Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Conny Ohlson

Lanta Island Beach Resort

Rekommendera Poster

Hej.

Nu är det nya giv gällande Lanta Island Beach Resort, ving har skickat info nu att hotellet inte riktigt är klar ännu. Som plåster på såren så får vi en så kallad "Bo in-rabatt"

Enligt detta så pågår det arbete nu dygnet runt fram tills öppningsdatum 16/12.

Så är det någon på plats som kan bekräfta ???

Conny

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får ni bo där även om det inte är färdig byggt??

Om det är stället de bygger ovanför "Lanta resort bungalows" var det långt ifrån färdigt när vi åkte därifrån lite drygt en vecka sedan.

Be att få rejäl rabbat och att få bo på "Lanta resort bungalows" ist. ligger mycket mysigare!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har fått samma brev....

Positivt att Ving är pro-aktiva men samtidigt tyder det på att dom räknar med störningar vilket vara fallet enligt Ellen-kaa. Kan bli intressant om man får en betongblandare som granne.  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är så man börjar att fundera om vi får betongblandare och borrmaskiner runt skallen hela dagarna........

Men enligt brevet så ska det bara vara mindre arbeten kvar som inte kommer att störa boendet, och definitionen av "mindre" lär vi få veta den 24/12.

Så ja då får vi bo där när dom gör det sista.

Conny

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag var ni skulle jag fråga om det inte går att få bo på i deras bungalows där vi bodde (bättre läge vid stranden))om det pågår arbeten, det såg inte roligt ut när vi var där  :( och jag tycker verkligen inte om att låta pessimistisk

Om ni frågar kanske ni har lättare att få det när ni sedan är på plats, om ni då vill byta. Och om ni vill bo kvar blir det också bra:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Jag bor på Lanta men är dålig på vart just detta ställe ligger. Här byggs ju så otroligt mkt.

Visst är byggandet störande för vi har själv ett bygge som granne här på Gafae Aroy o jag vet att det både dammar o låter när det jobbas.... :(

Men som sagt ni kan ju alltid klaga om det är för jäkligt.

Hoppas ni får en bra o skön vistelse här på Koh Lanta.

MVH Laila

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariabrandtster

Jag tackar så mycket för ditt tips på alt boende.

Vi tar den smällen när vi kommer till hotellet, om det är en byggarbetsplats så kommer det ett krav omg på ett annat boende.

Conny

Håll oss gärna informerade. Åker själv ner den 30 dec och fast man blivit varnad från Ving genom "bo in rabatten" så börjar man ju nu undra om det blir någon semester för sambon eller om han ska hjälpa till och bygga ;) (han är betongare)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst majzanbarb

Är det någon på detta forum som bott på andaman lanta resort? isåfall är det bra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej alla.

Nu ar vi har och.......

Vattnet slutade att fungera i em och har inte kommit igang annu......

Hotellet fungerar men det ar inte klart, en lerig promenad ner till stranden behovs. Kortet pa vings hemsida stammer inte, vi ser inte havet fran rummet.

Handukar saknas ibland.

Poolen ar nastan klar, dock sa gar det att bada men pa egen risk, varan grabb far inte gora det. Skitigt vatten, poolbaren ar inte klar.

Det saknas mobler pa balkongen, kommer nasta ar tydligen...

Men vadert ar underbart, 28gr pa natten och 321 gr pa dagen :pra

Slutsatts: Ersattningen fran Ving innan raker inte pa langa vager.

Conny

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Ankan

Hej

Tack för er rapportering,vi åker ner i början av mars så då torde ju allt vara i sin ordning och "barnsjukdomarna" åtgärdade får man hoppas! Skriv gärna en sammanfattning sen när du kommit hem om service, läge mm. Vore snällt även om det är fler på detta forum hörde av sig. som ska dit eller har varit. Häls Ankan

Hej alla.

Nu ar vi har och.......

Vattnet slutade att fungera i em och har inte kommit igang annu......

Hotellet fungerar men det ar inte klart, en lerig promenad ner till stranden behovs. Kortet pa vings hemsida stammer inte, vi ser inte havet fran rummet.

Handukar saknas ibland.

Poolen ar nastan klar, dock sa gar det att bada men pa egen risk, varan grabb far inte gora det. Skitigt vatten, poolbaren ar inte klar.

Det saknas mobler pa balkongen, kommer nasta ar tydligen...

Men vadert ar underbart, 28gr pa natten och 321 gr pa dagen :pra

Slutsatts: Ersattningen fran Ving innan raker inte pa langa vager.

Conny

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst henke o majja

Tack Conny för rapporteringen.

Kommer själv att bo på hotellet i januari (13-28),

hoppas det mesta är klart då.

Skriv gärna några ord om hur arbetet fortlöper.

/Henke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi hoppas också på att det är ok standard i början av februari. Visst vet man att man chansar lite när man bokar helt nybyggt, helt klart lär det ju inte vara... Men bokar man senare än ett år innan avfärd så fanns det inte så många alternativ att välja på  :sun

Undrar hur länge Ving kommer att betala ut ersättningar, såg nu att de sänkt priserna på resorna iallafall... Ålänning som åker i feb, om ni åker samtidigt som vi så bidrar vi med 1 st ålänning till  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg att Ving har rabatterat pris till och med den 13/1-08. Åker själva till detta hotellet den 10/2(då borde väl allt vara i sin ordning.. ::)). Såg för övrigt att Ving hade lagt ut en ny bild över poolen på hemsidan..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej alla.

Sitter nu på Cafae Aroy och använder gratis uppkoppling (Tack Laila)

Nu ska vi se:

Hotellet när det blir klart kommer att hålla en hög standard och kvaliten på rummen är utmärkt.

Till stranden är det ca 300meter. men gången dit nu är lerig om det regnar.

Poolen är nästan klar, jag tycker vattnet är lite skitigt och grumligt.

Men solen skiner och idag ca 32gr :dan

Jag kommer att försöka att kolla denna tråd med jämna mellanrum så det är bara att fråga.

Conny

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för rapporten, Conny

Låter ju inte speciellt kul, det här.  :-\

Vi åker imorgon den 30:e så vi syns om några dagar.

Du skrev att du sitter hos Laila och är uppkopplad?

När vi beställde resan så stod det om gratis internet från receptionen och även internet-tillgång från rummen. Det stämmer med andra ord inte?

Antar att du har klagat hos den lokala Ving representanten. Vad har du fått för svar från dem?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Ålänningarna

Tack Conny, för rapporten  :)

När vi åker i februari (10:e) hoppas vi verkligen att allt har ordnat sig där nere.

Trevligt att det är bra väder iaf, hoppas det håller i sig  ;)

Hälsn. Ålänningarna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Conny!

Vi åker den 10/2 och är mycket tacksamma om Du fortsätter rapportera om läget på Lanta Island Beach Resort. Jag måste säga att vi blev besvikna när vi nu såg den nya bilden som Ving lagt ut på poolen och hotellet. Vi tycker inte att den överensstämmer med den tecknade bilden. Tror Du att man kan byta till Lanta Beach Resort (dvs den äldre delen med bungalower) om man känner att man blir besviken när man kommer dit? Som sagt tacksam om Du fortsätter rapportera!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

Det tradlosa internet fungerar inte, jag har pratat med hotellet men ska ta det med ving idag. Men deras egen dator fungerar, den sitter jag vid nu.

Annars sa byggs det hela tiden, uppskattar att det ar minst 50st som hela tiden jobbar med olika saker. Tradgard, vissa rum ar inte klara, poolbaren, infarten till hotellet, mm, mm.

Stranden ar bra, inte langgrund men det finns skugga att ligga i, det gor det inte pa den andra som ligger norr om denna.

Vader: Stralande morgon med 31gr i skuggan.

Det kommer att bli hett i dag.

Conny

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst connyohlson

ej.

Det byggs hela tiden, och det skulle inte forvana mig om det jobbar 100st pa natterna.

Sa ni som aker i slutet av januari kommer inte marka sa mycket av allt byggande.

Det ar samma agare pa resorten nedanfor som denna, sa service osv ar den samma.

Moln idag 31gr ganska vindstilla.

Laddar nu for nyarsfirandet.

Just ja.et tradlosa internet fingerar i 2st hus men dar bor inte vi.......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×