Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst smileolina

2009

Rekommendera Poster

Gäst smileolina

Hej på er!

Funderar på att resa tillbaks till Thailand i januari 2009. Och har en liten fundering på hur mycket ni som reser nu i januari betalat för era biljetter. Har hittat en biljett för 19400 för två personer 3 veckor till phuket den 16 januari 2009.

Hur ser thais priser ut på flygbiljetter den tiden på året?

Har varit hemma en vecka bara och vill redan planera nästa resa :)

Gott nytt år!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:wi

Flybiljetterna för jan-09 släpps 11 mån innan,

dvs i feb-08.

Håller med dig om att man är väldigt sugen på att åka när man nyss kommit hem

men du får tyvärr vänta lite innan du säkert får veta vad biljetterna kostar.

Vi går själv och väntar på att det ska bli januari,

så vi kan boka biljetter till december. :JC_hurrah:

Helene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:wi

Flybiljetterna för jan-09 släpps 11 mån innan,

dvs i feb-08.

Håller med dig om att man är väldigt sugen på att åka när man nyss kommit hem

men du får tyvärr vänta lite innan du säkert får veta vad biljetterna kostar.

Vi går själv och väntar på att det ska bli januari,

så vi kan boka biljetter till december. :JC_hurrah:

Helene

Samma här!  Helt sjukt, man har vart hemma knappt en vecka och bara VILL ner igen :mebiro_01: :mebiro_01:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:wi

Flybiljetterna för jan-09 släpps 11 mån innan,

dvs i feb-08.

Håller med dig om att man är väldigt sugen på att åka när man nyss kommit hem

men du får tyvärr vänta lite innan du säkert får veta vad biljetterna kostar.

Vi går själv och väntar på att det ska bli januari,

så vi kan boka biljetter till december. :JC_hurrah:

Helene

Samma här!  Helt sjukt, man har vart hemma knappt en vecka och bara VILL ner igen :mebiro_01: :mebiro_01:

Samma med mig... jag var nere för 4 veckor sen och jag bokade igen nu så jag åker på nyårsafton.  :dan

Biljettpriserna är ju snorbiliga om man väntar en vecka in i januari så jag skulle vänta med att köpa biljetter tills 1-2 veckor innan avresa, ex-vis med Fritidsresor.

De har flygstolar för 5995 om en vecka...  ;)

Men det är klart...om ni absolut måste åka exakta datum är det en helt annan sits.

Min syrra o hennes kille bokade Bangkok till juldagen med thai ... de betalade 12.000kr/ pers (3v)...., någon dag senare gick en flight med fritidsresor för 7000kr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:wi

Flybiljetterna för jan-09 släpps 11 mån innan,

dvs i feb-08.

Håller med dig om att man är väldigt sugen på att åka när man nyss kommit hem

men du får tyvärr vänta lite innan du säkert får veta vad biljetterna kostar.

Vi går själv och väntar på att det ska bli januari,

så vi kan boka biljetter till december. :JC_hurrah:

Helene

Min syrra o hennes kille bokade Bangkok till juldagen med thai ... de betalade 12.000kr/ pers (3v)...., någon dag senare gick en flight med fritidsresor för 7000kr.

:diablo: :diablo:

Helene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har också börjat kika på biljetter om cirka ett år. Jag såg at med Thai kostar de runt 12000 större delen av december men väntar man till den 31 dec så landar man på ungefär 7000! En viss skillnad om man ska iväg med barnen och allt, det tråkiga är att vi gärna hade firat jul där nere men det får vi nog avstå ifrån  :'(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har också börjat kika på biljetter om cirka ett år. Jag såg at med Thai kostar de runt 12000 större delen av december men väntar man till den 31 dec så landar man på ungefär 7000! En viss skillnad om man ska iväg med barnen och allt, det tråkiga är att vi gärna hade firat jul där nere men det får vi nog avstå ifrån  :'(

Var hittar du dom priserna?

Hur länge ska ni vara borta?

Åker man ut före 5 dec är det lite billigare men jag vet inte hur mycket.

Helene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror det var på Classic Travel jag tittade. Vi velar fortfarande om vi ska vara borta två eller tre veckor, det beror lite på hur jag får till det med semestrar och så. Tyvärr kan vi nog inte åka i början av december, eftersom gubben är oumbärlig på jobbet den årstiden *haha*

Huvudsaken är att vi kommer iväg alls  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Huvudsaken är att vi kommer iväg alls  :D

Håller med! :glad

Vi vill egentligen vara iväg i jan men det får bli dec istället.

Dottern går i åttan då och det är bättre att vara borta från skolan i slutet på en termin istället för i början.

Så får det bli. :big grin:

Som sagt: Man får vara glad man kommer iväg överhuvudtaget. :JC_hurrah:

Helene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst cissi

Hej!

Kan du verkligen boka flyg redan nu om du ska åka jan 2009, det ska vi med men jag lyckas inte boka, trodde det var minst ett år innan...

Vart kollar du? På vilken sida? ( om man får fråga)

Cissi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Cissi

Åh, never mind...

Kollade inte längre ner i tråden, 11 mån innan alltså... tänkte det nästan...

Cissi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åker 8-30 januari.Betalat 9000 kr/person Arlanda-Phuket

Bokade i februari 2007

Hittade resan på reseguiden.se

Var in för någon dag sen och kollade.Thai har ungefär det priset nu.

Grämer mig lite,hade varit skönt att åka med dem igen.nu blev det Lufthansa för vår del.

MVH Ramona

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon repris på Deturs låga priser under vintern lär vi inte få se. Allt tyder på att de hoppar av Thailands-boomen och återgår till att flyga till Egypten, Tunisen, Turkiet och Bulgarien. Men det är bara att gratulera dem som kom iväg i vinter för omkring 4000 spänn (2v. i Phuket).

Går själv som åsnan mellan två hötappar och vet inte om vi skall åka när skolorna slutar i Juni eller vänta till i december.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

GRR... >:(Var nyss in på reseguiden och kollade.Thai tar idag 16738 ARN-HKT våra datum 8-30 jan.När jag bokade i februari låg den resan på runt 22000

Har ju alltid hört att det ska löna sig att boka i tid.

Bokade istället Lufthansa som då var absolut billigast 18000

Hur hänger det ihop egentligen?

MVH Ramona

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Oljepriserna ligger fortfarande på rekordhöga 100 dollar per fat och min amatörgissning är att ökar dessa priser ännu mer så ökar även flygbiljettpriserna tillslut.

Japp. Diselpriset har nyligen gått om bensinpriset till exempel.

Själv tycker jag att det är lönt att kolla runt. Titta på just december/januari igår och det finns biljetter för ca. 8500 och uppåt men för vissa datum går det att hitta billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har säkert rätt.Kanske kommer det i framtiden bli allt dyrare att flyga.Förutom oljepriset gissar jag att bolagen framledes även kommer att tvingas betala dyra miljöavgifter pga utsläpp.

Min fundering när det gällde biljetter med thai

var hur en resa kunnat bli 5000 kr billigare under året?

(Under peak har de väl knappast haft någon kampanj)

Om det varit charter hade det varit en annan sak men reguljärt? ???

Fundersam om jag någonsin kommer att boka tidigt igen

MVH Ramona

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...Japp. Diselpriset har nyligen gått om bensinpriset till exempel....

Det beror på att regeringen höjde skatten med 59 öre/l för dieseln och endast 29 öre/l för bensinen.

Först miljöbidrag till de som köper miljöklassade dieselbilar och när försäljningen av dessa går lysande höjer man dieselskatten ordentligt.

Ger med den vänstra handen och tar med den högra. Grrr :C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett tillägg bara. Vi köpte ny bil för ett halvår sedan, C3:a med partikelfilter och tillhörande miljörabatt. Nu hade vi tänkt sälja våran bensinslukande Chrysler och köpa ytterligare en ny diesel-bil. Fast det vete f_n om man har lust med nu när man bestraffas för miljötänkande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...Japp. Diselpriset har nyligen gått om bensinpriset till exempel....

Det beror på att regeringen höjde skatten med 59 öre/l för dieseln och endast 29 öre/l för bensinen.

