Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
marie

"Presenter"

Rekommendera Poster

Nu börjar vi att tänka på vad vi ska ta med till vår fadderfamilj vid vinterns resa. :th

Tänkte att ni skulle få komma med en massa förslag. Ni brukar ju ha ganska många fantasifyllda ideér, ;D så, mina vänner, fram med dem nu!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var och besøkte mitt fadderbarn i Bangkok før ett par år sedan. Då hade jag med lite svenskt godis, lite kritor å pennor. Sen hade jag sparat alla mina mynt i en bra stund, så jag hade med en del kontanter. Så tænkte ta med dom till en marknad eller något, så fick dom køpa vad dom ville. Nær jag kom dit och frågade vad dom ville ha, så var dom først lite blyga, men sedan sa ena sonen i familjen att han ville ha en fin skjorta. Så vi åkte till, tror det var Lotus, å handlade. Dom fick ett par tusen var(mamma,pappa,två søner och en dotter) och dom var øverlyckliga. Blev helt chockade øver att dom fick så mycket! Mamman køpte klæder till barnen och mat før sig sjælv. Skor till hela familjen. Nær vi kom till kassan visade det sig att hon køpt før bara halva beloppet, så jag gav dom resten i kontanter.

Tror det ær kul att dom får en liten present från Sverige, sen kanske du kan ta med dom på liten shopping eller kanske någon upplevelse som dom inte varit med om innan...Hur mycket kan du tænka dig att gøra av med?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vår familj består av mamma, pappa samt 2 flickor 14 och 8 år. De bor i en väligt liten by utanför Udon Thani.

Vi har tänkt ta med dem till någon marknad så de kan få köpa lite grejer som de behöver men jag skulle vilja ha med något "Svenskt".

Lite knäckebröd samt lax och sill tar jag också med eftersom vi brukar äta lunch tillsammans.

Deras hus är väldigt enkelt, uppbyggt av mursten och med ett plåt/plasttak. Lägg märke till toadörren som är en plastsäck. :(

post-46-14768710592915_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nær jag var å hælsade på min fadderfamilj så var jag førvånad øver hur fint dom hade det. Dom hade två våningshus i betong, tv, bil, moppe, tv-spel och en liten bakgård...

Inte direkt vad jag førvæntat mig, hade kanske førvæntat mig en toalettdørr så som hos din fadderfamilj.... Men vad med att sponsra en bættre løsning till toalett? Om det skulle gå?

Annars ælskar thailændare mørk choklad!! Kanske svårt att ta med utan att det smælter dit upp, men om snøbollen var ett alternativ så ær det vel inte mycket svårare med chokladen....haha...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×