Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Martin

Pensionssparar man i Thailand?

Rekommendera Poster

Så nu var det dags för mig att ta tag i detta lite bättre, speciellt när man nu arbetar i Danmark som har sämre pensionsvilkor, men generösa pensionssparregler.

Lite nyfiken hur det är i Thailand? Finns det också mycket reklam och sparar folk i banken för sin pension?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

  hej hej!

  Ja dom har säkert många olika, jag vet bara att min fru betalar två

  gånger per år, inga stora pengar har för mig att det är 15000 bahtingar

  men hon är väldigt noga med att betala dom. (eller är det jag)

          Mvh

        FANTASY

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, men även det blir väl en del med thailändska mått. Fast de som arbetar för minilönen, då har väl knappast råd med detta. Hur stora blir pensionerna för de?

Man ser ju massor av bankreklam när man är i Thailand, men man vet ju inte för vad det är. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Som sagt förekommer det bland de som har råd. Många har svårt att få de små slantarna att räcka till ändå.

Jag och frugan pensionsparar. Det har hunnit blivit en del nu på fem år, så man slipper kanske sova i skogen som 65-åring :o

Eftersom jag inte har några planer att återvända till Norden så känns det som ett måste.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min fru är statsanställd och de har ju förmånen att få statlig pension efter det att de varit statligt anställda i 25 år. Min fru sparar dessutom ungefär 10% av lönen i en pensionsfond som administreras av de lokala myndigheterna. Ur den fonden kan medlemmarna dessutom låna pengar till bättre villkor än vad bankerna erbjuder.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×