Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Äntligen hemme efter ca 10 timmars försening med Solresor...

Rekommendera Poster

Det positiva är väl att man får resa...

Precis. Som Mia lagt in under Administration, så erbjuder de nu flygbiljetter för knappt 3000 kr.

Då kan det kanske vara värt att fundera på om man bara vill komma ner och inte bryr sig så mycket om hur.

Japp....trota alla förseningar o så kan kan jag tänka mig att åka på fredag ändå.

3000kr...lite slantar för boende o billig mat... billigt billigt...

Så tar man en eller 3 valium så vaknar man väl framme i Phuket...  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det positiva är väl att man får resa...

Precis. Som Mia lagt in under Administration, så erbjuder de nu flygbiljetter för knappt 3000 kr.

Då kan det kanske vara värt att fundera på om man bara vill komma ner och inte bryr sig så mycket om hur.

Japp....trota alla förseningar o så kan kan jag tänka mig att åka på fredag ändå.

3000kr...lite slantar för boende o billig mat... billigt billigt...

Så tar man en eller 3 valium så vaknar man väl framme i Phuket...  :D

Är du säker på att det räcker med 3 valium :) Du måste ju sova i minst 20h *S*

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då var det rabalder med Solresor igen !!!

Hotellet var en byggarbetsplats

Hotellets restaurang saknade både tak och golv. Gästerna fick sitta och balansera all mat i knät i den ofärdiga matsalen.

*** Borttaget enligt PUL ***, 42.

YOGASTUDION – VIND MED GALLER Solresors hemsida lockar med yoga i en vacker och harmonisk lokal. I verkligheten fanns inte studion ännu – och hotellet var inte färdigbyggt."

http://www.aftonbladet.se/resa/article1344234.ab

Var det Bullmammans vänner som skulle åka till Thailand o bo på ett inte ännu färdigt hotell ?

De hade bokat det men kanske skulle komma att bo på ett annat hotell eftersom det bokade ej var färdigt. ::)

Det var iaf någon på forumets vänner...de skulle åka i tisdags...tror jag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var det Bullmammans vänner som skulle åka till Thailand o bo på ett inte ännu färdigt hotell ?

De hade bokat det men kanske skulle komma att bo på ett annat hotell eftersom det bokade ej var färdigt.  ::)

Det var iaf någon på forumets vänner...de skulle åka i tisdags...tror jag...

Det va mina vänner, de skall åka på tisdag. (Ao Nang, har bokat på ett hotell som heter Jinda Krabi....nånting, men detta hotellet är inte färdigbyggt) tror att de skulle få bo på Krabi thai village istället - hoppas jag. Själv skall vi bo på Pavilions Queens hotell.

Hälsningar/ Anna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick hem ett förseningsintyg med posten från Solresor igår.

Det är bara en grej som är fel...

På våra biljetter står det att ankomsttiden Arlanda är 18.20.

På intyget står det att planet skulle ha landat 19.20.

Vi ringde tillbaka till kontoret och hon hävdade fortfarande att vi har fel...  :o

Vi har t o m vår e-biljett kvar i mail och där står klart o tydligt 18.20.

Nu har det kanske inte så stor betydelse vad gäller försäkringspengar... vet inte... Men bara grejen... att en sådan sak blir fel.  ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aha.... det var nog det jag fikade efter... men har ni bokat med solresor ?

Näää, jag o min man åker med Fritidsresor på söndag, våra vänner kommer på tisdag med Solresor - om de har tur.......... :laugh: De ringde Solresor ang, detta att planen skulle vara nya, de hävdar att planen är levererade i år.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aha.... det var nog det jag fikade efter... men har ni bokat med solresor ?

 

Näää, jag o min man åker med Fritidsresor på söndag, våra vänner kommer på tisdag med Solresor - om de har tur.......... :laugh: De ringde Solresor ang, detta att planen skulle vara nya, de hävdar att planen är levererade i år.....

Planen är levererade i år men alla är inte nya.

Bara renoverade... Uruselt renoverade...

De som inte är nya är från ca -85....men funkar bra enligt min flygkaptenskompis...

De är som Volvo....rullar på... många år...  ;)

Även om allt elektriskt inte funkar... *ha ha*

Grattis med Fritidsresor... de är helt ok att åka med...

Vi åkte med de i april i år.

Även om de inte heller har supermycket utrymme så har de mer än Primera.

