Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Annie

Biverkning på Twinrix

Rekommendera Poster

Vaccinerade två åringen med andra twinrix-sprutan för tre dagar sedan. Efteråt har han varit hängig, haft feber upp mot 40 grader, och dålig aptit. Är det någon som varit med om samma sak? Fick ingen info på VC om biverkningar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I nnan vi skulle vaccinera oss kollade jag upp på bla olika forum om någon hade fått biverkningar. MÅNGA hade fått influensasymptom efteråt men alla hade inte kopplat det till vaccinet. Kollade även med sjukvården och symptomen finns med som biverkning men är inte så vanligt enligt dem, antagligen för att det inte alltid kopplas ihop med just vaccinet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19970210000016&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Biverkningar

Vanliga (upp till 1 av 10 vaccindoser):

  Dåsighet, huvudvärk

Illamående

Aptitlöshet

Svullnad eller blåmärken vid injektionsstället

Sjukdomskänsla, trötthet

Feber 37,5°C eller högre

Irritabilitet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag o sambon vaccinerade oss förra veckan, då med endast havrix men ändå. Jag frågade om det var lugnt att gå o träna aerobics efteråt och sköterskan sa att det var inga problem så länge det inte var mycket armar. Jag kände ingenting under passet, men fy fanken va ont jag fick senare på kvällen när jag kom hem. Kändes som kramp som inte gick att stretcha ut. Så träna inte med nystucken arm!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×