Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Ylva-Li

Kvällsaktiviteter i Bangkok

Rekommendera Poster

Hej!

Jag hoppas att det finns många här som känner till Bangkok och kan ge lite tips.

Jag undrar främst vart man ska strosa på kvällarna för shopping, slinka in på en bar och ta en öl, äta gott och bara känna av Bangkok? Patpong känner jag till, men jag har med två pojkar på 7 och 10 år och jag gissar att det inte är så lämpligt för barn, eller? Asiatiqe känner jag också till och dit ska vi, men vi har 8 kvällar i Bangkok så jag vill gärna ha tips. På dagarna kommer vi göra utflykter och hänga vid poolen så det är mest kvällsaktiviteter jag vill ha tips på. 

 

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi ska bo på Anantara Riverside så det blir ju till att åka båt och skytrain om vi vill någonstans.

ja, jag tänker att pojkarna har väldigt stora ögon och öron och det finns nog en hel del där på Patpong nightmarket som säkert är spännande, men inte så lämpligt....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska tillägga att jag varit i Bangkok förut men mest gjort köpcentrum och palats. Jag har dålig koll på vart man kan hålla till kvällstid, och jag blir mest förvirrad av att googla och kolla tripadvisor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och China-town. Om man hoppar av flodtaxin vid station Chinatown fanns där en stor, typ inomhus-marknad som sträckte sig upp något kvarter. Vet inte hur länge den är öppen på dan. Sen är ju huvudgatan där med gatumat värd ett besök kvällstid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, ni ska bo ända där nere. Anantara Riverside är ett fint hotell som gått all-in på den orientaliska stilen. De har en Sunday brunch som jag tror är väl värd att prova. Vi bodde på AVANI riverside för ett år sedan som ligger precis bakom, åk upp dit till deras takbar och få en fantastisk vy över floden och Bangkok.

Chinatown som Vicky nämner tycker jag också mycket om, med Bangkoks kanske bästa street food. Ni kan ta flodbåten hela vägen upp. Fortsätter ni en bit till kommer nu ju till Khao San Road-området med Soi Rambuttri som kan vara trevligt att knalla runt på, då kliver ni av båten vid Navalai Resort.

Gratisbåt från Anantara går tre gånger i timmen till Saphan Taksin där ni kan hoppa på BTS för vidare färd in mot Centrum.

http://tastelikechicken.se/2017/march/avani-riverside-2.html

http://tastelikechicken.se/2011/june/bangkok-chinatown.html

http://tastelikechicken.se/2012/september/bangkok-chinatown-part-ii.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för jättebra tips! Chinatown kommer det absolut att bli en kväll, och det låter perfekt med en takbar nära hotellet. Där kan vi börja firandet av en födelsedag.

Hur tar man sig till Rambuttri. Med båt?

En annan cråga; grabbarna vill gärna kolla på thaiboxning., vart kan man göra det?

Tack igen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jodå, man tar flodbåtstaxin och hoppar av vid Phra arthit, vid Navalai river resort. Sen går man över en större gata (där ligger Peeps lilla restaurang) och upp till det svart- och rosamarkerade området. Det rödmarkerade är ju Khao san road ifall ni vill kika där också. Det är ju ändå i krokarna.

Madame tussauds tyckte vi var trevligt också. Ligger snett emot MBK.

Bildresultat för map rhambuttri

Redigerad av vicky

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
48 minuter sedan, vicky säger:

Jodå, man tar flodbåtstaxin och hoppar av vid Phra arthit, vid Navalai river resort. Sen går man över en större gata (där ligger Peeps lilla restaurang) och upp till det svart- och rosamarkerade området. Det rödmarkerade är ju Khao san road ifall ni vill kika där också. Det är ju ändå i krokarna.

Madame tussauds tyckte vi var trevligt också. Ligger snett emot MBK.

Bildresultat för map rhambuttri

Tusen tack!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×