trivdes jättebra! fin bungalow, bra pool, trevlig personal, bra mat i restaurangen och bra läge!

skulle gärna bo där igen, men nästa gång tänkte vi testa att bo på klong dao (stavningen?).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej..Vi ska dit 3 feb och bo där i en vecka...Ska spana efter hunden då...Hur var det där ? Hur bodde ni ? Vi har bokat en familjebungalow..vet du hur de är :) :)?

OT: Du får gärna rapportera om hur familjebungalowerna var då du kommer hem, vi har bokat en sådan i slutet påmars! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan

Ja Good Days är fint på Long beach.Många vänner som bott o kommer att bo där nu under vintern.

Välkomna till Koh Lanta där vi just nu har sol o en temp av 33 grader.

MVH Laila

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nyfiken på om nån ska till good days på lanta nu under vintern?

finns en hund där som jag gärna vill veta om hon lever och verkar må bra då jag blev störtkär i henne när vi var där för ett år sen!

http://www.pixbox.se/pic_show_id16292139.html

Hej!

Vi åkte hem i slutet av jan-08 och då var i alla fall "Våfflan" kvar.Några kallade henne så..En annan hund som var på resorten blev "adopterad" av en canadensisk familj och bor numera i Canada.

Har några vänner som bor på Good days i år också, ska fråga i ett mail om dom sett till Våfflan.

Ha det så skönt när du kommer ner... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

finns en hund där som jag gärna vill veta om hon lever och verkar må bra då jag blev störtkär i henne när vi var där för ett år sen!

Hej igen Tess!

Nu har jag fått mail av mina kompisar som återigen bor på Good days att Våfflan inte finns kvar.Det verkar vara väldigt lite katter och hundar runt omkring.Så tyvärr... :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen Tess!

Nu har jag fått mail av mina kompisar som återigen bor på Good days att Våfflan inte finns kvar.Det verkar vara väldigt lite katter och hundar runt omkring.Så tyvärr... :(

tack för svar!

vad trist...undra vart hon tatt vägen :( när vi var där fanns det en hel del hundar som rörde sig i närheten, spec på stranden.  Katter såg vi nog ingen alls däremot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Good Days blev verkligen en positiv överraskning. Vi stortrivdes. Sammanlagt var vi tio personer som hängde ihop och vi disponerade fyra olika bungalows utspridda över området. Det gjorde inte oss något, området är sammanhållet. Vi hade tre stycken vanliga A/C Bungalows och de var definitivt prisvärda. Stora (för klassen) och rymliga, rent och fräscht. Tonårsflickorna hade en Superior Bungalow, också kanonfin.

Familjebungalowerna såg jag bara på utsidan, tyvärr inte invädnigt.

Stämningen på stället är lugn och avkopplande. Det ligger fint och lugnt vid Phra Aes södra ända. Folket på stranden var lätt räknade, det var allt annat än trängsel. Det finns ett par små mathak vid stranden nedanför hotellet plus ett knippe massagehyddor. Det är väldigt vackert där. Det går som en "å" mellan hotellet och stranden, den får man vada igenom när det är högvatten, men den är inte djup så det tyckte vi inte var något problem.

Stora vägen är det nära till, men inte så nära att den varken syns eller hörs. Praktiskt. Tuktukar står nästan alltid och väntar när man kommer upp dit. Det finns gott om trevliga matställen vare sig man går längs stranden eller vägen. Maten på hotellets restaurang är ok, men lite väl dyr tyckte vi. Frukostbuffen får godkänt med plus.

Poolen och barnpoolen är också bra. Personalen är trevlig och hjälpsam.

Det var rätt mycket maneter i vattnet när vi var där, men inga brännmaneter. De var snälla slemklumpar bara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Din vovve såg vi inte till tyvärr. Det var väldigt lite hundar där. En fanns det som vi minns,en ung brun jycke som var gladare än glad  :) En helskön racermaskin som sprang lyckligt runt och lekte överallt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för ditt inlägg!

Kul att ni gillade Good Days ni med, Vi tyckte verkligen att det var toppen!

när vi var där fanns dock inga matställen el massagehyddor på stranden. Vi var väl där innan riktiga högsäsongen började (25 okt- 8 nov) det var knappt en kotte på stranden, men en hel del hundar när vi var där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men det lät inget vidare det där med maneterna...jag är lite orolig över box jellyfish-varningarna. Dessa maneter lär jag nojja upp mig på, även om de är helt ofarliga. :-\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så här ser de snälla ut som det fanns ganska gott om. Det fanns också en annan mindre sort, några centimeter stora bara och nästan helt genomskinliga. Ingen av dessa sorter bränns. Däremot kan man ibland få ett litet stick av en liten vattenloppa, en så är det nästan överallt i Thailand tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan!

Väcker liv i denna tråd då jag har lite funderingar.

Vi har läst många som varit nöjda med Good Days på Long Beach och har tänkt på två veckor där i Februari 2010.

När jag tittar på priserna via lanta.se (thailandhotell.se) så ligger dom lägre än om man tittar på priserna direkt via gooddayslanta.com

Är det normalt att det är på detta sätt, att priserna varierar från hemsidan/alternativa bokningssiter?

Har tittat på Sea Pearl Villa alternativt A/C Bungalow och båda som beachfront.

En annan fråga; När man tittar på bilderna på hemsidan eller via lanta.se så står det två st smala sängar bredbvid varandra på A/C Bungalow. Någon som har koll om man kan begära att få en dubbelsäng istället?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad gäller priserna på gooddays så kan du maila till dom och försöka pruta lite själv! Bodde där en månad förra året och det gick att förhandla lite hemifrån innan vi åkte, kravet var en deposition på 10000 baht tror jag att det var. Och det där med bubbelsäng brukar ju gå att fixa, hör efter med dom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu