Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Magnus

Kanonbra boende i Kamala

Rekommendera Poster

Gäst Magnus

Jag vill tipsa om ett mycket bra hotel i Kamala. Hotellet heter Deng’s Kamala Beach Resort. Jag och familjen kom hem därifrån för ca 2 timmar sedan. Hotellet har 10 superfräscha rum varav 2 familjerum på ca 50 m2. Vi bodde där i 11 nätter och är grymt nöjda. För mer info se www.dengsphuket.com/.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara instämma. Se´n har dom grillkväll varje onsdag med grillade revbenspjäll, fläskfile´, korvar och bakad poratis med bernaisesås...

Drivs av Lasse från Göteborg, så¨det är många västkustbor där...

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Inga

Har själv bott där ett antal gånger. Det gamla Deng´s är ett billigare alternativ...ligger i samma länga som restaurangen precis på stranden :Laie_77:. Det nya Deng´s ligger bakom det gamla och över en liten väg :connie_running:. Lasse med familj är toppen :ok:. Hade kontakt med honom nu i veckan och de har nästan full beläggning. De kommer också ha grillkvällar varje onsdag som Hasse skrev och även på julafton :chwi och nyår kommer de att ha grillbuffe´ med lite thaiinspirerad mat :viannen_22:. Kul att det gå bra för dem. Skall själv :Mauridia_31: ner till Kamala i 6 veckor...åker om 1 vecka :l_sunny:.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sabai

Har själv bott där ett antal gånger. Det gamla Deng´s är ett billigare alternativ...ligger i samma länga som restaurangen precis på stranden :Laie_77:. Det nya Deng´s ligger bakom det gamla och över en liten väg :connie_running:. Lasse med familj är toppen :ok:. Hade kontakt med honom nu i veckan och de har nästan full beläggning. De kommer också ha grillkvällar varje onsdag som Hasse skrev och även på julafton :chwi och nyår kommer de att ha grillbuffe´ med lite thaiinspirerad mat :viannen_22:. Kul att det gå bra för dem. Skall själv :Mauridia_31: ner till Kamala i 6 veckor...åker om 1 vecka :l_sunny:.

Då får man önska trevlig resa :dan

Sabai

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter kanonbra vi ska nämligen bo hos Deng i Kamala. Har du lite tips på ständer, utflykter, resturanger och shopping. Åker 13/12-07 ska bli underbart.

Du har ju en toppenstrand alldeles utanför hotellet "kamala beach", sen lite längre upp (3km) LeamSing beach, en kanonstrand men nedfarten är ej gjord för dåliga ben, väldigt brant. Shopping har du runt hörnet,Patong. Restauranger flera st alldeles utanför dörren. Lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glöm inte (ejje)att det faktiskt finns ganska ok shopping i kamala oxå.

Jag tycker inte om att trängas och pruta och hålla på och då är fredagsmarknaden i Kamala super bra. Det är same, same som patong eller vart man vill men man slipper pruta. Visst kan man om man vill, men om man i patong eller på nattmarknaden i Phuket Town börjar på 1000 bath på något...och sen hamnar på 200 när allt är klart, så kanske man börjar på 400 i kamala och slutar på samma pris.

Känns som att det är lättar i kamala på nått vis. Och som sagt, enligt mig är urvalet samma...

Är man inte så noga med kvalitet och framför allt om man har små barn som växer fort, rekomenderar jag Big C eller Lotus. Billiga kläder med kass kvalité, men vem bryr sig när de vuxit ur linnet, shortsen eller vad det är efter ett par månader.

Fiska! Prova det! En höjdare för både stora och små. Kanske lite för varmt i december för att det ska nappa bra, men iaf...spänningen finns där.

Matlagningskurs (finns en bra, men dyr i Kamala) är ngt av det roligaste jag gjort och som jag fortfarande har nytta av. Lagar thaimat minst en gång i veckan nu när vi är hemma igen.

Självklart måste ni snorkla och jag fick rekommendationen att inte besöka coral island utan välja khai islands istället (detta var i feb-mars ungefär). Har varit på Khai tre gånger och första gången var det bäst...vi var typ 15 st helt själv på alla khai öar, andra gånger var vi några fler och tredje gången var det överbelamrat med folk...tyvärr...

Tydligen ändrar det sig från säsong till säsong vad det är som gäller. Kolla när ni kommer ner.

