Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
majkball

Deklarationen...

Rekommendera Poster

Hej,

Tänkte höra efter om ni fått några glädjande preliminära beräkningar från deklarationen.

Hos mig så kommer sommarens reskassa att utökas med 13300 kr, ett glädjande besked som fick mig att trilla ur stolen.

// Mikael

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trevligt och grattis!

Själv är jag utskriven från Sverige sedan flera år och trots att jag betalar en hel del skatt även i Thailand, verkar jag varken få tillbaka något eller tvingas betala extra.

Lite "trist", då jag fick tillbaka på skatten de fem senaste åren jag bodde i Sverige.

Edit. Frugan påstår att jag visst får tillbaka ibland även här. Hon har bättre koll på vår revision än vad jag har. :-[

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ca 25,000 kronor i restskatt men det visste jag om sa det kom inte som en overraskning och beloppet finns sedan lange reserverat. Jag brukar ha jarnkoll pa ekonomin.

Goran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir nog restskatt...

Fick 170000 sist...  :-[ Hade tjänat för bra till skillnad mot vad jag hade skattat för...

Svårt att beräkna i min bransch...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men tack och lov att ni hade räknat med det, stgrhe och Mia. Det kunde ha blivit en riktig "party-pooper" om ni räknat att få TILLBAKA pengar...

Tyvärr hade jag inte räknat med det...

Dessutom var jag tvungen att betala en vinstskatt på nästan 200000kr pga av en såld lägenhet som jag dessutom fick avslag på  avdrag vid viss renovering jag gjorde innan försäljning...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja jag har inte räknat ut ännu men ligger 3000 + redan nu men då ligger gubben ca 2000 -  :) fast med milavdragen så kommer han upp på plus o jag får lite till så nu kan vi ha lite extra raj raj i sommar. Ska ner till Göteborg hade vi tänkt + en liten avstickar till Gekås  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gjutaren

:D Det blev 245 :- tillbaka.

Borde nog räcka till flygbussen till Arlanda. :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Så det är här jag hittar er (Pär o Helena)! Visst hade vi underbart på Koh Lanta :D Vi får se vart vi ställer kosan nästa år, kanske annat mål än Thailand denna gång. Men man vet aldrig. Ha det riktigt gott o njut av vårvärmen. Vi hörs!

/Ylva

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sambon "hotar" med att åka till Thailand på sommaren, han får tillbaka ca 8000kr medans jag får 1400kr.  :D :D Killen och lilltösen åker och jag får vara hemma och jobba. Men det går jag inte med på heh,heh....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter och kämpar med våra elektroniska signaturer för att kunna deklarera här nere. Inte helt enkelt med koder som skickas rek. inom Sverige och papper som skall skrivas på. Allt detta jobb för en restskatt som är gigantisk.

mvh

Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Sålt ett hus och skickade in 55 000 kr extra som gardering....efter kvittoräkning och avdrag får jag tillbaka 52 000.....alltså -3 000 men det känns som 52 000+.....ska till Thailand 2 mån, dec och jan men det var planerat oavsett skatten...tjänade bra på huset...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar ligga ganska rätt. Iår kommer det dock tillbaka lite men det har moderaterna redan tagit i form av tobaksskatt, trafikförsäkrings-skatt,fastighets-skatt som dom kallar kommunal fastighetsavgift (löjligt)m.fl skattehöjningar.

Så några skattepengar till Thailandsresa blir det knappast. :nau

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaa det är skönt att få tillbaka på skatten..känns som en liten vinst..eller stor för vissa! I år blir det 1800kr..så det är bara till att buga  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst wille

Onskar nastan att jag betalade skatt sa man iaf har ett sportslig att kunna fa tillbaka lite ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×