Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
saramoa

åka fordon med små barn

Rekommendera Poster

Hej

Vi åker med en 5 månaders och en 2 åring. Vi kommer ha stol med till den minsta men finns det inte ens bälte går den ju inte ens att använda. Kan man inte hitta bilar med bältei?.

Hur är det med andra färdsätt inom och från kamala. Cykel? Buss?

Vet att säkerheten inte alls är det samma men man vill göra det så gott det går.Just den minsta som inte ens skulle klara en häftig inbronsning annars.

vänligen

sara

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska ni hyra bil så finns det (vad jag har sett iaf) nästan bara nya bilar och då har de såklart bälte.

Inom Kamala kan man gå till stor del. Som jag skrev i ett annat inlägg har jag inte körkort och är jätte rädd för mopparna, så för min del (och barnens) blev det att gå till stor del, funkade jätte bra.

Vet andra som har köpt cyklar och/eller hyrt moppe och det funkar såklart ännu bättre om man "vågar".

Det går en buss från Kamala och den går in till Phuket Town, tar ca. 40 min.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

frallan (här på forumet) driver detta företag:

http://www.kids-on-board.com/

Där kan du alltså boka/hyra bilar med bra bilbarnstolar. Kanske något för er att kika på.

Annars är det inte att räkna med att vanliga taxibilar har bälten som du kan fästa en bilbarnstol med. De kommer nog bara stirra förvånat på dig om du börjar rota runt efter några bälten i baksätet.......

Vad gäller inom Kamala, är det, som millicentia säger, gångavstånd, så det är att rekommendera.

Bussar är, som husse skriver, inte direkt säkrast i världen. Å andra sidan kör de för det mesta rätt långsamt, vilket kan vara en fördel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×