Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
realdexter

Och nu är tydligen regeringen tillsatt

Rekommendera Poster

Gäst wille

Allt är bättre än en militärregering, ministrar kan bytas ut.

Forvisso, en militarjunta ar alltid det varsta alternativet.

Men nu kanns det lite som att Thailand har hoppat ur askan, in i elden. Juntan hade iaf vett att satta kvalificerat folk pa de allra flesta poster.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sabai

Allt är bättre än en militärregering, ministrar kan bytas ut.

Forvisso, en militarjunta ar alltid det varsta alternativet.

Men nu kanns det lite som att Thailand har hoppat ur askan, in i elden. Juntan hade iaf vett att satta kvalificerat folk pa de allra flesta poster.

Skulle tro att det fans en hel del svågerpolitik under denna perioden också . Dom passade i alla fall på att berika sig så mycket som möjligt . Dom kastade nog sten i glashus , är jag rädd för . Kan du inte berätta konkret vad som är så dåligt och hemskt med thaksin och den nya regeringen . Din frus familj är ju goda vänner med general sonthi , det kanske påverkar dig lite? Fans det inte nyligen disskussioner om sonthi skulle ha uppdrag åt den nya regeringen , det känns lite som att vända kappan efter vinden .

Hoppas att det inte uppfattas som att jag är otrevlig , är bara nyfiken . Alla farangs skriver att det är så hemskt med thaksin , men varför gillar så många thailändare honom då ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Allt är bättre än en militärregering, ministrar kan bytas ut.

Forvisso, en militarjunta ar alltid det varsta alternativet.

Men nu kanns det lite som att Thailand har hoppat ur askan, in i elden. Juntan hade iaf vett att satta kvalificerat folk pa de allra flesta poster.

Skulle tro att det fans en hel del svågerpolitik under denna perioden också . Dom passade i alla fall på att berika sig så mycket som möjligt . Dom kastade nog sten i glashus , är jag rädd för . Kan du inte berätta konkret vad som är så dåligt och hemskt med thaksin och den nya regeringen . Din frus familj är ju goda vänner med general sonthi , det kanske påverkar dig lite? Fans det inte nyligen disskussioner om sonthi skulle ha uppdrag åt den nya regeringen , det känns lite som att vända kappan efter vinden .

Hoppas att det inte uppfattas som att jag är otrevlig , är bara nyfiken . Alla farangs skriver att det är så hemskt med thaksin , men varför gillar så många thailändare honom då ?

Sabai.

Hur vågar du ens ifrågasätta en av dom  mest kunniga personer som

någonsin funnits. Som kan o vet allt om allt i Thailand. ::) ::)::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Alla farangs skriver att det är så hemskt med thaksin , men varför gillar så många thailändare honom då ?

För att dom är dumma, enl. vissa faranger ::) ::)::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst wille

Allt är bättre än en militärregering, ministrar kan bytas ut.

Forvisso, en militarjunta ar alltid det varsta alternativet.

Men nu kanns det lite som att Thailand har hoppat ur askan, in i elden. Juntan hade iaf vett att satta kvalificerat folk pa de allra flesta poster.

Skulle tro att det fans en hel del svågerpolitik under denna perioden också . Dom passade i alla fall på att berika sig så mycket som möjligt . Dom kastade nog sten i glashus , är jag rädd för . Kan du inte berätta konkret vad som är så dåligt och hemskt med thaksin och den nya regeringen . Din frus familj är ju goda vänner med general sonthi , det kanske påverkar dig lite? Fans det inte nyligen disskussioner om sonthi skulle ha uppdrag åt den nya regeringen , det känns lite som att vända kappan efter vinden .

Hoppas att det inte uppfattas som att jag är otrevlig , är bara nyfiken . Alla farangs skriver att det är så hemskt med thaksin , men varför gillar så många thailändare honom då ?

Jag ogillar inte Thaksin. Daremot hade jag svart for en del av de politiska atgarder han satte in tex drogkriget, bylanen osv. Men jag tycker ocksa att en rad saker var helt ok och till och med bra.

Det jag ogillar med den nya regeringen ar att den ar tillsatt helt utan nagon som helst bedomning av lamplighet eller kompetens.

Alternativet till en dalig koalitionsregering av svagerpolitiskt tillsatta ministrar ar INTE an militarjunta utan en kompetent regering. Att ifragasatta den nya regeringen ar inte att onska tillbaka ett gang maktfullkomliga fascister (Sonthi m.fl). Att dra en sadan slutsats ar mkt enkelsparigt.

En av de fa formildrande omstandigheterna med Juntan var att de helt sonika befodrade departements folk att tillfalligt leda arbetet. Tex sa skotte Khunying Kasama i princip om hela utb.ministeriet (hon var innan kuppen permanent sekreterade for for Office for Basic Education Commission, OBEC). Thaksins svager (nya utb. ministern) har noll erfarenhet av utb.fragor och hans forsta atgard var att ater dra igang miljon-dator programmet. Ett program som har kostat enormt mkt och skapat en hel radda problem och som lades ned for nagra ar sedan nar det var tydligt hur fel det slog ut. Detta ar bara ett exempel pa saker som gor mig mkt tveksam till den nya regeringen.

