Mia

DAGENS RESEKLIPP THAILAND !!!

1 632 inlägg i detta ämne

Såg en riktigt bilig och häftig resa som utgick från Sverige och som inkluderar thailand.

Kan bokas månaderna April Maj September Oktober November December

Stockholm –> Rom –> Sydafrika–> Bangkok –> Rom –> Stockholm - Flyg – Från 3349kr

Alternativ avreseort i sverige.

Göteborg

Köpenhamn

Arlanda Stockholm

Flygbolag

Ryanair / Norwegian

Ethiopian Airline

Emirates

Mer info http://www.bornsheep.com/stockholm-italien-sydafrika-bangkok-stockholm-flyg/

Man byter flyg på hemvägen i Etiopiens huvudstad Addis Abeba, Ni landar på morgonen 06:35 och flyger till rom 00:05 nästa dag. Så ni får en hel dag också att besöka Etiopiens huvudstad vilket kan vara intressant. Max antal veckor för thailand stopet är 3 veckor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar ju vara bornsheep själva som ligger bakom inläggen på forumet ?

Rekommenderar Ryanair 555 ,varning för att flyga på olika biljetter vid ev försening kan man missa hela nästa bokningen och går inte att checka in bagage hela vägen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar ju vara bornsheep själva som ligger bakom inläggen på forumet ?

Rekommenderar Ryanair 555 ,varning för att flyga på olika biljetter vid ev försening kan man missa hela nästa bokningen och går inte att checka in bagage hela vägen

hej jag tänkte bara tipsa alla resesugna om en errorfare (då priset för en kort tid är väldigt lågt) och då en av destinationerna var Thailand. När man bokar 2 olika biljetter så är det bra om de bokas för olika dagar, så att förseningar inte gör att man missar nästa flyg och så har man tid att se en stad till :-) i fallet med resan ovan var det Rom. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett reseklipp till Thailand - Stockholm -> Bangkok T/R för 2540 kr med incheckat bagage.

Stockholm  – Bangkok – Flyg T/R – Från endast 2540kr

Källa med mer info

http://www.bornsheep.com/stockholm-bangkok-thailand-flyg/

Kan bokas månaderna September & Oktober

Flygbolag: Ukraine International Airlines

Datum

Avresa

2016 September: 17 21 24

2016 Oktober: 1

Hemresa

2016 Oktober: 14 24 28

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här är en riktigt billig biljett till Krabi Thailand (2 veckor med fritidsresor).

Köpenhamn – Krabi (Thailand) – Flyg – 30/3-14/4 – Endast 1998kr

Källa www.bornsheep.com/kopenhamn-krabi-thailand-flyg

Verkligen sista minuten för er i södra Sverige, så om ni har tid och lust flyg till Thailand imorgon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget reseklipp för 2017, men jag har iaf noterat att Fritidsresor kommer att sätta in Dreamlinern (Boeing 787) mellan Kastrup och Krabi  :kla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget reseklipp för 2017, men jag har iaf noterat att Fritidsresor kommer att sätta in Dreamlinern (Boeing 787) mellan Kastrup och Krabi  :kla

Bara hoppas på fina flygstolar, flyger bara från Kastrup efter att ha flyttat ner till Smålands Beverly Hills.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Månadsbiljett Stockholm-Bangkok i februari tor med en timmes stopp båda vägarna för 2900 kronor. Är ju ofattbart billigt. Måste vara utan besättning och man kör flyget själv eller väntande konkurs ? :) Men sistnämnda kan man ju försäkra sig emot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Månadsbiljett Stockholm-Bangkok i februari tor med en timmes stopp båda vägarna för 2900 kronor. Är ju ofattbart billigt. Måste vara utan besättning och man kör flyget själv eller väntande konkurs ? :) Men sistnämnda kan man ju försäkra sig emot.

Jag har åkt 2500 med Norwegian tur och retur.. det var dock utan bagage.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Länk?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Länk?

Ukraine International

19/2-19/3 2924:-

post-7922-1476871434202_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Länk?

Ukraine International

Ser ju trevligt ut, nån som testat bytet... För det priset så kan jag nästan åka stående så jag bryr mig inte om flyget - men det skulle vara trist att missa bytet och få stanna i kiev när jag förväntar mig Thailand tror jag.

Ok, jag vill nog sitta ner åxå. Men jag har varit med om bussturer längre än det utan nåt (jo ett dass-stopp mitt i natten) så det går nog.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Länk?

Ukraine International

Ser ju trevligt ut, nån som testat bytet... För det priset så kan jag nästan åka stående så jag bryr mig inte om flyget - men det skulle vara trist att missa bytet och få stanna i kiev när jag förväntar mig Thailand tror jag.

Ok, jag vill nog sitta ner åxå. Men jag har varit med om bussturer längre än det utan nåt (jo ett dass-stopp mitt i natten) så det går nog.

Se trådar nedan:

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=28913.0

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=28154.msg394515#msg394515

Kort tid för byte som skulle kunna innebära problem om första flygningen blir försenad, men det är väl bara att kolla upp hur pass bra de olika flighterna håller tiderna på exv flightradar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Länk?

Ukraine International

Se trådar nedan:

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=28913.0

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=28154.msg394515#msg394515

Kort tid för byte som skulle kunna innebära problem om första flygningen blir försenad, men det är väl bara att kolla upp hur pass bra de olika flighterna håller tiderna på exv flightradar.

min dotter flög med Ukrainan i år. Ingen lyx men helt ok. Tight med byte på 50 minuter så du hinner inte sitta ner och ta en öl på flygplatsen. Om flyget blir försenat så får man ju kompensation och då blir ju flyget gratis ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

min dotter flög med Ukrainan i år. Ingen lyx men helt ok. Tight med byte på 50 minuter så du hinner inte sitta ner och ta en öl på flygplatsen. Om flyget blir försenat så får man ju kompensation och då blir ju flyget gratis ;)

Vi har också som sagt rest med Ukraine och tyckte det var helt OK, 11 400:- för 4 pers. Det är ju bara det att Ukraine flyger inte varje dag till Bangkok så väntan kan bli lång, likaså väntan på ersättning säkerligen. Inte roligt att behöva inleda sin semester att vänta en dag extra i Kiev om man ska vara borta i låt sig 2-3 veckor och är flera som reser. Fast kollar man tiderna från Arlanda till Kiev så brukar de landa i tid.  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Källa:

http://www.bornsheep.com/stockholm-istanbul-seychellerna-sydafrika-phuket-bangkok-stockholm-flyg/

Såg ännu en riktigt häftig resa som utgick från Sverige och som inkluderar thailand.

Kan bokas månaderna  Oktober November

Stockholm (Arlanda) –> Istanbul (Turkiet) –> Mahe (Seychellerna) –> Johannesburg (Sydafrika) –> Phuket  –> Bangkok  –> Stockholm (Arlanda) – – Endast 5105kr

Det är inte stop för att byta flyg, utan de är där för att du skall kunna besöka de olika länderna, 

Du kann stanna länge i thailand, och även strunta i att flyga mellan phuket och bangkok. Då blir priset för resan 4850kr.

Med Svenskt pass behövs inget visum för inresa.

Resebolag: Etihad Airways & Pegasus Airlines & Lion Air Thai & Norwegian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu