Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Martin

Jag har väntat och väntat ....

Rekommendera Poster

... hela säsongen då folk har berättat om sina resplaner :'(

Nu är det min tur!!!

En spontan resa blir det! Fick lite tid över. Bokat idag. Jag och brorsan gör en resa i mitten av april till någon dag i maj månad. Skall bli skönt. Ser fram emot mango-säsongen i Phuket!!

:dan :dan :dan

Åker med Thai. Biljetterna gick på under 7k stycket, så priset var ok!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

... hela säsongen då folk har berättat om sina resplaner  :'(

Nu är det min tur!!!

En spontan resa blir det! Fick lite tid över. Bokat idag. Jag och brorsan gör en resa i mitten av april till någon dag i maj månad. Skall bli skönt. Ser fram emot mango-säsongen i Phuket!!

:dan :dan :dan

Åker med Thai. Biljetterna gick på under 7k stycket, så priset var ok!

När börjar "den riktiga" mangosäsongen ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När börjar "den riktiga" mangosäsongen ?

Inte 100% säker, då det kanske finns olika sorter av mangon som odlas, men den vanliga, gula, saftiga är alltid nästan billigast runt mars-april-maj tycker jag. I Alla fall i Phuket, där det finns ju massor av mango. Man betalar då runt 25 Baht per kilo på marknader.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När börjar "den riktiga" mangosäsongen ?

Inte 100% säker, då det kanske finns olika sorter av mangon som odlas, men den vanliga, gula, saftiga är alltid nästan billigast runt mars-april-maj tycker jag. I Alla fall i Phuket, där det finns ju massor av mango. Man betalar då runt 25 Baht per kilo på marknader.

Haha, ja mangopriset är det som oftast bestämmer när på året man beger sig till Thailand, har hört att det finns andra fynd man kan göra denna tiden på fruktmarknaden.  ;)

Hör av dig när du är här så kan man ju hooka-up och ta någon dryck och prata en smula.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Durian

Låter inte helt fel Martin! Hoppas ni får en trevlig resa! Hinner ni dit till Song kran?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter inte helt fel Martin! Hoppas ni får en trevlig resa! Hinner ni dit till Song kran?

Ja, det gör vi! Det blir första Song kran på 4 år som inte är i Bangkok, utan förmodligen i Phuket :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul Martin, det blir ett härligt breake kan jag tänka mig! Strunta i vad resebyrån säger för det blir regn i alla fall och om det mot förmodan inte blir det blir du blöt ändå under Songkran. Glöm bara inte att enligt god thailändsk sed att tacka den som sprutar vatten på dig.

Appropå mango så finns det över 200 oilka sorter i Thailand - också min favoritfrukt.

För egen del så reser jag ner på tisdag 2/4 (sista gången innan flytten i juni).

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När börjar "den riktiga" mangosäsongen ?

Inte 100% säker, då det kanske finns olika sorter av mangon som odlas, men den vanliga, gula, saftiga är alltid nästan billigast runt mars-april-maj tycker jag. I Alla fall i Phuket, där det finns ju massor av mango. Man betalar då runt 25 Baht per kilo på marknader.

Mmmmmmmmmmmm...

Då ska jag säga till sambon att ta med sig en väska hem.. *ha ha*

Undrar vad som hänt med all mangojuice förresten ???!!!

I april förra året så fanns det en uppsjö av mango juice i Thailand.

När jag var över i november och januari sist så hittade jag nästan ingenstans ??!!! :o

Inte ens av juicefabrikören Malee...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×