Huruvida Sonthi vander kappan efter vinden eller inte later jag vara osagt, men om han inte gor det skulle jag bli mkt forvanad. Jag ar inte helt hundra pa varfor du blandar in min frus familjs relation till Sonthi - har jag stott kuppen? Har jag stott Sonthi? Kan det vara sa att det inte ar svartoch vitt och man inte maste valja mellan pest och kolera (militarregimen-PPP)? Jag har alltid fordomt kuppen och kommer sa alltid gora, men detta leder inte med automatik till att jag gillar nuvarande regering.

Sabai.

Hur vågar du ens ifrågasätta en av dom  mest kunniga personer som

någonsin funnits. Som kan o vet allt om allt i Thailand. ::) ::)::)

Kan inte du som bor i det "riktiga Thailand" komma med en asikt eller ett uns av argument da? Vore val kul som omvaxling istallet for dryga och billiga "one liners". Dina smileys urskuldar inte din laga niva.

Alla farangs skriver att det är så hemskt med thaksin , men varför gillar så många thailändare honom då ?

För att dom är dumma, enl. vissa faranger ::) ::)::)

Tycker du alla som inte haller med dig i dina asikter ar dumma? Trist och inskrankt installning i sa fall. For inte forsoker du samla billiga poang genom att insinuera att alla som inte gillar Thaksin ar overlagsna och dommer ut Thailandare som dumma - det vore ju onekligen att forenkla till en grad som gor det enormt dumt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Wille

Dessa står för ironi ::) ::)::) ::)::) ::)::) ::)::)

Om ironi kan du läsa här.http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Saknar du humor  ::) ::)::) ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst wille

Wille

Dessa står för ironi ::) ::)::) ::)::) ::)::) ::)::)

Om ironi kan du läsa här.http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Saknar du humor  ::) ::)::) ::)

Nej da, bara trott pa att folk ifragasatter och trackar ner och sen inte kan komma ens med ett endast ynkligt litet argument.

Jag e lite kinkig! Men va fan, ar i Nepal, det ar svinkallt och bara el 11 timmar om dagen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Folk som ifrågasätter  Vem fan tror du att du är?

Den som har svaren till allt eller va?  Har sett vad du skriver på

andra Forum och det är samma skit Försöker se ner på andra folk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst wille

Folk som ifrågasätter  Vem fan tror du att du är?

Den som har svaren till allt eller va?  Har sett vad du skriver på

andra Forum och det är samma skit Försöker se ner på andra folk

Du har tydligen latt att slanga ur dig omdommen om folk och oftast otrevliga dessutom. Nagon ifragasatte mina motiv och hanvisade till min frus familjs vankrets. Pa vilket satt ser jag ned pa andra? For att jag hellre vill se ett argument som pavisar att min asikt ar fel eller forvirrad istallet for att endast fa spydiga kommentarer som inte pa nagot satt egentligen beror sakfragan.

Jag skiter hejdlost i vad du tycker om mig, men ar nyfiken pa vad du tycker om fragan. Att diskutera person over natet kanns relativt meningslost.

Sen kan man ju undra om du hade en bla brandbil nar du var liten..........

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sabai

Wille , tack för ditt svar . Tycker att jag fick svar på mina frågor och jag tycker självklart inte att folk ska väljas till sin plats , utan att ha kompetens. Det vill jag inte i något land , myndighet eller företag . Det var inte min tanke att blanda in din frus familj på det sättet som du tog det . Jag är inte lika verbal som  du och just den biten var lite ogenomtänkt . Jag vet inte just nu hur jag ska formulera mig . Men jag blir lite nyfiken på dig som person och dina tankar , du är kritiskt till ganska många saker när det gäller thailand . Och jag ser inget fel i det , kanske du ser saker i ditt jobb , som gör att du tänker på saker som inte jag gör . Man växer upp i olika miljöer , är olika personligheter med olika erfarenheter . Som gör att man värderar saker olika .

Jag hoppas att du inte tog det som personangrepp på dig och dina kära . Som sagt så är jag bara nyfiken , men inte alltid väl formulerad . Du verkar att vara en bra kille .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst wille

Wille , tack för ditt svar . Tycker att jag fick svar på mina frågor och jag tycker självklart inte att folk ska väljas till sin plats , utan att ha kompetens. Det vill jag inte i något land , myndighet eller företag . Det var inte min tanke att blanda in din frus familj på det sättet som du tog det . Jag är inte lika verbal som  du och just den biten var lite ogenomtänkt . Jag vet inte just nu hur jag ska formulera mig . Men jag blir lite nyfiken på dig som person och dina tankar , du är kritiskt till ganska många saker när det gäller thailand . Och jag ser inget fel i det , kanske du ser saker i ditt jobb , som gör att du tänker på saker som inte jag gör . Man växer upp i olika miljöer , är olika personligheter med olika erfarenheter . Som gör att man värderar saker olika .

Jag hoppas att du inte tog det som personangrepp på dig och dina kära . Som sagt så är jag bara nyfiken , men inte alltid väl formulerad . Du verkar att vara en bra kille .

Jag tog inte illa vid mig  ;)och uppskattar diskussionen. Jag star garna for min asikt att jag tycker den nya regeringen generellt ar en pase skrap. Daremot blev jag lite trott pa var kara Isaan bo, men drog val lite for manga vaxlar - vatten under bron. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×