Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Endoo

Lite nytt på Kamala beach

Rekommendera Poster

Ni som brukar vara i Kamala kommer märka att det är lite nytt när det gäller matserveringen.

Alla matställen på stranden är sedan en tid rivna och igår togs beslut om hur det skulle bli.

Det hela handlade från början om, så vitt jag förstår det, att det varit skitigt och osigt på promenadsträckan på stranden. Har hört flera olika gissningar på hur det skulle bli men nu är det beslutat att det kommer byggas upp matställen ungeför i höjd med polishuset, fast intill stranden. Om det blir någon tältlösning eller annat fick jag inte fram men efter vissa gissningar som tidigare löd att det inte skulle finnas mat på stranden alls så känns det som att det kommer bli en rätt ok lösning.

De flesta av ställena som inte lagade maten på stranden kommer troligen finnas kvar så i det stora taget blir nog inte skillnaden så dramatisk.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är Dengs kvar?

Alla "fasta" byggnader finns kvar så det som är rensat är dessa bambu-stånd på beach sidan och allmän mark. Detta är inget nytt och det har förr genom åren rivits en hel del på "kommunmark" som bl a är marken närmast vattnet. Eftersom Thailändarna vet om hotet så har dom bara satsat på enkla bambuhyddor som inte kostar så mycket. Förra året var det val och då ville ingen politiker stöta sig med ortsborna och sedermera poppade det upp många hyddor.

Kamala beach har blivit mer städat och det är nog bra. I Bangtao har politikerna inte börjat bry sig och där sprider sig hyddorna för fullt nu, det är säkert många av dessa som tidigare fanns i Kamala.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det lilla Mem som masserade på stranden 2000 tro? 2002 jobbade hon lite längre bort på en krog på stranden... när vi va där år 2000 hade en liten butik i Kamala.. då va Kamala litet!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det lilla Mem som masserade på stranden 2000 tro? 2002 jobbade hon lite längre bort på en krog på stranden... när vi va där år 2000 hade en liten butik i Kamala.. då va Kamala litet!!

Mem är en liten vänlig kvinna 50+ som driver Maphrao resturang med sin fam. alltid glad å trevlig. Vad hon gjort tidigare vet jag inte så mycket om, men jag tror hon arbetar i gummiodlingar på lågsäsongen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna vara hon, hade två barn som studerade så hon jobbade 16-18 timmar/dygn för att betala skolavgiften...vi måste åka dit nu när vi kommer och se om det är hon...

Hon gjorde en tårta åt min man när vi va där och kom till stranden med den...det var även ljus i den. :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Otroligt att det gått så snabbt, vad jag minns så har det pratats om att riva dessa bamburestauranger i 2 år, men antalet bara växer, bra för turisterna, men sämre för dom fasta restaurangerna.

Undrar var falukillen längst bort tar vägen då, ni vet han med Leksandsflaggan

DSCF0982.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna vara hon, hade två barn som studerade så hon jobbade 16-18 timmar/dygn för att betala skolavgiften...vi måste åka dit nu när vi kommer och se om det är hon...

Hon gjorde en tårta åt min man när vi va där och kom till stranden med den...det var även ljus i den. :kla

Hade ju en bild åxå då, å det stämmer att hon har 2 barn.

post-2393-14768711049365_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att se.. för visst är det hon.. är iaf ganska hundra på de.. måste vi åka dit å käka, vi åker på tisdag och åter till Sverige i januari.. så tid har vi på oss då.. :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att se.. för visst är det hon.. är iaf ganska hundra på de.. måste vi åka dit å käka, vi åker på tisdag och åter till Sverige i januari.. så tid har vi på oss då.. :kla

Då kanske vi träffs där i dec.

Vi käkar nog lunch där den 9/12 när vi landat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att se.. för visst är det hon.. är iaf ganska hundra på de.. måste vi åka dit å käka, vi åker på tisdag och åter till Sverige i januari.. så tid har vi på oss då.. :kla

Då kanske vi träffs där i dec.

Vi käkar nog lunch där den 9/12 när vi landat.

We´ll be there  :Archie_07:  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att se.. för visst är det hon.. är iaf ganska hundra på de.. måste vi åka dit å käka, vi åker på tisdag och åter till Sverige i januari.. så tid har vi på oss då.. :kla

Då kanske vi träffs där i dec.

Vi käkar nog lunch där den 9/12 när vi landat.

We´ll be there  :Archie_07:  ;)

Vi kommer att vara vitast ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att se.. för visst är det hon.. är iaf ganska hundra på de.. måste vi åka dit å käka, vi åker på tisdag och åter till Sverige i januari.. så tid har vi på oss då.. :kla

Då kanske vi träffs där i dec.

Vi käkar nog lunch där den 9/12 när vi landat.

We´ll be there  :Archie_07:  ;)

Vi kommer att vara vitast ;)

japp  :rolling on the floor:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att se.. för visst är det hon.. är iaf ganska hundra på de.. måste vi åka dit å käka, vi åker på tisdag och åter till Sverige i januari.. så tid har vi på oss då.. :kla

Då kanske vi träffs där i dec.

Vi käkar nog lunch där den 9/12 när vi landat.

We´ll be there  :Archie_07:  ;)

Vi kommer att vara vitast ;)

Det är jättebra.. då har vi nåt kännetecken på er :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som har bilder från stranden nu när dom har "städat" .

Har inte fotat något. Kan säga att det på vissa ställen är förvånadsvärt likt tidigare, tex södraste delarna och delviss mittpartiet. Den nya regeln säger annars att det ska vara vita plasttak, så jag vet att ett av ställena som har trätak har en vit pressenning över  :cr

På den norra delen är det mest vita tält, sen inte alls lika fint ut enligt mig.

Seg säsong så alla har inte ens öppnat...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×