Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mats75

Favoritfrukter

Rekommendera Poster

På 2018-01-10 på 07:59, Phatthalung säger:

Durian, alla kategorier

Tjena Phattthalung! Jag har aldrig provat Durian. Mest för att jag aldrig sett någon säljas när jag varit i Thailand (alltid där i mars). Iaf inte så att den såg aptitlig ut = inplastad och tråkig. När är det säsong för Durian?

Redigerad av Mats75
Glömde lite text

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja Mats 75

vet inte om det är någon speciell säsong för durian. Tycker att de oberoende av säsong äter frukten. 

Frukten är jäst och luktar lite illa, men är otroligt god. Frugan handlar den även här hemma i någon thaiaffär.

Du måste prova någon gång. Det är en smakupplevelse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2018-01-26 på 19:02, Mats75 säger:

Tjena Phattthalung! Jag har aldrig provat Durian. Mest för att jag aldrig sett någon säljas när jag varit i Thailand (alltid där i mars). Iaf inte så att den såg aptitlig ut = inplastad och tråkig. När är det säsong för Durian?

Glömde en grej. Den är inte tråkig för att den är inplastad. Det har att göra med att den luktar en del när den är skalad. På Thaifestivalen i Kungsan sålde de hela Durin, riktigt stora frukter, kanske 2 till 3 kilo. Kilopriset här hemma ligger nogpå minst 200 kr kilot 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för det Phatthalung! Då ska det helt klart provsmakas i mars. Såg att de tog 160 THB i min bild i första inlägget ovan ifrån Ao Nang förra året. Får det vara värt ;).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×