Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Rookie

Vädret är i Krabi

Rekommendera Poster

Gäst Rookie

Lite nyfiken på hur vädret är i Krabi (Ao Nang) åker dit den 8 januari. Skulle även vara kul att veta hur vädret är på Koh Lanta då vi även ska bo där några nätter.

Stämmer det att det regnat en hel del i Krabi den senaste tiden? Låter oroväckande.

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Jag bor på Lanta större delen av året o kan berätta att vi har haft taskigt väder även här. Hört att det ska vara stora översvämningar på Koh Samui? (inget bekräftat). Så vädret har verkligen inte varit som det ska/brukar vara denna tiden på året. Regn o mulet till o från. Hörde i går att det sas att vi skulle få regn här under 3 dagar så tom i morgon oxå....vet inte det jag....

I dag har det varit en hel del som men även en del moln. Det räcker nog till med solen för att kunna bli brun,det kan jag nog lova....men sen är det väl inte kul när regnet öser ner,det har vi ju nog av i Swe kan man ju tycka. ;)

Man blir ju brun här även när det är mulet,så ha förtröstan,vi kan ändå inget göra åt väderleken.

Varmt är det ju alltid o i dag har vi haft 35.9 grader i skuggan.

Önskar alla ett gott 2008 när jag ändå är på tråden här. :wi

MVH Laila på Koh Lanta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vi va nere i Krabi (Ao Nang) i början utav december - o jag kan ju berätta att så mycket moln har jag nog aldrig sett i Thailand förr - men o andra sidan är det ju så varmt ändå, så strand o bad lockar i var fall. Det ända som kunde vara lite jobbigt va ju när vi satt i longtailbåt på väg hem ifrån vår bad-dag o regnet bara öste ned. Förmodligen har vädret blivit bättre nu......Trevlig resa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oh no....detta låter hemskt....jag som vill ha soool :(

Hoppas det hinner rätta till sig tills vi åker den 17:e.

Ni menar alltså att regnperioden inte slutat ännu??? Det fina vädret är försenat eller??? Eller har det varit fint ett tag o börjat igen detta skitväder?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den infon som jag fått är att vädret kan vara mer ostadigt södra delarna (om man jämför med ex Hua Hin), mer regn/moln. Men misströsta inte, vi hade sol i princip alla förmiddagar, o jag såg nog ut som en pepparkaka när jag kom hem i var fall, solen är fruktansvärd stark ändå!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har varit på Phuket en gång i december, då var det inte alls lika varmt o fint som när vi varit där i februari och mars.....

Det är inte alls lika kul om det är mulet o 27 grader varmt som om det är sol och 35 grader varmt.

Hoppas det ändrar sig tills vi åker...

Såg på 10 dygnsprognos att det är thunderstorms och regn VARENDA dag på Phuket o Krabi.

På Pattaya är det SOL i 10 dagar o mycket varmare.

Kanske ska vara på pattaya i st.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rookie

Ajajaj detta var ingen rolig läsning...

Självklart hoppas man på sol och värme när man åker så långt.

Värme lär vi få men SOL vill man också ha! Vi var i Thailand i november -06 och hade kanonväder! Var på Kata och Lanta.

Får hoppas vädret stabiliserar sig tills nästa vi ska åka.

Kollade denna länken för 10-dagars: http://www.yr.no/sted/Thailand/Krabi/Ban_Ao_Nang/langtidsvarsel.html

Vi landar den 9:e januari...

Någon mer som är på plats i Thailand eller precis kommit hem som kan ge utförlig rapport om vädret?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rookie

"Weather outlook one week ahead:

The next active disturbance is late. It is now expected from Saturday to Monday. It follows a track from east to west close to the Malaysian border. Rain is expected to be quite heavy. Most of it should stay south of Ao Nang.

On Monday disturbed weather starts to disappear from southern Thailand. During next week a major weather improvement is expected."

