Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Hur många har tatueringar här på forumet? Rekommendera tatuerare Thailand.

Har du någon tatuering ?  

245 medlemmar har röstat

  1. 1. Har du någon tatuering ?

    • 1st
      52
    • 2 - 4st
      67
    • 5st eller fler
      44
    • Har ingen men skulle vilja göra en.
      24
    • har ingen och kommer heller inte att göra någon.
      67


Rekommendera Poster

Ni som har tatueringar....

När gjorde ni de ?

När man väl gjort en.... verkar det vara som att man inte kan sluta vid en.

Gäller såklart inte alla...men många...  ;)

Själv har jag inga tatueringar och har inga funderingar på det heller.

Bara lite nyfiken på hur man tänker, de går ju liksom inte att sudda ut över en dag när man väl "tattat" sig...  ;)

Sen har jag en killkompis som ska med oss till Phuket så om ngn vet ngn bra tatuerare där så rekommendera gärna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

På varsin överarm. Kinesiska tecken och nån drake (blev inte riktigt som jag tänkte). Gjorde dem för länge sen här på Samui och har sedan fyllt i dom hos den förstnämnda av de jag länkade. Tyvärr var väl tatuerarna inte av samma klass här, 1995 :'( ;), men tur att det finns de som kan bättra på lite. :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en "liten" drake som jag gjorde hösten 2005 i pattaya hos en kille som tyvärr inte längre lever :'(

Det blev en drake som min kompis ritat under resan vi gjorde 2005 och vi har nu likadana tatueringar som en symbol för vår vänskap och den resan.

post-369-14768710585695_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bara en än så länge,men det lär bli fler o troligen redan nu när jag kommer ner till Lanta igen.

Min är gjord i Sverige,men jag är inte orolig för att göra någon på ett seriöst ställe i Thailand.

Mitt problem är snarare att jag vill ha en tribal o då vill jag ha den svart o inte i den gröna ton som ibland blir gjord i Thailand....

Om man funderar något år eller så,då kan man knappast säga att man förhastat sig...

MVH Laila

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite rolig tråd... men inte så många svar...

Jag har ju fördelen att ha en syster som tatuerar  ;D

som tur väl är hon ganska lat, så det har bara blivit 3 (5), en djävul i blöja på rumpan, en "fågel" ovanför bröstet och så har hon gjort över en gammal jag hade på armen... men det bästa är min eyeliner!! Eftersom jag ser så dåligt på ena ögat blev det aldrig bra när jag gjorde det själv. Så nu är det bara på med mascara sen är det klart!

Har en killkolmpis som tatuerade sig i sydamerika, en jättestor, men han blev grymt infekterad. Det är nog lite större risk när man är nere i värmen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst gäst

Hela kroppen full

Den enda jag gjorti Thailand var hos Jimmy Wong i Bangkok 1976 tror jag

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får man skriva fast man gjort tatueringen i sverige  :)

Här är iaf min. Den sitter på min vänstra överarm.

tatoo.jpg

Den gjorde jag 2001. Det är en kompis som både ritat och tatuerat den. Är lite sugen på att göra en till men vet inte om jag skulle våga när jag är där nere i phuket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wicky

Jag hade redan en på ryggen, som jag gjorde i Sverige. Ritade den själv. I Thailand - Ao Nang av Moo - gjorde jag en på vänster foten, utsidan. Siffran 13 på thai. Otroligt vacker skrift!

Ska dit igen 2008 i jan. Då blir det en till. Thai skrift på sidan av magen så att säga. Vid revbenen.

Innan dess kommer en koi fish placeras vid den andra på ryggen... i slutet av okt... spännande!! WIIEE!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får man skriva fast man gjort tatueringen i sverige  :)

Här är iaf min. Den sitter på min vänstra överarm.

tatoo.jpg

Den gjorde jag 2001. Det är en kompis som både ritat och tatuerat den. Är lite sugen på att göra en till men vet inte om jag skulle våga när jag är där nere i phuket.

Klart man får...det är ju trots allt en tatuering...

;)

Många med tattisar här på forumet kan man ju konstatera iaf...  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sandra

På Koh Samed finns det en vældigt duktig tatuerare. Guy heter han, och har studio ett par hundra meter innan du kommer in i sjælva parken. Min man har två tatueringar från honom.

Annars finns det vældigt många duktiga i Bangkok området, och en jætteduktig i pattaya, men jag har glømt hans namn:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sabai

Har inga och kommer aldrig att skaffa någon . Tycker att det är otroligt fult med tatueringar .

Sabai

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inga och kommer aldrig att skaffa någon . Tycker att det är otroligt fult med tatueringar .

Sabai

Det var inte riktigt det som var frågan om vad du tycker är fult eller inte

Skärp dig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har sju fjärilar och en kobra på vänster överarm en delfin och en kattunge och en hundvalp på höger överarm , en indian hövding på vänster vad och en indian tjej på höger vad. En liten skorpion på vänster axel som jag nästan glömde .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Har inga och kommer aldrig att skaffa någon . Tycker att det är otroligt fult med tatueringar .

Sabai

[/quote

Tatueringar tillhör folk i fängelse, samt folk som gjort det i fyllan som sjömän. Detta är min uppfattning, samt tokiga turister. ;D::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycka vad man vill om tatueringar. men år 2057 kommer hälften av alla gamlingar (kvinnor som män) på ålderdomshemmen ha tribals, fjärilar, stjärnor och döskallar i svanken och/eller på armerna. ;)

Då kommer även dragspels- och fiolmusiken att ha minskat drastiskt!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sabai

Har inga och kommer aldrig att skaffa någon . Tycker att det är otroligt fult med tatueringar .

Sabai

Det var inte riktigt det som var frågan om vad du tycker är fult eller inte

Skärp dig

Får jag inte skriva min åsikt . Du är ju inte precis den som håller in med dina . Tänk först på du själv gör innan du skriver saker .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, så gott som stendöd kommer den vara.

80-åringarna minns gamla goda The Hives och Rihanna och förfasar sig över ungdomarnas (anno 2057) dåliga smak. ::)

Sorry för ämnesflykten!

Precis!

(Även om jag nu inte helt håller med om vare sig The Hives eller Rihanna!  :D )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×