alexeliasson

Krabi eller Koh Lak?

2 inlägg i detta ämne

Hej!

Tänkte göra en vecka (är just nu i Bangkok) i antingen Krabi eller Koh Lanta. Phuket är fint men har samtidigt börjat bli lite tjatigt för mig, då jag åkt dit flera gånger tidigare. Sen tycker jag Phuket också blivit ruskigt dyrt...? 

Nåväl!

Aldrig varit i Koh Lak eller Krabi. 

Jag skulle vilja åka till ett ställe där jag har _möjligheten_ att inom 60-90 min resa kunna göra hiking, snorkling och lite små day trips. Jag är inte jätteförtjust i set-upen att åka iväg i en anordnad tur från 6am till 5pm, varav snorkling utgör 2h och resterande timmar är transport. Nu raljerar jag lite, men ni förstår min poäng. 

Jag åker själv. 

Min korta research säger mig att om jag tar ett rum på Ao Nang (Krabi) så har jag det ganska enkelt att ta speedboats ut mot Phi Phi för lite snorkling, samtidigt som Krabi självt erbjuder bra strander. Korrekt?

Jag får samma feeling för Koh Lak. Att Surin/Similan Islands bara är en 90-120min båtresa bort. 

Ge mig lite pro- & cons! :)

Eller, har ni spontant något annat tips? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade valt Krabi/Ao Nang just för möjligheten att kunna ta sig till olika öar/stränder. 

Upplever själv Khao Lak som lite "ocharmigt" med den stora vägen som löper genom de centrala delarna. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu