Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Tess

filmer som utspelar sig i Thailand

Rekommendera Poster

jaa, någon som har tips på filmer/program som utspelar sig i thailand, alla kategorier.

Jag har sett: Beautiful Boxer, The Beach, dokumentären om sexturism och håller på att tanka Bangkok girl (är den sevärd?)

I mars är det premiär för Angel på bio och sen väntar vi på Mammut som jag inte alls vet när den kommer.

Men, vad finns det mer som är sevärt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gammalt men ändå;  Bangkok Hilton och Anna och kungen. Och så Bron över floden Kwai

tacktack, Bangkok hilton har jag ju på dvd och har sett kom jag på  :D ska kolla upp dom andra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

The man with the golden gun med Roger Moore

och Christoffer Lee som är inspelad på

Khao Ping Kan eller Tapu island-spik ön

som Thailändarna kallar ön men som av

Farangerna kallas James Bond island

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bang-Rajan, Legenden om Suriyothai, Ong-bak - Muay Thai Warrior, Shutter och Universums sista dagar, samtliga finns med svensk text.

På Canal plus sänds lite thaifilmer, de som synts där vad jag kan komma ihåg är beatuful boxer, shutter och tears of the black tiger.

/Enis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Fredde_gbg

Såg en film om två tonårskillar som tydligen varit uppmärksammad i Thailand och vunnit en del priser. Love of Siam. Sevärd o kan rekommenderas...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Lee

Hello Vietnam  som spelades in  en del mellan Krabi och Phuket i närheten av Tapput.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ay Fuk och Jan Dara är två bra thaifilmer.

Khang paet. Tror den heter Butterfly eller nåt på engelska är också sevärd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En del filmer som påstås utspela sig i Vietnamn är inspelade i Thailand, tex Good Morning Vietnam och Deer Hunter.

En annan Bondfilm än Goldfinger som delvis spelats in i Thailand är Tomorrow never dies. Tror det är i den filmen det är målad thailändsk text på båtar - när dom påstår sig var i Hong Kong eller nåt. Någon som kan verifiera eller dementera detta? Jag vet iaf att dom under inspelningen cirklade med helikoptrar över amerikanska ambassaden i Bangkok, något som utlöste visst rabalder.

Sen är det en Star Wars-film som delvis spelats in i Thailand också, men vilken har jag ingen koll på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag såg en thaifilm som heter Bodygard.

Den var inte svensktextad med sjukt rolig ändå.

Jag var tvungen att köpa skivan för att ha den i samlingarna.

Jag har Bodyguard 2 med svensk text kul film i Bangkokmiljö.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

fins ganska många thai filmer .En av favoriterna är power kids .Sen om man gillar att se vad folk stopar i sig så är Bizzare foods . Fins 3 delar som handlar om thailand och fasiken vad det vänder sig i magen när man kollar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×