Martin

Väder just nu på i Thailand - endast rapportering

7 632 inlägg i detta ämne

Hej alla,

Phuket, Karon Beach

11-12 mars

Temperaturen har de senaste två dagarna stigit markant och det känns att den varmaste perioden är på ingång.

Vind; ganska blåsigt om morgonen idag, men lugnade ner sig på eftermiddagen.

Sol; mycket och hela dagen  :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej alla,

Phuket, Karon Beach

11-12 mars

Temperaturen har de senaste två dagarna stigit markant och det känns att den varmaste perioden är på ingång.

Eftersom Martin sköter väderrapporterna på Phuket så bra så har jag inte skrivit några på et tag - men jag börjar bli fundersam... som Martin säger, det är mycket varmare nu. Värmeböljan startade i lördags och pågår än. Men min Holkentermometer ;D visar envist 34-35 grader  :o Klarar den inte varmare tro? Hur som helst, fortsatt blå himmel , lätt vind och sol, sol sol här på Phuket!

Extra väderrapport från Khao Lak; lite svalare än Phuket och med korta regnskurar nästan varje dag sent på eftermiddagen - vädret har varit så i en vecka där nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla,

Phuket, Karon Beach

11-12 mars

Eftersom Martin sköter väderrapporterna på Phuket så bra så har jag inte skrivit några på et tag - men jag börjar bli fundersam... som Martin säger, det är mycket varmare nu. Värmeböljan startade i lördags och pågår än. Men min Holkentermometer ;D visar envist 34-35 grader  :o Klarar den inte varmare tro? Hur som helst, fortsatt blå himmel , lätt vind och sol, sol sol här på Phuket!

Extra väderrapport från Khao Lak; lite svalare än Phuket och med korta regnskurar nästan varje dag sent på eftermiddagen - vädret har varit så i en vecka där nu.

Jag får kanske jobba fram en uppdatering till holkentermometern, men den kan jag leverera tidigast maj 2009.  ;D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir utmärkt Holken  ;D

Idag har vi faktiskt bara 33 grader kl tolv. Disigt och lite blåsigt. Det känns som om det kan komma en skur på eftermiddagen - men det har jag trott i tre dagar och än har inte en droppe kommit!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I Bangkok regnade det kraftigt i morse. Började vid sjutiden och höll på i en timme. Nu skiner solen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Plats: Koh Samui

Datum och tid: 20 mars 2007 klockan 12.22

Temperatur: 33 grader

Vind: Nästan vindstilla

Väder: Växlande molnighet, solen tittar fram

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan

Här på Koh Lanta är det:

Sol med lätta moln

Lätt vind

Temp: 35.9 grader

Klockan är här 12.54

Må så gott go vänner,för det gör jag. :cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Må så gott go vänner,för det gör jag. :cool

Tt du mår gott förstår vi - ser dig aldrig här  ;D

Här på södra Phuket visar termometern 34 grader, men det tror jag inte på... för här är hot, hot, hot! Klarblå himmel och i det närmaste vindstilla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan

Jadu jag har varit dålig med att vara här inne.

Nu har jag egen laptop så nu kanske ni ser mig mer här.

Ha det gott i värmen.

Kram

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inte låta bli att rapportera vädret här hemma... 5 plusgrader och en vind på 20m/s. *morrar* >:( Bor på ö som heter Saltö (så man får hålla i sig om man ska ut) men blundar och önskar att ön hetat Phuket och att jag hade varit där... NU!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kvällsrapport från södra Phuket: Hurra det har regnat! Bara lite men vi fick frisk luft! Känns det lite kyligt så här på kvällskvisten. Bara 28 grader  ;);D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Plats: Koh Lanta

Datum och tid: 21 mars 2007 klockan 22.25

Vind: Frisk vind som flaktar en del

Vadret pa Lanta har bjudit pa skurar pa eftermiddagarna och bade forigar och idag kom det en skur vid 17-tiden. Annars under dagen lite moln (mest pa morgonen) och klar sol fram till eftermiddagen.

Halsningar fran Lanta,

Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen

I dag torsdag har vi halvmulet o några droppar regn ibland....

Men vad gör det när man sitter här under halmtaket på Gafae Aroy???

Vind: inget att tala om...

Temp: 37.9 grader.

Ha det så gott alla goa o glada människor :dan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Södra Phuket fredag eftermiddag. Deet var solsken fram till fyra men nu är det helt grått därute... snart  kommer det att regna, vilket behövs! Dock verkar det vara väldigt lokalt, jag ser blå skyar åt Kata och Karon-hållet. Vind, knappt kännbar. Temp: 30 grader.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Södra Phuket kl 10,30 lördag förmiddag.

Efter ett hejdundrande oväder med rejäl rotblöta i går kväll (skönt - nu kan vi andas igen) är det solsken idag igen. Himlen täcks delvis av tunna slöjmoln och vinden är mycket svag. Temp: 30 grader.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Plats: Koh Samui

Datum och tid: 24 mars 2007 klockan 15.42

Temperatur: 31 grader

Vind: Måttlig vind

Väder: Blå himmel och sol, viss molnighet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Laila firar sin bröllopsdag idag, så det kommer en rapport från mig istället.

Plats: Koh Lanta

Datum och tid: 24 mars 2007 klockan 16.50

Vind: nästan ingen vind

Temperatur: 35 i skuggan.

Vädret pa Lanta har bjudit pa skurar pa eftermiddagarna men idag har det inte regnat än. Mulnade till efter klockan 16, men känns inte som om det kommer regna i alla fall.

Halsningar fran Lanta,

Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Khao Lak-rapport: Ett lågtryck har fastnat över Khao Lak, det regnar mycket och länge. Det kommer att regna till mitten av nästa vecka enligt prognoserna. Det är alltså inte monsunen som startat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu