Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
nevelius

Zzzzzz

Rekommendera Poster

Men annars är det bra  :D

Hej på er igen, det känns som om jag varit borta ifrån er länge nu. Vå åkte till Gotland tidigt 1 maj och kom hem klockan 4.45 i morse. En timme sova fick jag, sedan var det att pallra sig upp och jobba. Vad utsätter man sig för egentligen??  Men jag kan säga att det har det varit värt, för vilket underbart väder vi haft, helt otroligt egentligen. Jag har till och med blivit röd om nosen  ;) Men inte pga  :JC_burp: utan snarare en stor och härlig  :l_sunny:

Inte blev dagen sämre av att jag idag fick klart att mitt "år efter år"-vik nu har blivit en fast och fin tjänst  :Mauridia_31:

Dessutom ska jag och äldsta dottern åka och titta på en pålle på fredag. I morgon kommer en tjej som ska provrida vår gamling. En fin go och rar liten unge som bor i närheten, jag känner familjen. Blir allt det där som jag hoppas blir det kalas alltihop (men än ska många bitar falla på plats).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas med er att hon köper hästen .Gud vad skönt att få sälja till någon man känner så att man vet var hästen finns och hur den har det.

Usch kan inte tänka tanken att sälja nån långt bort.Och inte veta hur dom har det.Fast dom flesta är ju bra med djur.Men tanken på att det finns dåliga gör att min farm växer och växer just nu rider jag tre om dan.

Vad är det för häst ni ska köpa då?

Hästarna och mina hundar är det ända jag längtar till när jag är i Thailand.

.Hur känner dina barn?

Grattis till fast tjänst.Många lärare i min skola har vikarierat i många år utan att få fast.Det är oftast dom lärarna vi inte vill missa.Så man vet aldrig om dom är kvar efter sommaren.Ha det bra.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hästerierna kan jag skicka dig ett PM om lite senare idag, jag gissar att inte så många andra är intresserade  ;)

Och tack för gratisset till tjänsten. Det kan jag lova är den bästa present jag fått på länge  :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hästerierna kan jag skicka dig ett PM om lite senare idag, jag gissar att inte så många andra är intresserade  ;)

Och tack för gratisset till tjänsten. Det kan jag lova är den bästa present jag fått på länge  :laugh:

Ja tack gärna,men så har det alltid varit om hästar och tjejsport  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:Mauridia_29::Mauridia_33::Mauridia_31:

Stort grattis till den fasta tjänsten,

jag vet hur det är att gå på vik i vården år ut och år in.

( För visst jobbar väl du i vården?)

Lycka till med alla planer.

:d_good_luck:

Helene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så var det mina "hästaffärer"- Krullis, du har väl lite rätt i det du sa om tjejsport iofs, men ämnet är ju rätt smalt. Det är inte så många förunnat att ha både intresse, tid och möjlighet att ha och hålla på med hästar. Många tycker att hästintresserade personer är lite konstiga. Bara för det bestämde jag mig för att lägga svaret i tråden istället  :JC-hysterical:

Killen vi ska titta på är en tioårig vallack som efter en skada blivit t-märkt. Han är ridbar men eftersom han inte förväntas hålla för tävling mer blev det så. Passar mig perfekt, går allt i lås får jag en trevlig, välskolad och fin häst mycket billigare än jag kunnat drömma om. Mer vill jag inte säga innan jag vet hur det blir.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

även  jag är  i vården  fast i vårdsvängen sen 36 årsen ock kommer inte loss :laugh:

Visst är det härligt  ;) Nä, skämt å sido, jag trivs så väldigt bra med mitt arbete. Både typen av arbete och grejen att jag jobbar i världens mysigaste arbetslag gör att jag trivs som fisken i vattnet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:rolling on the floor:

Så var det mina "hästaffärer"- Krullis, du har väl lite rätt i det du sa om tjejsport iofs, men ämnet är ju rätt smalt. Det är inte så många förunnat att ha både intresse, tid och möjlighet att ha och hålla på med hästar. Många tycker att hästintresserade personer är lite konstiga. Bara för det bestämde jag mig för att lägga svaret i tråden istället   :

Killen vi ska titta på är en tioårig vallack som efter en skada blivit t-märkt. Han är ridbar men eftersom han inte förväntas hålla för tävling mer blev det så. Passar mig perfekt, går allt i lås får jag en trevlig, välskolad och fin häst mycket billigare än jag kunnat drömma om. Mer vill jag inte säga innan jag vet hur det blir.

:D  :rolling on the floor: Du är bra kul du.Då e vi konstiga tillsammans då  :friends: Hoppas du får hästen jag håller tummarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej på er häst människor!

jag fattar nada  -t märk kan ni förklara

är det för att han inte får tävla mer?

men kan man då rida på honom? det är väll också påfrestande på den skadan ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om dom blivit märkta har dom som ägt honom fått ut en försäkringspeng för att han blivit utslagen som tävlingshäst,träning på hård nivå.

Många utslagna hästar går tex på turridning.

Dom kan fungera utmärkt som vanliga ridhästar.

Kolla med försäkring bara för den delen han blivit märkt för går ju inte att försäkra .

rådgör med vetrinär.

Vad skadan innebär.

Det är därför det låga priset.

Vi har sålt en märkt häst billigt för utläkt spatt den fungerar alldeles utmärkt fortfarande 10 år sen.Vi fick ut försäkring köparen en billig häst som är kanon men dom tävlar inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara visa en mysig bild från igår kväll när vi var upp till våra hästars sommarhage och hälsade på. Det här är min yngsta dotter och hennes ponny Timone. Han fyller tolv år idag så han ska väl uppvaktas med äpplen och morötter i eftermiddag kan jag tänka  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara visa en mysig bild från igår kväll när vi var upp till våra hästars sommarhage och hälsade på. Det här är min yngsta dotter och hennes ponny Timone. Han fyller tolv år idag så han ska väl uppvaktas med äpplen och morötter i eftermiddag kan jag tänka  :)

Det ser mysigt ut va fin han är  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Timone är 147 centimeter hög, men min dotter är inte så lång ännu, vad är hon tro... 154 tror jag (det där svär jag mig fri från, jag har faktiskt inte koll  ;) )

Gränsen för att en häst ska vara ponny går vid 148 centimeter.

Så kan man röra till det ordentligt så här  :D Vår gamling (han som jag har sålt och snart ska flytta) är av rasen New Forest. Det är en ponnyras. Men! Polo är 150 centimeter och är därför på sätt och vis en häst, men en ponny i alla fall.

Den nya hästen jag ska ha han sköter sig, han är en arab och är en liten häst med sina 154 centimeter. Lagom stor för mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×