Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Atom

Atom

Rekommendera Poster

Gäst Atom

Tjena, jag kallar mig Atom och har snart bott i Thailand i 10 ar. Jag har nog bara varit har i 3-4 ar dock da jag jobbar runt om i Asien och oftast reser 3 veckor i manaden samt att vi bodde i Hong Kong 2004.

Vi, dvs jag, min fru och Atom, som ar min dotters smeknamn, bor i Chachengsao 1 timme utanfor Bkk dar vi byggde ett hus for 3 ar sedan. I host kommer vi nog att veckopendla till Bkk da var dotter ska borja internationellt dagis dar.

Trots att jag bott i Thailand sa pass lange sa kommer jag inte ge nagra rekommendationer angaende resmal och hotell i Thailand. Inte for att jag ar otrevlig utan helt enkelt for att jag formodligen vet mindre om detta an de flesta av er; jag var pa Koh Samui for 9 ar sedan samt i Phuket for 2 ar sedan pa konferens. Jo forresten jag har varit i Krabi ocksa 2 natter. Daremot delar jag garna med mig av mina egna funderingar om livet i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul med annu mer erfarenhet fran Thailand. Det har ar ett bra forum och det handlar inte bara om turism som resmal, hotell och dyligt. Det finns "matnyttig" information for allas behov och jag ar helt saker pa att du kommer att bidraga med det du vet och kanske aven fa en och annan aha-upplevelse.

Valkommen hit,

Goran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen Atom, när jag ser din nick kom jag att tänka på lumpen, när man hade 90 dagar kvar kallades det för ATOM (alla talar om muck) Reijo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Enigma

Du har säkert mycket intressant att berätta , ser fram emot att läsa det !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:crigon_04: ska bli intressant att få höra dina funderingar om livet i Thailand. Jag har aldrig varit där men är på god väg, 10 mån. kvar :D

Annika

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Atom

Sjalv pluggade jag kemi, darav min dotters smeknamn. Dessutom uttalas Atom mer eller mindre likadant pa thailandska, svenska och engelska vilket ocksa kan vara en fordel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×