Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

DAGENS RESEKLIPP THAILAND !!!

Rekommendera Poster

Faktum är att Detur använder sig av AtlasJet till Thailand. Ringde dit för orolig kunds räkning i tisdags just ang det. Kunden  var lite orolig.... Nu gör ju inte kraschen att Detur-resenärer till Thailand ska oroa sig mera än andra resenärer, vare sig reguljära eller inte ! Som exempel kan man kolla in SAS olycksstatestik som är ganska missvisande.

Och till alla ni som vet vad jag tycker om charter så ska jag meddela att om en vecka så slipper jag "skiten". NYTT JOBB ! HURRA !

För er som inte är så insatta i mitt tyckande finns gamla trådar att rota i... :girl_dance:

Grattis till nya jobbet !!!  :)

Inom samma bransch ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Faktum är att Detur använder sig av AtlasJet till Thailand. Ringde dit för orolig kunds räkning i tisdags just ang det. Kunden  var lite orolig.... Nu gör ju inte kraschen att Detur-resenärer till Thailand ska oroa sig mera än andra resenärer, vare sig reguljära eller inte ! Som exempel kan man kolla in SAS olycksstatestik som är ganska missvisande.

Och till alla ni som vet vad jag tycker om charter så ska jag meddela att om en vecka så slipper jag "skiten". NYTT JOBB ! HURRA !

För er som inte är så insatta i mitt tyckande finns gamla trådar att rota i... :girl_dance:

GRATTIS till nya jobbet.

:d_good_luck:

Helene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack snälla !

Är säker på att jag gör ett bättre jobb när jag får hjälpa människor till att få en bättre resa = upplevelse, än att boka in SunWingResort o Bamseklubbar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack snälla !

Är säker på att jag gör ett bättre jobb när jag får hjälpa människor till att få en bättre resa = upplevelse, än att boka in SunWingResort o Bamseklubbar.

Klart du kommer att göra...

Man gör ett bättre jobb med det man själv tror på och trivs med...  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut ! Dessutom är min förhoppning att fler o fler ska "våga sig utanför charter-träsket". Till vissa destinationer finns det anledning att åka grupp-resa. Just till Thailand finns det inte. Om man inte vill ha direktflyg till Phuket å lägga sig på ovannämda resort o placera barnen i aktiviteter anordnade av andra. Detta passar vissa, och inget fel i det, men då spelar inte destinationen nån större roll utan hela resan hade eg kunnat gå till Skebo, bara dom hade det lite varmare.

Semester innebär olika för olika och det ena är inte bättre än det andra m.e.n   man har inte varit i Thailand etc när man gjort en sån 2-veckors charter till...ja ovanstående

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut ! Dessutom är min förhoppning att fler o fler ska "våga sig utanför charter-träsket". Till vissa destinationer finns det anledning att åka grupp-resa. Just till Thailand finns det inte. Om man inte vill ha direktflyg till Phuket å lägga sig på ovannämda resort o placera barnen i aktiviteter anordnade av andra. Detta passar vissa, och inget fel i det, men då spelar inte destinationen nån större roll utan hela resan hade eg kunnat gå till Skebo, bara dom hade det lite varmare.

Semester innebär olika för olika och det ena är inte bättre än det andra m.e.n   man har inte varit i Thailand etc när man gjort en sån 2-veckors charter till...ja ovanstående

Precis... det där du skriver om.....

"men då spelar inte destinationen nån större roll utan hela resan hade eg kunnat gå till Skebo, bara dom hade det lite varmare."

Jag känner likadant... Vi tog en tur till Orchid i Karon för att barnen tjatade så...de älskar deras poolområde och så får de träffa kompisar att leka med.

Skulle inte för mitt liv vilja bo där igen.

Jag fick panik den lilla tiden vi var där.

ALLA pratar svenska och är "isolerade" inom hotellområdet med sina barn på något vänster.

Och då kommer den där "Skebo-känslan"...

Jag känner mig inspärrad...'

MEN.... jag kan erkänna att jag tyckte det var otroligt bra att bo där då barnen var små.

De var bara ca 1,5 och 3 år då...

Dessutom var det första långresan med barnen...

Vi flyger charter och "lever reguljärt"... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut ! Dessutom är min förhoppning att fler o fler ska "våga sig utanför charter-träsket". Till vissa destinationer finns det anledning att åka grupp-resa. Just till Thailand finns det inte. Om man inte vill ha direktflyg till Phuket å lägga sig på ovannämda resort o placera barnen i aktiviteter anordnade av andra. Detta passar vissa, och inget fel i det, men då spelar inte destinationen nån större roll utan hela resan hade eg kunnat gå till Skebo, bara dom hade det lite varmare.

