Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Psyco

Qatar Airways

Rekommendera Poster

se tidigare tråd. Dom börjar flyga nu (slutet av november) från Skandinavien så ännu vet ingen hur det funkar just på denna flight. Däremot ligger dom högt på topplistor över bästa flyg etc!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl flyg från Arabemiraten? Har hört attdom är jättefina lite känsla av lyx  ::)Tv skärm framför varje stol, fräscht,bra service.Det är ju inte fel på en långflygning. :)

Qatar Airways kommer från Qatar  ;)

Helt klart lyxkänsla. Nästa vecka är premiären som firas med baluns i Stockholm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Johan Larsson

Ska själv flyga med dem i december! Ser verkligen fram emot det. Hittade en biljett med de till Singapore för lite över 7000. Tycker det är sk*t billigt för ett bolag som dem.  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sabai

Det är ett bolag med stora ambitioner , det sparas inte på något . Har rest en gång med dom och var väldigt nöjd .

Sabai

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag läser deras "Terms and conditions" är det inte helt solklart! Jag undrar om det tillkommer några kostnader, typ någon avgift då man mellanlandar i Doha eller någon annan avgift.

Sthlm --- Bangkok --- Sthlm 14/6 till 21/7 för 2 vuxna 14402 kr, det är väl ett helt okay pris? Betalde några hundra mindre förra sommaren med SAS, men om Qatar Air är så bra som alla säger är det ju värt några hundra extra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag läser deras "Terms and conditions" är det inte helt solklart! Jag undrar om det tillkommer några kostnader, typ någon avgift då man mellanlandar i Doha eller någon annan avgift.

Sthlm --- Bangkok --- Sthlm 14/6 till 21/7 för 2 vuxna 14402 kr, det är väl ett helt okay pris? Betalde några hundra mindre förra sommaren med SAS, men om Qatar Air är så bra som alla säger är det ju värt några hundra extra.

Prova att boka genom resebyrå så blir det solklart  :cool:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som nyligen flugit med Qatar Airways ???Var det bra? Hur var det med, benutrymme, service mm mm :wit

Läs mer på annat spår "Nytt alternativ - Qatar Airways" uder "Flyg".

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mkt bra flygbolag! :kla Kom hem i tisdags efter ha flugit med dem tor. till Bangkok Nya flygmaskiner Bra service och benutrymme Allt fungerade suveränt bra God mat All dryck man beställer in är gratis Vår dotter har specialkost till och med det fungerade utan anmärkning  :JC_hurrah:

Barnen får en egen ryggsäck med plånbok, dryckesflaska ,solglasögon, pennor och ritpapper

Vi kommer att välja Qatar Airways vid nästa resa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mkt bra flygbolag! :kla Kom hem i tisdags efter ha flugit med dem tor. till Bangkok Nya flygmaskiner Bra service och benutrymme Allt fungerade suveränt bra God mat All dryck man beställer in är gratis Vår dotter har specialkost till och med det fungerade utan anmärkning :JC_hurrah:

Barnen får en egen ryggsäck med plånbok, dryckesflaska ,solglasögon, pennor och ritpapper

Vi kommer att välja Qatar Airways vid nästa resa!

Hej Sussie , hur länge var väntetiden i Doha eller flög du från Qatar emellan ?

Har hört andra som tyckt bra om bolaget. :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lauri

En rätt så tråkig flygplats men taxfreen är billig och ett par restauranger finns det också. Lönar sig att ta ut Qatariska riyal från ATM-maskinen eller ha med sig US-dollar för småhandlandet, dom verkade ha svårt för andra valutor.

Måste man tillbringa flera timmar på flygplatsen är Oryx lounge att rekommendera, sex timmars vistelse där kostar 140 riyal, dvs. ca 250 SEK. Till priset ingår snacks och dylikt, alkoholfria drycker, möjlighet att duscha, internet, tidningar och lugnare och bekvämare miljö.

http://www.dohaairport.com/facilities.html?linkfc01

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag tycker benutrymmet var under all kritik. När passageraren lutar tillbaka sätet gäller det nog att inte vara lång. Jag är 180 cm och kunde knappt röra benen. Dock vet jag inte om det är något standard-ben-utrymme. Jag uppfattar Thai Airways som bekvämare.

Dock stort plus för att man kan välja mellan ett femtiotal filmer mellan Doha och Bkk.

Det där med femstjärnigt känns lite floskligt och är nog mest en slogan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där med femstjärnigt känns lite floskligt och är nog mest en slogan.

Det är reseblaskan Freddie med sitt Freddie Awards och Skytrax som driver det här med klassa flygbolag och hotell runt om i världen.

Ett bolag som ofta, oförtjänt,fått höga poäng är Emirates och det beror främst på att kabinpersonalen ombord på deras flygplan aktivt försöker få främst första- och businessklasspassagerarna att kryssa för Emirates. Varje gång jag flygit med dem har jag fått ett papper framför nosen, men jag har alltid kryssat för Singapore Airlines.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jo, Skytrax utsåg ju även nyligen Bangkok Airways till bästa regionala bolag i Asien. Ok, de är punktliga, har trevliga flygvärdinnor, och gratis tilltugg i loungen, men jag undar om de har själva flygflottan och priserna i åtanke ;-).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Orca

Hej,

Jag tycker benutrymmet var under all kritik. När passageraren lutar tillbaka sätet gäller det nog att inte vara lång. Jag är 180 cm och kunde knappt röra benen. Dock vet jag inte om det är något standard-ben-utrymme. Jag uppfattar Thai Airways som bekvämare.

Tycker precis tvärtom, bästa plats jag haft i ekonomi-klass. Ordentligt med plats melan knä och framåt och även bredd på sätet.

Kan nämna att jag är 189cm och något över 100kg.

I övrigt mkt. bra service och välfyllt med underhållning på videoskärmen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×