Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Endoo

STOR haj på Kamala Beach

Rekommendera Poster

En stor haj skrämde upp några turister imorse på Kamala Beach.

En av mina närmsta vänner och några kompisar körde nattfiske från igårkväll och fick på morgonen upp en 2 meter lång haj.

Inte helt vanligt och folk blev såklart nyfikna. De få turister som märkte något blev aningen skärrade och en brittisk dam sa säkert 10 gånger

-Is it a shark...?

Innan hon tillslut 5-6 gånger säger

-Its a SHARK, ITS A SHARK...  :)

post-173-14768711055832_thumb.jpg

post-173-14768711055997_thumb.jpg

post-173-1476871105616_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag visste inte att hajar fanns vid Phukets kust? Eller var det här långt ut?

Det var en bra bit ut, men såklart dem kan ta sig in mot land om dem skulle vilja.

Men man ska ha sjuk otur om man blir biten, vet inte om det hänt någongång i dessa trakter och är man på dyksafari ska man nog bli glad om man får se haj.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det här var dock ingen Vithaj utan en Tjurhaj. För att skrämmas lite kan jag meddela att tjurhajen är den haj som anses vara den allra farligaste. Hur det är uppmätt vet jag dock inte utan det är bara något jag läst flera gånger.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ok, livsfarliga maneter och vithajar... Befinner mig just nu i regniga phuket vid surin beach. Inte nog med att man gar och at orolig for maneterna nu ska man alltsa vara uppmarksam pa hajar ocksa!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vithaj utanfor Koh Tao

Japp, befinner mig pa Koh Tao just nu och bland alla dykare pratas det mycket om att det finns manga vithajar i vattnen runtomkring.

Är inte vattnet för varmt för vithaj ???

Trodde inte den fanns i dessa vatten.

Tjurhaj  :)

Det var detta jag tänkte på  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vithaj utanfor Koh Tao

Japp, befinner mig pa Koh Tao just nu och bland alla dykare pratas det mycket om att det finns manga vithajar i vattnen runtomkring.

Är inte vattnet för varmt för vithaj ???

Trodde inte den fanns i dessa vatten.

Tjurhaj  :)

Det var detta jag tänkte på  :)

Fast enligt mina kompisar finns det även vithaj, men vet inte hur bra koll dem egentligen har då den tyckte detta var en vithaj :th

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spännande.. och vi "flyttar" upp till Kamala den 19:e..är de inte Tjurhajar som man ska va rädd för så är det maneter..förut var mitt största bekymmer myggbetten som blev röda variga och allmänt hemska..men vadå myggbett!

Vi trivs och har det bra i regniga(just nu) Thailand...

Tror att dessa djur.. både maneter och hajar var nog här före oss... men vi har sånt nyhetsflöde nu.. vi är så informerade om allt.. på både gott och ont.. :-\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spännande.. och vi "flyttar" upp till Kamala den 19:e..är de inte Tjurhajar som man ska va rädd för så är det maneter..förut var mitt största bekymmer myggbetten som blev röda variga och allmänt hemska..men vadå myggbett!

Vi trivs och har det bra i regniga(just nu) Thailand...

Tror att dessa djur.. både maneter och hajar var nog här före oss... men vi har sånt nyhetsflöde nu.. vi är så informerade om allt.. på både gott och ont.. :-\

Japp,, lika bra att välja att vara rädd för allt, eller för inget  :cool

Välkommen hit den 19:e. Regnet e nog på sista kapitlet nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lauri

Gott om haj i Andamansjön. I bilden några uppdragna på stranden på Manmagaman beach utanför Dawei i Burma, ca. 60 mil norr från Phuket -02.

2002_1015_183626AA.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gott om haj i Andamansjön. I bilden några uppdragna på stranden på Manmagaman beach utanför Dawei i Burma, ca. 60 mil norr från Phuket -02.

2002_1015_183626AA.JPG

Den lilla till vänster ser ut som en Vithaj. Den kan inte alls vara gammal klart under ett år.

Hajar blir allt ovanligare för vart år som går. Förr var det mycket vanligare att man fick det här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Börjar bli skaplig haj frossa nu  ;)

Jag tror inte att det är så stor risk att stöta på farliga hajar i Thailand.

Man har ju inte hört om nån attack i alla fall.

Någonmåste ju vara den första  :pra

Dessutom om manläser fakta kring just Tjurhajen så står det att den trivs i grunda vatten mellan 1-30 meter djupa. Låter ju toppen, det är typ på samma djup jag trivs på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×