Mia

"Vad blir det för mat ?"

11 757 inlägg i detta ämne

Lite längre upp i byn där "kao chakan" numera bor serveras kycklingsallad ikväll :)

egengjord eller köpt?  Jag frågar då frugan jobbar med göra färska sallader och mackor,  som säljs på ica och statoil, arlanda, så det vore rätt komiskt om ni hade köpt och frugan hade lagat eran mat med  :)

Ursäkta mig, men KÖPER man en sallad? Man svänger väl till en sallad??? eller+

Ursäkta jag trampade kanske på några tår, men man köper pizzasallad men all annan salladf gör man,ELLER?????!!!

VA??!!!!!Ursäkta mig men.... KÖPER du din pizzasallad ?....den gör man ju...blir klart bäst då...  :D

Nix, jag får den gratis när jag köper Pizza, vilket jag gjorde igår :JC_hurrah: :JC_hurrah: En calzone m xtra ost o lök o bara halv gräddad....

då kan man slänga in den i ugnen när man kommer hem så får man varm pizza :dan :dan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

stekt  laxs med Pärremos  :laugh:

Spara lite till mig

sorry lelle gotland   :yes3: nästa gång så  ska jag  :drag_04: så du är kan komma ner till hbg  :laugh:

Ja det tar ju bara 1.30tim ner  :D :D ;):wit

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nix, jag får den gratis när jag köper Pizza, vilket jag gjorde igår :JC_hurrah: :JC_hurrah: En calzone m xtra ost o lök o bara halv gräddad....

då kan man slänga in den i ugnen när man kommer hem så får man varm pizza :dan :dan

Lelle G, Vet du hur man startar en ugn, eller värmer du pizzan med svetsen  :beach:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lelle G, Vet du hur man startar en ugn, eller värmer du pizzan med svetsen  :beach:

Husse

Jag e utbildad kock så jag vet mycket väl hur man startar en ugn :big grin: :cool2:

Jorå serru, :cool2: :cool2: O annars e de??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lelleg Gotland Tror inte att en turk ger bort något gratis.

Jo om man känner tyrken och brukar sitta i baren rätt ofta. :JC_burp::Dnu

då häder det att man t.o.m fär en kasse!!!! :laugh: :laugh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enligt ditt billdbevis drack du ju 7 öl x37kr mycket sallad för de pengarna. ::)

Han tar bara 29 för ölen :Dnu

Och den bilden var från ett tidigare tillfälle :D :D

Igår vart det bara tre.....där.... ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Agerar barnflicka tillmin guddotter idag hos syrran med mina egna barn och ska snart inhandla middagsvaror.

Köttfärsbiffar, klyftpotatis, tzatziki och en fräsch sallad...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Agerar barnflicka tillmin guddotter idag hos syrran med mina egna barn och ska snart inhandla middagsvaror.

Köttfärsbiffar, klyftpotatis, tzatziki och en fräsch sallad...

Låter jättegott! Ska nog försöka fixa till samma sak.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lunch stekt torskryggfilé med skaldjursrisotto. I kväll kokta havskräftor, som jag tog upp ur frysen igår, med tillbehör...

Hasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lunch stekt torskryggfilé med skaldjursrisotto. I kväll kokta havskräftor, som jag tog upp ur frysen igår, med tillbehör...

Hasse

mmmmmmm....

Älskar fisk o skaldjur...

Bästa som finns.....och mango förstås !!!    :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ikväll blir det varma mackor....

MMMMMM så gott!

Till lunch blev det var restaurangen erbjöd, vill säga kokt potatis med remoulade sås och en (mjuk) panerad firre.

Ska inte äta det ingen...

Skruttit!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till lunch blev det var restaurangen erbjöd, vill säga kokt potatis med remoulade sås och en (mjuk) panerad firre.

Skruttit!!

Äter aldrig färdigpanerad fisk, består ju till större delen av panering. Har kontakter med filéfabriken där Wicky bor, och har väl några gånger köpt några lådor panerad rödspätta därifrån, men inte numera. Det blir bara torskryggfilé, som vi äter stekt, kokt eller i grantänger ca två gånger i veckan. Köper fisken styckfryst i bitar på 120-150 g i femkilos lådor. För fem kilo betalar jag 300 kr. Det är väl ungefär vad man får betala för ett kilo i fiskaffären.

Hummer (250 kr/kilo), havskräftor (100 kr/kilo) och krabbor (10 kr/st) köper jag i nov av fiskarna nere i hamnen och fyller frysen så att vi klarar oss över vintern. Sén blir det väl lite mer till sommaren.

Hasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skruttit!!

Äter aldrig färdigpanerad fisk, består ju till större delen av panering. Har kontakter med filéfabriken där Wicky bor, och har väl några gånger köpt några lådor panerad rödspätta därifrån, men inte numera. Det blir bara torskryggfilé, som vi äter stekt, kokt eller i grantänger ca två gånger i veckan. Köper fisken styckfryst i bitar på 120-150 g i femkilos lådor. För fem kilo betalar jag 300 kr. Det är väl ungefär vad man får betala för ett kilo i fiskaffären.

Hummer (250 kr/kilo), havskräftor (100 kr/kilo) och krabbor (10 kr/st) köper jag i nov av fiskarna nere i hamnen och fyller frysen så att vi klarar oss över vintern. Sén blir det väl lite mer till sommaren.

Hasse

gu va najs...

längtar till sommaren då man är ute i skärgården o fyller på vinterförråden med fisk...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Faktiskt blir det Tacos ikväll till Let´s dance, räkorna åt vi upp igår, hm.

Och lite rött till det får det bli också, kanske en liten drink vid badet innan.

Ha en trevlig kväll alla var ni än befinner er!! :d_martini:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kycklinggryta Marengo, man är ju tillbaks på 70 talet men både lättlagad god och kalorisnål. Finns nog i alla svenska kokböcker av lite äldre modell

Har bytt ut hel kyckling mot file

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gjorde en krämig risotto med kyckling, räkor, vitt vin, mängder av parmesan, diverse grönsaker och egenhändigt plockade trattkantareller...

Yummie !!!  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag äter baguette med skinka, tomat, lök, sallad, cheddar och Philadelphia-ost.

Kostar 50 baht (10 spänn) inklusive hemkörning! Bisarrt billigt, men å andra sidan köper mitt lilla företag 10-20 stycken i veckan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu