Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
nosslo

Första resan till Thailand

Rekommendera Poster

Ska åka till Thailand för första gången i vinter (januari eller februari) med några kompisar, vi är i åldrarna 18-20. Vi hade tänkt vara där 2 eller 3 veckor.

Åker mest dit för att bada, sola och ha kul om kvällarna :)

Men även att kolla på sevärdheter, och kanske vara i naturen och kolla runt :) Resan är mest till att få avkoppling och värme! Antar att det är högsäsong på dom flesta ställena i Thailand vid den här tiden på året?

Tänkte kolla här om ni har något tips på vart man kan åka då?

En kompis tycker vi ska åka till Phuket, är det något som skulle passa det jag beskrev tro?

Är dykningen bra runt Phuket, det är något man verkligen vill testa på :)

Tack på förhand :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Patong på Phuket och en vecka på phi-phi. Kombina med några dykutflykter så har du bra med fart. Patong har inte bästa dykvattnet men det finns öar runt som är helt ok.

På 2-3 veckor ska man inte åka runt på för många ställen men om ni åker via Bangkok så ta några dagar där också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog rekommendera

* Bangkok

* Koh Samui

* Koh Pha Ngan

* Koh Tao

och hoppa över Phuket helt och hållet, åtminstone Patong. Börja ett par dagar i Bangkok och ta er sedan till öarna. På Samui och grannöarna har ni bra vatten, fina beacher, dykning och det håll-i-gång ni också vill ha.

Tag gärna katamaranen från Bangkok, via Koh Tao och Koh Pha Ngan till Koh Samui, http://www.lomprayah.com/, alternativt buss eller tåg till Surat Thani och sedan färja till Samui. Båda alternativen är billigare än flyget men katamaranen är nog att föredra.

Om ni är riktiga dykentusiaster kommer det i ett annat läge och då är ändå Phuket att rekommendera för närheten till Similan Island. Phi-phi island har sedan länge passerat "bäst före datum" enligt min mening.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, ni är 18-20 och vill festa, sola och dyka. Nu får Göran säga vad han vill - men enligt min erfarenhet är Phi Phi helt rätt, liksom Phuket. Framförallt Phi Phi har allt ni söker och horder av männsikor i samma ålder som vill samma saker som ni. Det här med "bästföre-datumet" för Phi Phi brukar sägas av folk som inte är unga och partysugna  ;) Jag skulle ta en vecka på Phuket och en vecka på Phi Phi om jag var i er ålder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog rekommendera

* Bangkok

* Koh Samui

* Koh Pha Ngan

* Koh Tao

och hoppa över Phuket helt och hållet, åtminstone Patong. Börja ett par dagar i Bangkok och ta er sedan till öarna. På Samui och grannöarna har ni bra vatten, fina beacher, dykning och det håll-i-gång ni också vill ha.

Tag gärna katamaranen från Bangkok, via Koh Tao och Koh Pha Ngan till Koh Samui, http://www.lomprayah.com/, alternativt buss eller tåg till Surat Thani och sedan färja till Samui. Båda alternativen är billigare än flyget men katamaranen är nog att föredra.

Om ni är riktiga dykentusiaster kommer det i ett annat läge och då är ändå Phuket att rekommendera för närheten till Similan Island. Phi-phi island har sedan länge passerat "bäst före datum" enligt min mening.

Göran

Låter som en bra rutt för 18-20 åringar, go for it

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, ni är 18-20 och vill festa, sola och dyka. Nu får Göran säga vad han vill - men enligt min erfarenhet är Phi Phi helt rätt, liksom Phuket. Framförallt Phi Phi har allt ni söker och horder av männsikor i samma ålder som vill samma saker som ni. Det här med "bästföre-datumet" för Phi Phi brukar sägas av folk som inte är unga och partysugna  ;) Jag skulle ta en vecka på Phuket och en vecka på Phi Phi om jag var i er ålder.

Instämmer helt. Phuket och Phiphi är perfekt för er. Men om ni ska vara där i 3-4 veckor så kan ni flyga över en vecka till samui och ta båt till koh tao via koh pangan. Koh Tao ska ha grymt dykvatten. Men som sagt: 2 veckor så tycker jag Phuket och phiphi är allra bäst för er "ungdomar"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Phi Phi är helt klart bäst! Där har ni i stort sett allt för 18-20åring:-D...Vi(20åringar) var där för några månader sedan och det ända vi gjorde var sola,bada och festa. > :D Sedan är de flesta där kring den åldern. På Patong var det dock mer "vuxen" inriktad(ni kanske räkna ut vad jag menar :C). Dock så borde ni testa nattlivet i Bangkok. Har själv aldrig gjort det mer än på Kao San Road.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×