Semester innebär olika för olika och det ena är inte bättre än det andra m.e.n   man har inte varit i Thailand etc när man gjort en sån 2-veckors charter till...ja ovanstående

Jo, vi har väl konstaterat att i denna fråga tycker vi kanske lite olika. Jag "placerar" inte mina barn i aktiviteter anordnade av andra. Däremot har fr.a. vår dotter tjatat och tjatat och tjatat om att få vara med i Bamseklubb någon gång. När ett prisvärt erbjudande dök upp med Fritidsresor, bokade vi även upp henne i klubben. Det var nog nästan det roligaste med hela den resan - tyckte hon. Men bara för att vi reser med Fritidsresor, betyder det ju inte att vi måste ligga vid poolen hela dagarna och äta alla våra middagear på hotellet. Nej, vad man sedan gör av sin semester är väl individuellt, oavsett om man reser charter eller reguljärt.

Skebo hade alltså absolut inte funkat lika bra som Thailand.....

Tack snälla !

Är säker på att jag gör ett bättre jobb när jag får hjälpa människor till att få en bättre resa = upplevelse, än att boka in SunWingResort o Bamseklubbar.

Grattis till nya jobbet!

Jag är övertygad om att du kommer göra ett kanon-jobb när du nu får möjlighet att (bara) sälja de resor som ligger dig varmast om hjärtat.

Vi är just nu lite inne på att resa till Autsraliens östkust (start i Sydney och sedan ta oss norrut). Har kompisar som nyss kommit hem från en sådan resa och där blandades sol och bad och städer med härligt spännande djur- och naturliv. (Fast Borneo ligger ju också kvar på att-resa-till-listan  ;))

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mommi

Vi flyger charter och "lever reguljärt"... ;)

Ursäkta att jag inte skriver i trådämnet men var bara tvungen att citera Mias uttalande!

Jag o tjejen flyger charter och har fast hotell men åker gärna runt o stannar lite här o där om man känner för det!

Ingen av oss har lust att bo i en liten risig bungalow med diverse småkryp o sånt. Och under högsäsongen så är det ju inte så jäkla kul o spendera hela resan med att leta hotell!

Charter fast ändå inte  :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag indikerat tidigare - Varför i hela friden ska man behöva ursäkta sig för att man reser charter och kanske dessutom "köper" hela "charter-konceptet". Varför skulle "reguljärt" och/eller "back-packing" anses "finare".... ???

Huvudsaken är väl att man reser på det som passar just mig (och mitt sällskap) bäst. Finns väl inget resande som är "bättre" eller "sämre" än något annat.

Att man inte beter sig illa mot andra eller "naturen" borde väl iof vara en självklarhet för alla, oavsett om man är hemma eller på resande fot.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan inte heller se att det skulle vara någon störra skillnad !

Allt har sin tid. Väldigt praktiskt med ett charterpaket om man resar med små barn t.ex. Allt avhängar av situationen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att vi bokar reguljärt nu är att det blir billigare + att man kan vara borta precis hur många nätter man vill. ( inte 1, 2 el 3 veckor)

+ att vi kan vara på olika ställen. Klarar definitivt inte av samma hotell i 3 hela veckor...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ving

20/1  Krabi Thailand    -  ! 4.999  -  14dgr 

22/1  Phuket Thailand    -  4.999  -  14dgr 

25/1  Phuket Thailand    -  ! 5.999 12 dgr  -   

25/1  Phuket Thailand    -  5.999  14dgr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detur :

17/02-08 Phuket 14 d. kr. 4.999  flyg sthlm

17/02-08 Phuket 14 d. kr. 5.999  ospec

20/02-08 Phuket 7 d. kr. 5.499 

20/02-08 Phuket 14 d. kr. 6.999 

20/02-08 Phuket 7 d. kr. 4.999 

20/02-08 Phuket 14 d. kr. 5.999

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fritidsresor från Arlanda :

2008-02-19 Thailand/Sydthailand - Endast flyg

  5 995:- 

2008-02-19 Thailand/Sydthailand - Ospec

  7 995:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Solresor skickade nyss detta på mailen...

2-veckors flygstol Thailand/Phuket ? direktflyg från Arlanda

Nu rear vi ut resterande flygstolar (begränsat antal) på nedanstående avgångar, dvs de 3 avgångar som återstår i februari.

