Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
purple

26 dagar kvar...

Rekommendera Poster

Torr och torr, det beror ju på hur man öser. Men visst finns det riktiga bastusar, i alla fall i Bangkok.

Vad satan heter bastu i plural?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bastusar  ;D Ring Svenska Akademien - mycket bättre än det som rekommenderas : en bastu, flera bastur. Bastur är så fult att jag försöker undvika att använda pluralform  :P

Snacka om off topic, 26 dagar kvar heter tråden  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

flera bastur.

Vad blir det i bestämd form? Bastur också? Basturna...

en bastu, flera bastus

bastun, bastusarna

Det funkar för mig.

Men, det kanske räcker med en... i alla fall åt gången.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

flera bastur.

Vad blir det i bestämd form? Bastur också? Basturna...

en bastu, flera bastus

bastun, bastusarna

Det funkar för mig.

Men, det kanske räcker med en... i alla fall åt gången.

Flera bastuar?  :glad En bastu flera bastun  :cr

Bättre att använda dem än att tala om dem!  :th  ;D

Man använder ju faktiskt bara en åt gången!  :glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag är det 50 dagar kvar o man är redan hispig o känner magen gör volter när man tänker på det. Men sen är det ju våran första resa till thailand och så är det ju "bara " vi tjejer! som åker. 34 och 10 år.

:dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ullen10: Var ska ni bo? Vi är ju i samma ålder o jag åker oxå själv med mina två flickor...

20 dagar kvar... och tiden går sååå sakta! Och ingen resfeber har infunnit sig än... :th

Har fått höra på omvägar att mina vänner planerar avskedsfest. Allt för att få mig att sakna dom så mycket som möjligt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jobisen

Torr och torr, det beror ju på hur man öser. Men visst finns det riktiga bastusar, i alla fall i Bangkok.

Vad satan heter bastu i plural?

En enkel regel, finns det finnar så finns det bastu.  ;D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Torr och torr, det beror ju på hur man öser. Men visst finns det riktiga bastusar, i alla fall i Bangkok.

Vad satan heter bastu i plural?

En enkel regel, finns det finnar så finns det bastu.  ;D

Det borde då innebära att det finns en jäkla massa såna där som jag inte kan säga i plural i Pattaya...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken tur att folk sällan har mer än en bastu  :) Det är inte så jätteofa man måste säga det konstiga... Skulle jag böja ordet bastu rent spontant och utan att slå upp det i SAOL innan skulle jag nog faktiskt säga två bastusar, jag tycker det faller sig naturligast  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken tur att folk sällan har mer än en bastu  :) Det är inte så jätteofa man måste säga det konstiga... Skulle jag böja ordet bastu rent spontant och utan att slå upp det i SAOL innan skulle jag nog faktiskt säga två bastusar, jag tycker det faller sig naturligast  :D

Så då kan vi komma överens om att det, i alla fall här, på detta forum, spontanböjs som bastusar?

Låter braaaa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ullen10: Var ska ni bo? Vi är ju i samma ålder o jag åker oxå själv med mina två flickor...

20 dagar kvar... och tiden går sååå sakta! Och ingen resfeber har infunnit sig än... :th

Har fått höra på omvägar att mina vänner planerar avskedsfest. Allt för att få mig att sakna dom så mycket som möjligt...

Hej! Vi kommer att bo större delen på Lanta som det ser ut nu. Själv då??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kamala i Phuket... Tänkte först åkt till Lanta men kände att det nog hade blivit tråkigt i längden. Fick rådet av flera att välja Kamala med. Men som sagt, jag har ju inte varit på något av ställena så det är en vild chansning...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Det är våran första resa med och jag har läst mig fram + frågat lite och då blev det lanta dock kommer vi att först bo en natt i Bangkok sen flyg ner till krabi där kommer vi bo 2 nätter på Aonang villa (ser bra ut)därefter ska vi åka till lanta, 2 nätter fixade där på Royal lanta men allt blir ju dyrare 1 nov så jag ska kolla resten av boende där på plats. + att jag vill ut och bo på koh muuk om vädret tillåter.

Jag har satt en gräns på 500 kr för boende och det verkar inte vara några problem med det  ;D.

Kamala har jag inte en aning om bara läst nu på slutet att det finns typ. Vet inte vart det ligger ens. Du får ha en bra resa :glad 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×