Först miljöbidrag till de som köper miljöklassade dieselbilar och när försäljningen av dessa går lysande höjer man dieselskatten ordentligt.

Ger med den vänstra handen och tar med den högra. Grrr :C

Ja, det är ett faktum, men att diesel är en bristvara jämfört med bensin är en annan, så även utan höjningen på skatten, skulle nog dieseln gå om med tiden.

(Dock tycker jag att höjningen suger starkt. I tider då folk har inte råd med soppa ändå höjer man inte skatten ytterligare!!!)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har i dagarna beställt (för första gången -charter) via fritidsresor..

Målet var att boka enbart flygbiljetterrunt mitten av november mot början av dec-08  2 veckor

Hade planer på att beställa via Thai air (då de är kanon) och biljett till bangkok gick på 6557 x 2 personer.. samt därifrån till phuket (tänkte stanna ngn dag i bangkok) 1650 x 2 per.. (avresa torsd 13/11  tog man senare blev det dyrare..ps torsdagar är en bra dag oftast lägre pris)  och sen tillkommer ju boendet..Enbart resan gick alltså på 8207:-

Hur jag än dribblade och for så gick det inte att hitta en mkt billigare flygresa som är utan en massa byten o väntetider.

Woala..så bokade jag helt enkelt fritidsresor (14/11) ...khao lak..Med boende!! med deras jumboflyg som till hösten skall ha lika bra benutrymme som thai + tv-skärm i varje stolrygg)  Det var ioförsig det billigaste boendet de hade att erbjuda -innebär att man får gå en 5-600 m till stranden.. ::) fina omdömmen från gäster på nätet..

Den resan gick totalt på 8598:- 2 veckor, Bekvämt flyg direkt till phuket utan mellanlandningar, boende 3 FFF, samt transfer till khao Lak...

Just nu tycker jag det va HELT okey..då man är beroende att boka vid denna tidsperiod..

Så nu ska vi ha hotellet som basboende och därefter åka omkring med mindre packning..

F-n va jag ä glad å längtar... :D

tjing Mona 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har i dagarna beställt (för första gången -charter) via fritidsresor..

Målet var att boka enbart flygbiljetterrunt mitten av november mot början av dec-08  2 veckor

Hade planer på att beställa via Thai air (då de är kanon) och biljett till bangkok gick på 6557 x 2 personer.. samt därifrån till phuket (tänkte stanna ngn dag i bangkok) 1650 x 2 per.. (avresa torsd 13/11  tog man senare blev det dyrare..ps torsdagar är en bra dag oftast lägre pris)   och sen tillkommer ju boendet..Enbart resan gick alltså på 8207:-

Hur jag än dribblade och for så gick det inte att hitta en mkt billigare flygresa som är utan en massa byten o väntetider.

Woala..så bokade jag helt enkelt fritidsresor (14/11) ...khao lak..Med boende!! med deras jumboflyg som till hösten skall ha lika bra benutrymme som thai + tv-skärm i varje stolrygg)  Det var ioförsig det billigaste boendet de hade att erbjuda -innebär att man får gå en 5-600 m till stranden.. ::) fina omdömmen från gäster på nätet..

Den resan gick totalt på 8598:- 2 veckor, Bekvämt flyg direkt till phuket utan mellanlandningar, boende 3 FFF, samt transfer till khao Lak...

Just nu tycker jag det va HELT okey..då man är beroende att boka vid denna tidsperiod..

Så nu ska vi ha hotellet som basboende och därefter åka omkring med mindre packning..

F-n va jag ä glad å längtar... :D

tjing Mona 

Vad heter hotellet ? Ursäkta min nyfikenhet ;):cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"billigaste" hotell på gällande khao Lak o fritidsresor heter Andaburi Resort

Ps..det går även att  boka enbart flyg via fritidsresor - däremot vet jag inte vilket sorts flygplan men jag tror de kör denna vinter enbart med jumbo..2 v flygstol gick faktiskt på runt 7000 direkt till phuket några dagar senare i nov..(gäller att hitta rätt datum så går det att boka flygstol-fritidresor)

tjing

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×