starlight72

Åker 4/12

8 inlägg i detta ämne

Nu börjar det minsann närma sig! :D Har några funderingar på hur ni gör som flyger med barn,? Min dotter e 6 och jag undrade lite hur ni brukar göra när dom ska sova på planet! Sitter dom upp och sover eller brukar dom ligga i knät? Sedan undrar jag lite ang. platser ombord på planet. vi åker med ving (my travel airways) airbus och i det planet vi ska åka med sitter man 3-3-3, vi e 4st och jag undrar om dom brukar placera familjer tillsammans? jag menar givetvis att gången är i mellan men ändå alla på samma rad? ??? Hoppas ni fattar ;) Mvh Nina

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det inte 2,4,2. :)

Nä, jag tror inte det! Kollade deras hemsida och då fattade jag att det var 3-3-3 eller 3-4-3 kanske det var ??? Nu blev jag osäker! Måste kolla igen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi brukar alltid förhandsboka sittplatserna. Det är värt de hundralapparna det kostar extra.

När vi åkte hem sist var det en familj som ej hade bokat innan och de flesta andra hade gjort det så de fick sitta 2,1,1.

Det blev en jobbig flygresa för den här familjen med oroliga barn som inte ville sova själv och andra passagerare blev irriterade över att barnen sprang fram och tillbaka.

Så boka innan med tanke på att många som åker har barn och de kan inte fixa platser ihop till alla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har gått in och själv bokat våra platser via internet.Så var det på finnair men även när vi åkte charter.det btukar fungera 30 dgr innan,kolla men bra platser som tex nödutgäng där folk löä'gger barn på golvet kostar mera.cessan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi åkte med ving sist o bokade platser. Såg flera som fick skilda platser tyvärr. Det beror nog på att dom flesta förbokar. Jag skulle aldrig resa med mina 2 barn utan att förboka platserna. det är 3-3-3 man sitter. Vi satt 3 på rad och min man satt på andra sidan gången i rad med oss....

Tror det kostade runt 1500 kr för att förboka platserna på Ving tur o retur för 4 pers.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu