Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Äntligen hemme efter ca 10 timmars försening med Solresor...

Rekommendera Poster

Jaha, då var det snart dax då trodde vi. Imorgon 15.50 skulle planet gå med Solresor. De ringde precis, sa att det blir försenat pga nån teknisk händelse. Så istället åker vi 23.30. Då förlorar vi ju en hel dag!!!?. Men vi skulle få ersättning. Vad kan det vara? Lite irriterande när man tagit ledigt för barnen osv. Hoppas vi kommer iväg. Tror på det först när vi sitter i planet. Väskorna är packade men inte stängda. Thailand nästa. Tjoho! ???

Ja.... det var ju bra att jag förberedde dig på det då...  ;)

Om ni behöver hjälp med at få tbx maximalt med på er resa när det gäller försäkringar o dylikt så kontakta mig via PM...De mörkar rätt mycket o min sambo vet vilka trådar man ska dra i som sagt...

Nu kommer de säkert ändra er landningstid när ni väl är i luften oxå, så de slipper betala ut de rätta stålingarna.

Helt otroligt att de inte har kunnat justera tiden efter så lång tid.

Det måste ha hänt något nytt IGEN...

Sist var det ju som sagt en av flygvärdinnorna som "råkade" fälla ut den sk "rutschkanan" som jag skrivit i tidigare inlägg...

Det försenade 30 timmar...o de har ju flugit in en hel del sen 3 v tbx... men va kan ha hänt nu då ?

Måste kolla med min kompis som är flygkapten... Återkommer...

Ps...

Räkna med att ni kanske kommer att bli ytterligare någon/några timmar försenade...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

sitter nere i Ao nang nu o laste precis att planet fritidsresor har via helsingfors minst ar 16 timmar forsenat hem idag, hoppas vi kommer ivag i morrn. Det ar inte bara solresor som har forseningar........

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

sitter nere i Ao nang nu o laste precis att planet fritidsresor har via helsingfors minst ar 16 timmar forsenat hem idag, hoppas vi kommer ivag i morrn. Det ar inte bara solresor som har forseningar........

Förseningar förföljer mig...

Har nyligen bokat med Fritidsresor... *hm*

Men jag åker via Köpenhamn till Bkk.

Pratade med flygkaptenskompisen igår.

Han berättade att isländska Primera som flyger åt Solresor just nu har beslutat sig för att avbryta sitt samarbete med Solresor på långflygen

Solresor får helt enkelt se sig om efter ett annat flygbolag nästa säsong...  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, Solresor/Primera åker då inte jag med igen.. 5-6 timmar försening ner den 23/11 och 12 timmar försening hem den 8/12... Vad fick vi i ersättning? 200:-/skalle. Det är ju ett skämt. Sen var det fruktansvärt obekväma stolar. Folk som nu säjer att man får vad man betalar för kan jag bara säja till att jag betalat samma pris reguljärt till Thailand. Inte alltid att dyrast är bäst / billigast sämst, men Primera tar priset.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, Solresor/Primera åker då inte jag med igen.. 5-6 timmar försening ner den 23/11 och 12 timmar försening hem den 8/12... Vad fick vi i ersättning? 200:-/skalle. Det är ju ett skämt. Sen var det fruktansvärt obekväma stolar. Folk som nu säjer att man får vad man betalar för kan jag bara säja till att jag betalat samma pris reguljärt till Thailand. Inte alltid att dyrast är bäst / billigast sämst, men Primera tar priset.

Du ska ha mer... ge inte upp så lätt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej,

vill bara tala om att vi kom hem ifrån krabi med 1 1/2 tim försening, helt OK, men våra reskamrater som skulle åkt ifrån Phuket för ca 26 timmar fortfarande är kvar. Deras flyg Tui (fritidsresors Jumbo) ej ännu har lyft ifrån Arlanda - kul! :id

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej,

vill bara tala om att vi kom hem ifrån krabi med 1 1/2 tim försening, helt OK, men våra reskamrater som skulle åkt ifrån Phuket för ca 26 timmar fortfarande är kvar. Deras flyg Tui (fritidsresors Jumbo) ej ännu har lyft ifrån Arlanda - kul! :id

Attans ---förseningar förföljer mig.... Jag ska åka med TUI 31 dec juuuuu... >:(

Men jag hoppas att inte BKK flighterna oxå e försenade...

Svårt att flyga in timmar vid högtryck som det är nu...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej,

vill bara tala om att vi kom hem ifrån krabi med 1 1/2 tim försening, helt OK, men våra reskamrater som skulle åkt ifrån Phuket för ca 26 timmar fortfarande är kvar. Deras flyg Tui (fritidsresors Jumbo) ej ännu har lyft ifrån Arlanda - kul! :id

Attans ---förseningar förföljer mig.... Jag ska åka med TUI 31 dec juuuuu... >:(

Men jag hoppas att inte BKK flighterna oxå e försenade...

Svårt att flyga in timmar vid högtryck som det är nu...

Det blir säker bra Mia :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ska Solresor hitta ett nytt flygbolag??

Tills när? Jag sa åka med Solresor den 18/1 till Phuket..

Och efter det man läst om Primera så hoppas man att det blir nå annat :D

Efter det man läst i den här tråden ska du vara glad om du slipper cykla till thailand... :-\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ska Solresor hitta ett nytt flygbolag??

Tills när? Jag sa åka med Solresor den 18/1 till Phuket..

Och efter det man läst om Primera så hoppas man att det blir nå annat :D

Det blir inte förrän nästa säsong som börjar i Oktober nästa år...  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Usch då.. ska man avboka resan tro.. lät inge kul med "om-målade" plan från 80-talet...  :-\

Va inte rädd färgen håller ihop dom :o;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej o Gott Nytt År alla.

Ja då har vi varit hemma ca en vecka nu. Varit 2 veckor i Khao Lak med Solresor. Haha. Åkte, eller skulle åka 7/12 kl 15.50. Men efter en försening på 12 ½ timme, så kom vi iväg 8/12 04.20. Och som vanligt hade en flygvärdinna "tryckt på en knapp". Har hört det förr. P g a förseningen "glömde" de att fylla på vatten till toaletterna, så innan vi var framme i Phuket så var det stopp i alla 7. Skulle vi pissa i en mugg bland stolarna eller?. Sonen gick in o fyllde på i allafall. Stackars alla små barn. Alla resenerärer fick en postutbetalning på 1/15 per person. Missade en hel dag ju. Men aldrig mer Solresor. Nya plan!!! Några rader framför oss droppade det vatten på en resenär. Hon satt o torkade. Till svar fick hon att det nog har regnat!?!?!?! Det slutade sen i allafall. Inte var det några nya plan. Hemresan blev bara 2 timmar försenat med mellanlandning i Sharjah. Där fick vi inte gå av eftersom vi redan var försenade. Inte ens lite shopping o bensträckning. Men nog vill vi tillbaks till Thailand, dock inte med Solresor. Ha de bra allihopa. :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag pratade med Ticket (där köpte jag min resa) och dom sa att Solresors flygbolag, Primera Air har "bytt ut" en hel del av besättningen pga alla förseningar.. så nu dom senaste veckorna ska det nog inte ha varit så mycket (långa) förseningar..

Någon som kan bekräfta? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag pratade med Ticket (där köpte jag min resa) och dom sa att Solresors flygbolag, Primera Air har "bytt ut" en hel del av besättningen pga alla förseningar.. så nu dom senaste veckorna ska det nog inte ha varit så mycket (långa) förseningar..

Någon som kan bekräfta? :)

Ja när vi åkte hem den 22/12 var vi bara 2 tim försenade. Våra vänner åkte hem den 26/12 och dom hade ingen försening alls. Bara hoppas på det bästa. Några timmar kan man stå ut med. Vi hade inte betalat överpris på våra biljetter, men för dom som betalat nästan det dubbla förstår jag ilskan. Se fram mot resan. Jag är avundsjuk. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja ni...vad ska man säga...det slutar aldrig förvåna mig...

Man som alltid jag tipsar om...spara ALLA kvitton !!!!!

Försök att få ut mesta möjliga av försäkringarna.

De som jobbar på planen är alldeles för gröna och stressade för att göra ett bra jobb.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kom hem 26/12 precis som Empa-las vänner och vi FLÖG IN 30 min på vägen hem!!!  :laugh:

Jag köpte min resa via Ticket Selection men det var Solresor & Primera Air som flög. På nerresan var hörlurarna ur funktion i hela bakre delen av planet och det bildades kondens på ett par ställen som folk fick sitta och torka bort för att inte bli blöta.

Inser att jag har haft råflyt!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sven

Vi åkte också till Phuket med 13 timmars försening den 7/12. Det som vi blev fruktansvärt besvikna på var att toaletterna inte fungerade. När det var 4 timmar kvar av resan låste de en toa. Sedan forsatte krånglet. När det var 3 timmar kvar gick ingen toa att spola. När det var 2 timmar kvar annonserade någon i personalen i högtalarna att toaletterna inte fungerade. De var fullskitna! Vidrigt.Enligt de uppgifter som jag fått fram så är det flygförbud på ett plan där toaletterna inte fungerar. Det var synd om alla som behövde gå och fick hålla sig i flera timmar!

Skriv och begär ersättning!!!!!!

För övrigt så är detta långdistansplan troligen köpt från Egypten, för det fanns märken "Egyptair" på några ställen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åkte också till Phuket med 13 timmars försening den 7/12. Det som vi blev fruktansvärt besvikna på var att toaletterna inte fungerade. När det var 4 timmar kvar av resan låste de en toa. Sedan forsatte krånglet. När det var 3 timmar kvar gick ingen toa att spola. När det var 2 timmar kvar annonserade någon i personalen i högtalarna att toaletterna inte fungerade. De var fullskitna! Vidrigt.Enligt de uppgifter som jag fått fram så är det flygförbud på ett plan där toaletterna inte fungerar. Det var synd om alla som behövde gå och fick hålla sig i flera timmar!

Skriv och begär ersättning!!!!!!

För övrigt så är detta långdistansplan troligen köpt från Egypten, för det fanns märken "Egyptair" på några ställen.

Usch så tråkigt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många orkar inte tjafsa om sån´t här ...men min sambo fullkomligen älskar att nysta i allt och till slut få rätt....

rätt ska vara rätt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många orkar inte tjafsa om sån´t här ...men min sambo fullkomligen älskar att nysta i allt och till slut få rätt....

Hej igen. Efter ett par dagar kom det ett brev till alla på hotellrummet att vi skulle få utbetalt 1/15 per person på postutbetalning pga förseningen. Och mycket riktigt låg den i brevlådan när vi kom hem. Så det var ju alltid nåt. Vi hade dock ingen försäkring genom Solresor. Vi betalade med VISA-kort, och då borde man ju få därifrån också. Ska ta tag i det snart. Hej så länge.

rätt ska vara rätt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×