Pris från Arlanda den 22, 26 och 29 februari

2 veckor NU 4995:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Avresa från Arlanda :

19/2  Phuket/flygstol, Thailand  15 dgr  Ticket Selection 3995:-  Flygstol t/r

22/2  Phuket/flygstol, Thailand  15 dgr  Ticket Selection 3995:-  Flygstol t/r

23/2  Thailand  2 v  Fritidsresor 4495:-  Endast flyg.

26/2  Phuket, Thailand  1 v  Ving 4499:-  Endast flyg

26/2  Phuket, Thailand  2 v  Ving 4499:-  Endast flyg

24/2  Phuket, Thailand  1 v  Detur 4999:-  Thailand från Stockholm (Endast flyg) Totalpris per person vid bokning av två personer. Endast flyg inkl. flygmat.

26/2  Thailand  2 v  Fritidsresor 5495:-  Endast flyg.

4/3  Thailand  1 v  Fritidsresor 5495:-  Endast flyg.

29/3  Phuket, Thailand  1 v  Apollo 5498:-  Endast flyg

4/3  Phuket, Thailand  1 v  Ving 5499:-  Endast flyg

4/3  Phuket, Thailand  2 v  Ving 5499:-  Endast flyg

23/2  Phuket, Thailand  2 v  Ving 5499:-  Endast flyg

23/2  Phuket, Thailand  2 v  Ving 5499:-  Endast flyg

24/2  Phuket, Thailand  2 v  Detur 5499:-  Thailand från Stockholm (Endast flyg) Totalpris per person vid bokning av två personer. Endast flyg inkl. flygmat.

9/3  Phuket, Thailand  2 v  Detur 5499:-  Thailand från Stockholm (Endast flyg) Totalpris per person vid bokning av två personer. Endast flyg inkl. flygmat.

2/3  Phuket, Thailand  1 v  Detur 5499:-  Thailand från Stockholm (Endast flyg) Totalpris per person vid bokning av två personer. Endast flyg inkl. flygmat.

1/3  Thailand  1 v  Fritidsresor 5695:-  Endast flyg.

26/2  Phuket/flygstol, Thailand  15 dgr  Ticket Selection 5695:-  Flygstol t/r

11/3  Thailand  1 v  Fritidsresor 5795:-  Endast flyg.

21/2  Surat Thani, Thailand  2 v  Fritidsresor 5995:-  Endast flyg.

22/2  Thailand  2 v  Fritidsresor 5995:-  Endast flyg.

3/3  Thailand  2 v  Fritidsresor 5995:-  Endast flyg.

4/3  Thailand  1 v  Fritidsresor 5995:-  Ospec.

8/3  Thailand  1 v  Fritidsresor 5995:-  Endast flyg.

23/2  Thailand  2 v  Fritidsresor 5995:-  Ospec.

1/3  Thailand  2 v  Fritidsresor 5995:-  Endast flyg.

8/3  Thailand  1 v  Fritidsresor 5995:-  Endast flyg.

19/2  Thailand  15 dgr  Ticket Selection 5995:-  Ospec. inkvartering Dubbelrum

19/2  Thailand  15 dgr  Ticket Selection 5995:-  Ospec. inkvartering Dubbelrum

29/2  Phuket/flygstol, Thailand  15 dgr  Ticket Selection 5995:-  Flygstol t/r

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst gäst

Flyg från Norrköping den 22/2 "reas" ut oxå. Norrköping - Phuket. Direktflyg med mellanlandning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flyg från Norrköping den 22/2 "reas" ut oxå. Norrköping - Phuket. Direktflyg med mellanlandning.

Ett direktflyg med mellanlandning låter intressant... Har svårt att se de två orden i samma mening?  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst GÄST

:DJaja, menar att planet mellanlandar en timme. Tänker inte så bra nu, håller på att plocka fram grejer som jag ska packa. Jag åker på fredag (jippi) från Norrköping. :dan

Längtar.....  :beach:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kella

Flyg från Norrköping den 22/2 "reas" ut oxå. Norrköping - Phuket. Direktflyg med mellanlandning.

Ett direktflyg med mellanlandning låter intressant... Har svårt att se de två orden i samma mening?  :dan

Det var helt rätt skrivet. Direktflyg innebär att man åker samma plan hela vägen, ibland med teknisk mellanlandning. Däremot nonstop-flyg är alltid utan mellanlandning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×