Men förbered dina vänner på det värsta så blir de nog nöjda iaf...  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis med Fritidsresor... de är helt ok att åka med...

Vi åkte med de i april i år.

Även om de inte heller har supermycket utrymme så har de mer än Primera.

Men förbered dina vänner på det värsta så blir de nog nöjda iaf...  :D

Vi flyger med Novair, har bokat Nova Superior Class=bättre benutrymme, skönt tycker jag, passar på att lyxa lite när alla barnen denna gången får vara hemma med mormor. Vart åkte ni i April? Vi åkte också med Fritidsresor i April - Hua Hin - helt OK att flyga med jumbon, det är ju inte Thai men.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis med Fritidsresor... de är helt ok att åka med...

Vi åkte med de i april i år.

Även om de inte heller har supermycket utrymme så har de mer än Primera.

Men förbered dina vänner på det värsta så blir de nog nöjda iaf...  :D

Vi flyger med Novair, har bokat Nova Superior Class=bättre benutrymme, skönt tycker jag, passar på att lyxa lite när alla barnen denna gången får vara hemma med mormor. Vart åkte ni i April? Vi åkte också med Fritidsresor i April - Hua Hin - helt OK att flyga med jumbon, det är ju inte Thai men.....

Vi åkte till Phuket i April. Bara flygstolar.

Skönt att lyxa till då ni åker själva...  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skönt att lyxa till då ni åker själva...  ;)

Japp - gubben fyller 40, o vi är 8 vuxna totalt utan barn, hör inte till vanligheten för oss, men även om jag kommer att längta efter barnen så skall jag njuta av :sun och :beach:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skönt att lyxa till då ni åker själva...  ;)

Japp - gubben fyller 40, o vi är 8 vuxna totalt utan barn, hör inte till vanligheten för oss, men även om jag kommer att längta efter barnen så skall jag njuta av :sun och :beach:

Jag fyllde 40 då vi var nere sist... men med barn då rå---  ;)

Det blev ett helsike utan dess like eftersom min son inte fick ta med sin medicin enligt tullregler. Den är narkotikaklassad.

Så varje dag var han som en djävul... (Han har ADHD + trotssundrom)

Samtidigt så visste han varför han bettede sig så och var jätteledsen själv över det.

Skönt med vuxenresa ibland...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit fel i rubriken....räknade fel mitt i all ilska.

Vi var "bara" 8 timmar försenade....

Och när vi igår fick förseningsintyget från Solresor så har de tagit bort en timme !!!???  ???

"Den gyllene gränsen" på 8 timmars försening vill de inte erkänna.

De har helt fräckt flyttat på ankomsttid Arlanda till 19.20.

På våra biljetter står det 18.20.

Vi har ringt Solresor och frågade när den ändringen uppstod.

-Den ändrades i luften på väg hem, fick vi till svar. ????????  ???

Hur i helskotta skulle det gå till ?!

Vi var ju för fasiken redan försenade 7-8 timmar redan då... !!!!!

Men utsatt tid från början var ju i alla fall 18.20.

De vägrar att ändra tiden men vi blev erbjudna 2ookr var per passagerare i vår familj (om vi höll tyst, fick jag känslan av)

Vi ska ta kontakt med någon annan på samma resa och så får vi se vad det blir av allt.

Sambon ringde tjejen som skrev artikeln i Aftonbladet om Solresor idag också.

De pratade länge och väl.....

Solresor försöker mörka för att tjäna in slantar helt enkelt...  :)

Många orkar inte tjafsa om sån´t här ...men min sambo fullkomligen älskar att nysta i allt och till slut få rätt....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fyllde 40 då vi var nere sist... men med barn då rå---  ;)

Det blev ett helsike utan dess like eftersom min son inte fick ta med sin medicin enligt tullregler. Den är narkotikaklassad.

Så varje dag var han som en djävul... (Han har ADHD + trotssundrom)

Samtidigt så visste han varför han bettede sig så och var jätteledsen själv över det.

Skönt med vuxenresa ibland...

Svågern skulle visst få lämna sina sömnpiller hemma utav samma anledning......vi får se hur han blir utan sömn >:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

enkelt...  :)

Många orkar inte tjafsa om sån´t här ...men min sambo fullkomligen älskar att nysta i allt och till slut få rätt....

Skönt med folk som inte ger sig, heja, heja :Mauridia_29::Mauridia_31::Mauridia_33:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men hallå :o  200 kr för en försening på 7-8 timmar ???

DET är riktigt uselt !!!

Ja....tycker vi med...

Hade ju dessutom biljetter till Arlandabanan som vi inte kunde nyttja om vi inte hade lust att vänta 2 timmar till den började gå igen kl.5 på morgonen...

Så vi tog taxi hem som vi tycker de kan ersätta.... och det lär de få göra...

Men det som stör mig mest är att de inte kan erkänna sitt fel i att skriva fel ankomsttid på ett papper...

De mörkar totalt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit fel i rubriken....räknade fel mitt i all ilska.

Vi var "bara" 8 timmar försenade....

Och när vi igår fick förseningsintyget från Solresor så har de tagit bort en timme !!!???  ???

"Den gyllene gränsen" på 8 timmars försening vill de inte erkänna.

De har helt fräckt flyttat på ankomsttid Arlanda till 19.20.

På våra biljetter står det 18.20.

Vi har ringt Solresor och frågade när den ändringen uppstod.

-Den ändrades i luften på väg hem, fick vi till svar. ????????  ???

Hur i helskotta skulle det gå till ?!

Vi var ju för fasiken redan försenade 7-8 timmar redan då... !!!!!

Men utsatt tid från början var ju i alla fall 18.20.

De vägrar att ändra tiden men vi blev erbjudna 2ookr var per passagerare i vår familj (om vi höll tyst, fick jag känslan av)

Vi ska ta kontakt med någon annan på samma resa och så får vi se vad det blir av allt.

Sambon ringde tjejen som skrev artikeln i Aftonbladet om Solresor idag också.

De pratade länge och väl.....

Solresor försöker mörka för att tjäna in slantar helt enkelt...  :)

Många orkar inte tjafsa om sån´t här ...men min sambo fullkomligen älskar att nysta i allt och till slut få rätt....

Hej! Ja det här låter ju j-t uppmuntrande. Vi; jag, make, barn 9, 11 år, åker nästa fredag, 7/12, med Solresor. Visserligen var våra biljetter inte de allra dyraste, men man får ju hoppas att allt hänger ihop på planet. Det bli nog en näve valium. Alldeles riktigt står det nu hemkomst 19.20. Tidigare 18.20. En timme hit eller dit gör ju inget. Men hur var det på nerresan? Försenat eller? Jag e ju sån som säger till o gärna tjafsar. Rätt är rätt och fel är fel. Har sett fram mot en skön flygresa med god mat osv. Tur jag inte har PMS då. Då blev det väl flygförbud för min del om nåt är fel. Man har ju förberett barnen att man kan se på film. Hoppas ljudet finns. Eller hoppas vi hamnar i ett "nybyggt" plan. Vad ska man ner i Riga o göra, nästan hemma liksom. Och var ligger det där andra, svettluktande stället? Önska oss lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svettluktslandet ligger i Förenade Arabemiraten.

Det där med att vi vill att det ska stå 18.20 på intyget har med försäkringspengar att göra.

Billig resa är bra för ekonomin... Man får iaf pengar över väl nere...  ;)

Har ni bokat hotell genom Solresor också...

vad betalade ni ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har bokat resan genom Ellos. Biljetterna kostade 7.495:-/person med hotell 14 dagar på Suwan Palm Hotel. Tyckte det var hyfsat mot allt det andra

jag jämförde med. Hotellet ska ju vara sjysst. Fint enl Malee. Man får väl stå ut med flygresan. Förresten, hur är det där med att ta med t ex frukt in på planet? Dottern undrade. Hon vill gärna ha nåt. Du nu ska jag passa äggen på spisen. Ha det bra så länge. Empa-Ia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid med mig egen frukt när jag åker...och även något att äta till sonen...Ingen som sagt ngt om det någon gång.

Ta med det du...  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, då var det snart dax då trodde vi. Imorgon 15.50 skulle planet gå med Solresor. De ringde precis, sa att det blir försenat pga nån teknisk händelse. Så istället åker vi 23.30. Då förlorar vi ju en hel dag!!!?. Men vi skulle få ersättning. Vad kan det vara? Lite irriterande när man tagit ledigt för barnen osv. Hoppas vi kommer iväg. Tror på det först när vi sitter i planet. Väskorna är packade men inte stängda. Thailand nästa. Tjoho! ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×