Måste oxå passa på att rekomendera Jackie lee tour för bokning av utflykter. Meleene är suverän och fixar allt. Ligger ungefär mitt emellan HC Andersen och Oyh´s på strandgatan.

Ett par restaurang tips oxå...Prova Oh la la som ligger på andra sidan main road mitt emot 7-11 i korsningen som har fungerande trafikljus. Jätte bra mat (prova potatisgratäng med kyckling). prova oxå Dannys som ligger till vänster om 7-11 vid strandvägen. Stans bästa irich coffe (som jag inte kan stava till..hmm). Ohys på standvägen är ett säkrt kort. Testa prawns garlic pepper, en höjdare.

Nä nu får jag sluta *s*...har nog lite kamala längtan idag, men jag har mer och fler tips om du behöver.. :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar så jättemycket, har inte varit på Kamala förut, så alla små och stora tips är välkommna. När man kommer ner är det alltid bra med lite förhandstips, så man slipper leta så mycket dom första dagarna. Irich coffen ser jag fram mot, intagande på stranden på julafton. Långt från skinka och gröt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu börjar snålvattnet rinna till. Längtar efter all god mat så jag håller på att dö. Har försökt mig på thaimatlagning hemma men det blir inte samma sak. Är det någon mer som går upp i vikt när ni är i Thailand? Sist gick jag upp 3 kilo på 3 veckor och har väll nu efter 1 år blivit av med dom kilona. Dags för nya!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nej jag tycker det är tvärt om , äter mycket thaimat i Thailand plus mer öl än i Sverige men går ned i vikt i Thailand , äter nog för mycket skräpmat när jag är i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känns som att det är lättar i kamala på nått vis. Och som sagt, enligt mig är urvalet samma...

Matlagningskurs (finns en bra, men dyr i Kamala) är ngt av det roligaste jag gjort och som jag fortfarande har nytta av. Lagar thaimat minst en gång i veckan nu när vi är hemma igen.

Vet nån var den matlagningskursen är ? skulle vara kul att testa

prova oxå Dannys som ligger till vänster om 7-11 vid strandvägen. Stans bästa irich coffe (som jag inte kan stava till..hmm).

Klart man måste intill Dannys å ta en Irisch koffe hos Ulf och Eve

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På tal om Dannys  :kla

Testa deras drinklista särskilt deras "moshitoo" grönsaksdrink med mycket gott i.

Jag har försökt gå igenom hela deras drinklista men inte kommit längre än till moshitoo.

I år/den här säsongen tror jag dom även har svensk punsh på listan  :kiss:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara instämma, var där 1v nov 2011. Stället ligger norrut vilket är den bättre och lugnare delen av stranden men ändå nära till centrum. Tror man kan få en helt annan bild om Kamala om man bor i centrum eller längre upp i byn. 1 minut tar det att gå till stranden.

Några bilder.

Guesthousen, Position på kartan http://wikimapia.org/#lat=7.9560126&lon=98.2838175&z=19&l=0&m=b

1509_05_01_12_5_27_23.jpg

Strandrestaurangen, Position på kartan http://wikimapia.org/#lat=7.9556009&lon=98.2831067&z=19&l=0&m=b

1509_08_11_11_11_28_07.jpg

Familjerum ~50m2

1509_08_11_11_11_27_16.jpg

35m2 rum med extra säng.

1509_05_01_12_5_30_35.jpg

Utsikten från balkongen på 3 våningen.

1509_09_11_11_12_29_31.jpg

Dom billigare rummen till vänster vid strandrestaurangen är lite enklare men inte dåliga. Typ 30m till stranden. Position på kartan http://wikimapia.org/#lat=7.9556009&lon=98.2831067&z=19&l=0&m=b

1509_05_01_12_5_46_11.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som ett bra ställe :kla

Nån som vet vad det kostar per natt ::)

ska ner till thailand om 21 dgr :dan

Kanske kan du själv gå in på deras sida och kolla priserna?? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ok, kollat priserna på deras hemsida är säkert helt okej,

men det funkar inte med min budget :-\

Ja, Kamala har inte något överflöd av billiga boenden, men i en annan tråd tipsades det om billigare ställen, en bra bit från stranden, men fortfarande gångavstånd.

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=21848.0

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har bokat 3-7mars. I nuläget har vi ett rum på hotellet och ett på guesthouse men vi bli flyttade till samma ställe om det blir ledigt.

Är det frukost på deras strandrestaurang som gäller eller har ni några andra tips?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×