Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sindre

Koh Lanta - Kan inte bestämma mig för boendet

Rekommendera Poster

Lanta Island Resort på Klong Dao Beach är helt OK och i mitt tycke billigt. Bra mat och fantastiska drinkar. Säkerligen mycket svenskar i krokarna när högsäsongen sätter in. Kan tänka mig att det kostar 1700-1800 bath/natt runt jul och nyår.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Iréne och tack för tipset. Nu har vi redan bokat Lanta Island Beach Resort så vi hoppas att det skall bli bra.

Chryzalis, jag tror inte det är samma resort som du talar om. Det saknas ett Beach i namnet så att säga  ;). Om jag förstår det rätt så ligger det en Resort på Klong Dao precis som du beskriver.

Lanta Island Beach resort ligger enligt egen uppgift i alla fall på Long beach och skall vara färdig byggt typ nu i November.

Hittade några få bilder på rummen här (klicka här).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sofie "IA"

Hej.

Vi har bokat en resa till Lanta Island Beach Resort i mars. Vecka 45 var vi i Krabi och åkte då en sväng till Koh Lanta för att se oss omkring och titta på hotellet vi bokat. Det var inte på långa vägar klart och ligger inte alls så nära vattnet som bilden visar på internet.

Om jag skulle åka dit i dec/jan skulle jag kräva från Ving (om ni som oss bokat genom dem) bilder på hur hotellet och omgivningen ser ut i dagsläget.

Hoppas ni får en trevlig resa !

PS. Stranden var jätte fin!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Vi har också bokat Lanta Island beach resort och har fått samma info från ving att denna anläggning ska vara klar i November.

Jag såg också på nätet att dom söker personal dit.

Vi plus grabb 3,5 år åker ner den 23/12 och kommer att stanna i 4veckor, det ska bli supert......

Mvh: Conny m fam

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ia

Det är inte så att du tog några bilder på Lanta Island Beach Resort som det såg ut v.45 som du kan delge oss? Hur nära/långt från vattnet bedömmer du att anläggningen ligger?

Skönt att stranden var fin, det har ju många andra sagt också  :kla

Conny, ställ biran på kylning är du snäll, vi kommer den 30:e  :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Susan

Hej!

Jag var på Koh Lanta mars -06 och ska tillbaka igen mars -08 :D

Vi bodde på Lanta Sommer house på klong Dao. Jag kan varmt rekomendera det. Bra servic och trevlig personal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lanta Resort har byttet navn til Lanta Island Beach Resort, og skal være ferdig midten av november.

Er det noen av dere som er på Koh Lanta som vet noe om hotellet, noen bilder som ligger på nettet ?

De håller på och bygga nu (ovanför lanta resort bungalows), var inte färdigt när vi var där Nov 18- dec 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst AnnaMaria

Vi åker ner till Koh Lanta om några dagar och har bokat Lanta Castaway Resort på Long beach. Det ska vara helt nybyggt så det finns inga recensioner om stället. Någon som vet någon om det?? Skriv gärna!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åker ner till Koh Lanta om några dagar och har bokat Lanta Castaway Resort på Long beach. Det ska vara helt nybyggt så det finns inga recensioner om stället. Någon som vet någon om det?? Skriv gärna!

Hei jeg fant denne

http://www.tripadvisor.it/ShowUserReviews-g303905-d787184-r11231167-Lanta_Castaway_Resort-Ko_Lanta.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bor gärna på Lanta Resort, men den verkar vara omöjlig att boka! Har använt bokningsformuläret på deras hemsida (ingen confirmation tillbaka), mejlat dom (idag), försökt med Ving, ja jag har försökt med allt förutom att ringa. Finns det andra kanaler, medier man kan försöka boka dom med? Dom finns ju inte på sawadee...  :'(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa med Spies. Vi köpte våran resa via dom.

http://www.spies.dk/hotel/hotelMaster.aspx?categoryid=1&regionid=18217&countryid=18246&areaid=-1&resortid=18664&hotelid=54805&itemId=54805&filterOnCategoryId=1

På resorten fanns det flera nya datorer med webcam som man köpte ett värdekort till i olika valörer. Hur bra som helst. Det bore väl vara någon som svarar på mail kan man tycka. Eller så prova med att ringa dom om inte annat.

Adresse

243 Moo 3 Saladan Koh Lanta, Krabi 81150.

Tlf.: +66 75 684222.

Fax: +66 75 684222.

E-mail: info@lantaresort.net

Lycka till och God Jul  :chwi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariabrandtster

Hej,

Ska ner och på två veckor på nybyggda Lanta Beach Resort den 30 dec tillsammans med min sambo och min syster. Har hört att dom fortfarande bygger och därför fick vi sk. bo in rabatt från Ving. Någon har eller vet vart man kan få tag i bilder på hotellet eller omgivningen runt omkring? Någon annan som ska till samma område?

Maila gärna till mariabrandtster@gmail.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://lantaresort.net/ Kom hem 28/11 efter 16 dagar på Lanta Resort. Kan bara säga att det var mycket positivt och rent samt en kanonservice. Det ligger högst upp på Klong dau beach. Ett kanonställe som vi gärna återvänder till :kla

Inte Klong Dao Beach utan Long Beach!! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×