Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst bjuvenhed

Aeroflot?!

Rekommendera Poster

Gäst bjuvenhed

Är de någon som har erfarenhet av Aeroflot? Har kollat på flyg Sthlm - Bangkok (mellanlandning i Moskva) och hittade bra priser, men undrar lite om flygbolaget Aeroflot?

Kanske dum fråga, men innebär det att det är ryskt tal på filmerna som visas?  :o:to_take_umbrage:

Tacksam för svar :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag åkte aeroflot förr några år sedan.Det var ju en upplevelse om man säger så

Egentligen inte så mycket negativt planen är ju som andra plan fri dricka och maten är väl som flygplans mat i allmänhet. Flygvärdinnorna ser ut som ryska kulstöterskor med mustasch. Kommer inte ihåg om filmerna var dubbade.

Det som är negativt är den långa väntetiden i Ryssland.Vi hade 8 timmars väntan på en flygplats som knappt har några sittplatser och detta på hemvägen. Eftersom väntan var lång fick man en matkupong som man kunde äta . Ytterligare en kulstöterska som serverade helt oätlig mat. Men så här i efterhand har det ju varit en upplevelse.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst martin.agren

Åkte med dem för 2½ år sedan. Planen är väl ganska slitna, men inte skabbiga. Ungefär som KLM. Fri alkoholfri dryck, men allt som har % i sig kostar och de tar inte kort!

Ingen filmunderhållning alls Moskva-Bangkoksträckan och lång väntetid på en enormt tråkig flygplats.

Om du står och väger mellan dem och något Star Alliance-bolag eller Finnair, välj SA eller finnarna då, det är värt några hundra mer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

också flygit en gång och aldrig igen. 12h väntetid i moskva, risiga plan till Bangkok som var onödigt varma och väldigt rökiga, ingen alkoholhaltig gratis dryck (som behövs i dom planen) .. visst det är billigt, man överlever men betalar glatt några tusen till för att faktiskt göra resan njutbar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det jag skriver nu får ni ta som ni vill man jag skulle inte åka med dem om det så vore gratis.

Detta baserar jag bara på min känsla och vad jag har läst i tidningen, vad jag har förstått så ramlar väll dem ner lite oftare än andra bolag sen vet jag inte om de har bättre standard på sina internationella flygningar än inrikes, det får man ju hoppas i varje fall.

om man sen tänker på service faktorn som inte häller verkar helt lysande så är valet solklart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag åkte aeroflot förr några år sedan.Det var ju en upplevelse om man säger så.

Har aldrig åkt med dom till Thailand, så jag skulle väl inte uttala mig. Men flög med dom Landvetter-St Petersburg i början av 90-talet med ett specialchartrat plan. Jag var med en delegation från Västsverige som skulle dit för att knyta affärskontakter.

Hyllorna för handbagage saknade luckor, så det hände att bagaget ramlade ner. I vissa partier av mittgången saknades luckor i golvet, det hade man löst genom att lägga ut lösa plywoodskivor. När vi skulle landa var flygplatsen stängd p.g.a.  kraftig dimma, men man gjorde ett undantag för oss! Väl nere tvärnitade piloten och det mesta av handbagaget föll i golvet.

På plattan hälsades vi välkommna av en liten orkester som spelade Du gamla du fria. Sén transport till hotellet med poliseskort med tjutande sirener och blåljus, full fart rakt genom alla korsningar oavsett om det var rödljus eller inte.

Denna flygning var också en upplevelse, liksom St Petersburg.

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag åkte aeroflot förr några år sedan.Det var ju en upplevelse om man säger så.

Har aldrig åkt med dom till Thailand, så jag skulle väl inte uttala mig. Men flög med dom Landvetter-St Petersburg i början av 90-talet med ett specialchartrat plan. Jag var med en delegation från Västsverige som skulle dit för att knyta affärskontakter.

Hyllorna för handbagage saknade luckor, så det hände att bagaget ramlade ner. I vissa partier av mittgången saknades luckor i golvet, det hade man löst genom att lägga ut lösa plywoodskivor. När vi skulle landa var flygplatsen stängd p.g.a.  kraftig dimma, men man gjorde ett undantag för oss! Väl nere tvärnitade piloten och det mesta av handbagaget föll i golvet.

På plattan hälsades vi välkommna av en liten orkester som spelade Du gamla du fria. Sén transport till hotellet med poliseskort med tjutande sirener och blåljus, full fart rakt genom alla korsningar oavsett om det var rödljus eller inte.

Denna flygning var också en upplevelse, liksom St Petersburg.

Hasse

En upplevelse värd att minnas må jag säga. :D :D ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad förvånad jag blir.Vi fick fri dricka när vi åkte ryssarna hinkade ju in som bara den sen satte dom glasen mitt i gången så flygvärdinnan gick o trampade på dom. Det skulle ju vara för den fria drickan som man kan tänka sig o åka med ryssarna då kan man ju bara dricka och glömma. Ha Ha .

Denna gång åker vi med Turkish Airlines är det nån som vet om det är fri dricka på dessa plan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag flög Aeroflot för 3 år sedan och mitt betyg är definitivt OK, för de pengarna, vi hade gratis öl och vin, eller åtminstone första timmarna tills folk började sova då tröttnade tydligen flygvärdinnorna oxå för då sa de beer finnised med härlig rysk brytning och strax efter det var även Wine finnised...

Annars var där ingen film, lösa säten, dålig service men flygningen helt ok.

Det sämsta är ju dock väntan i Moskva som är FRUKTANSVÄRT dryg, och lång, den vetifan om jag orkar med fler gånger. I januari provar även vi Turkish.

På vägen hem flög vi nyårsdagen och då var vi knappt 50 pers på planet så då hade vi 3 4 säten vardera..inte fel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst martin.agren

Förutom flyget för 2½ år sedan så flög jag med dem för 4 år sedan också, och då hade de fortfarande kvar gratis dryck, för all dryck, men de kanske insåg att ryssar och gratis sprit = dålig kombination.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja flög nog för 6 år sen å då var det ingen dricka. engelsmännen i planet som tydligen var vana aeroflottare hade med isg egen sprit, flaskvis så rätt högljud stämmning vart det i planet :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst bjuvenhed

haha, det känns faktiskt som att vi INTE kommer boka med aeroflot :P

tack för alla svar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad förvånad jag blir.Vi fick fri dricka när vi åkte ryssarna hinkade ju in som bara den sen satte dom glasen mitt i gången så flygvärdinnan gick o trampade på dom. Det skulle ju vara för den fria drickan som man kan tänka sig o åka med ryssarna då kan man ju bara dricka och glömma. Ha Ha .

Denna gång åker vi med Turkish Airlines är det nån som vet om det är fri dricka på dessa plan?

Flög med dom i januari då ingick det sprit vin och öl, helt okey vad man betalde.

Nästa resa resa blir med Aeroswit få se hur det är att flyga med dom..

Reijo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×