Nästa vecka!! Håll ut! (Jag åker den 8:e januari...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Camste

Hej,

vi var på Phuket för första gången nu i mitten av december (kom hem till julafton) och det var mycket moln och det regnade en skur varje dag (tror vi hade en helt regnfri dag). Det var ju varmt ändå men vi saknade den blå himlen. Vi var i Krabi en dag och den dagen var det lite mer sol. Kollade man väderrapporterna sa de att vi skulle ha Thunderstorms varje dag men så illa var det inte :). Och visst, vi blev bruna ändå. Och hade en kanonsemester. Sitter nu och bokar inför december 2008 då vi troligen åker igen... :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst smileolina

Håller med dig Anna om att solen tar ändå. Vi var nere från 27 nov tom 20 dec och vi var också bruna som pepparkakor när vi kom hem.

Jag kan säga att sommrarna här hemma tillbringar jag många många timmar rakt upp och ner i solen och inte ens jag orkade med de dagar som var strålande sol o blå hemmel :)

Så molnen var faktsikt rätt okej ändå. Men håller med om att regn inte är roligt, bläää. Inte på semestern i allafall. Minns en dag när vi var ett par nätter på Railey då öppnade sig himlen och det vräkte ner säker hela eftermiddagen ( kändes som det). Det var inte kul. Men så länge regnet håller sig till att komma vid 17 tiden och sen är det uppehåll när man ska ut på kvällen så är allt kanon.

Tittade på bilderna från Thailand här om dagen och bilderna från chicken var riktigt häftiga att kolla på. Så otroligt mulet men ändå knatar man omkring i bikina och ligger i badet. Känns ju väldigt avlagset att göra så hemma i sverige.

Nog med mitt pladder. Ville bara berätta att man blir brun trots moln :)

kram

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rookie

Det skulle vara kul med en uppdaterad väderinformation från någon av Er som är på plats i Thailand.

När man tittar på weatherunderground verkar det som att vädret är på väg att stabilisera sig.

Krabi (AO nang) och Lanta är jag mest intresserad av men självklart intresserad av all väderinformation direkt från Thailand.

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rookie

Tack, utmärkt!

Du får gärna ge en ny väderkommentar imorgon! Sen åker vi på tisdag  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har en helt egen väderman här i Ao Nang. Han uppdaterar sin site flera ggr dagligen: www.aonangweather.com

Kl 14.32 lokal tid: Fuld sol, 33 grader  :l_sunny::l_sunny::l_sunny:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har en helt egen väderman här i Ao Nang. Han uppdaterar sin site flera ggr dagligen: www.aonangweather.com

Kl 14.32 lokal tid: Fuld sol, 33 grader  :l_sunny: :l_sunny: :l_sunny:

Håll den kvar tills vi kommer 1/2  :JC_ThankYou:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har en helt egen väderman här i Ao Nang. Han uppdaterar sin site flera ggr dagligen: www.aonangweather.com

Kl 14.32 lokal tid: Fuld sol, 33 grader  :l_sunny: :l_sunny: :l_sunny:

Lovely!!!  :l_sunny:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fan vilken tur vi hade. Var där 19 nov till 3 december. När vi kom till hotellet regnade det, men det gjorde ju ändå inget den dagen eftersom man kom så sent och gick och laa sig. Sen nästa dag regnade det några timmar mitt påd agen, men sen var det inte en skvatt regn på 2 veckor efter det! Hörde att några dagar efter vi åkt till Sverige hade det dåliga vädret kommit tillbaka.

Trodde att dec-feb skulle vara i princip regnfria. Hmm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det alltid kommer vara en chansining fram till slutet av december och de senaste åren har verkligen bevisat det. Jag har dock varit i Phuket några gånger i november/december och har haft väldigt fint väder.

Januari-mars borde dock vara väldigt fina, men bara sol, men man vet ju aldrig ....  de svenska sommrar har inte varit så fantastiska heller vissa av de senaste åren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Tess**

Vi ska åka till Ao nang den 28 mars.. är väldigt orolig att det ska vara dåligt väder  :-\

Tittat på väderrapporter dagligen och det står bara att det regnar.. Menar de då att det regnar hela dagen eller hur länge regnar det per dag?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×