Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

DAGENS RESEKLIPP THAILAND !!!

Rekommendera Poster

7 timmar sedan, blue_saint säger:

3400 med air china från sthlm till bangkok.

Däremot 14 timmars väntan i peking på ner vägen.

Sugen på att boka men någon som testat?.

Går det boka rum på pekings flygplats?.

 

Har flugit med Air China, inte något toppenbolag med helt OK plan men inte mer. Dock så valde vi att stanna 2½ dag i Peking på vägen till Thailand, där passade vi på att besöka b.la. kinesiska muren och Förbjudna staden. Har du 14 timmars uppehåll hinner du med att åka och se muren om det skulle intressera dig. Du får 72 h fritt visum på plats utan kostnad om du vill. 

Vet inget rum på Pekings flygplats, vi bodde mitt inne i centrum. 

Hemresan från BKK är oftast  redan kl. 6 på morgonen och det är ju inte heller ngn höjdare egentligen. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan, M_Olsson säger:

Har flugit med Air China, inte något toppenbolag med helt OK plan men inte mer. Dock så valde vi att stanna 2½ dag i Peking på vägen till Thailand, där passade vi på att besöka b.la. kinesiska muren och Förbjudna staden. Har du 14 timmars uppehåll hinner du med att åka och se muren om det skulle intressera dig. Du får 72 h fritt visum på plats utan kostnad om du vill. 

Vet inget rum på Pekings flygplats, vi bodde mitt inne i centrum. 

Hemresan från BKK är oftast  redan kl. 6 på morgonen och det är ju inte heller ngn höjdare egentligen. 

Jag och min  fru köpte biljetter i går med Emirates från Destination.se (Sol faktor ) Arlanda - Puket  2 pers 7248 kr.  2 mellalandingar Dubai och BKK avresa 3/10  vänte tid i Dubai 6 tim och BKK 2 tim avgångs tid Arn 15.15 ankomst HKT 18.20 avgång Hemresa Avgång  HKT 22.10  två mellanlandningar BKK och Dubai väntetid BKK 2 timmar och Dubai 4 timmar Hemma på ARN 12.45 .

I mina ögon ett riktigt bra pris och helt ok flygtider eller vad anser ni ?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok jag sticker ner nu på en snabb visit 2 veckor åker 3 oktober och hem 18 oktober kollade i detta nu fast jag inte brukar kolla flyg priser mer efter jag bokat med risk att bli förbannad :)  Just nu har Emirates ett pris på resa Arlanda - Puhket på  per pers. 

3 536:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns billiga flyg med Air China om någon planerar att flyga runt jul. Långt stopp i Peking ger möjlighet att hinna med att se några sevärdheter i/runt Peking under dagen. Lite tråkig avresetid på hemvägen.

 Se nedan för exempel. 

 

Air China.jpg

Redigerad av M_Olsson

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Nu börjar vi planera vår resa 4-5 veckor i jan eller februari. Vi kommer vara 2 vuxna och två barn. Vad är ett bra pris för oss fyra? Hittar inte så billiga resor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har beställt biljetter med Thaiairways från Oslo till Bangkok, valde absolut billigaste varianten för något över åtta tusen för två personer.

 

Nu har jag upptäckt att de var så billiga, så att det inte går att förboka säte plus att det är bara 20 kg bagage mot normalt 30kg. :34_rolling_eyes:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×