blue_saint

Tips på resplan motages

6 inlägg i detta ämne

Vi kommer landa i bangkok 20 feb kl 10.00 på morgonen.

Vi funderar på ko chang,koh sumai, ko tao.

Fördelar nackdelar med dessa ställen och transfer till dessa?.

Vi är 2 vuxna och 2 barn på 8 och 5 år.

Så mer familje semester än partyresa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Vad kul att ni ska iväg. Allt skönt att ha något att se fram emot.

Kan inte uttala mig om samui och koh Tao. Men jag skulle inte köra detta i kombo med koh chang pga avståndet och restiden. Dela hellre upp det på samui och koh tao denna gång. Och ta koh chang och öarna utanför nästa resa, koh muk och framförallt koh kood där det är mycket lugnt och härligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Var det jag misstänkte.

Funderar på att ta koh chang och kood som du skriver faktiskt.

Enklaste transfer med barn från flygplatsen?

Tips på stränder,boende m.m.?

Redigerad av blue_saint

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har testat både minibuss/van från Bangkok , 6-7 timmar, 5000THB för 8 pers, ganska drygt. Bekvämats är flyg Bangkok till Trat, därefter ca 1.5 timme med minibuss via färja till Koh Chang och boendet. Vi har testat boende på White Sand Beach, där det finns mycket affärer osv, men föredrar att bo längre söderut. Kai Bae beach har en trevlig by,bra med restauranger men lite shopping. Hotell tex Kai Bae beach resort el  KB resort. Ligger grannar, har bra bungalows för familjer. Stranden är långgrund och ibland obefintlig pga högvatten, men inte samma stora/breda beach som WSB.

Koh Kood resort kan jag rek. Nås med båt från södra koh chang. Lugnt och skönt, inget för den rastlöse. Bra snorkling från strand.Kolla TripAdvisor el dylikt för bilder/läge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller helt med singha om att koh Chang nog är bäst i februari. Monsunen verkar ha hängt kvar längre än vanligt de senaste åren vid Samui så vädermässigt blir det nog bra med Chang. Det var till och med så att monsunen var i avtagande så sent som i juni i år när vi kom ner till Koh Tao sa personalen på hotellet, så det blev inte någon snorkling för oss... Grumligt i vattnet :(

Håller även med om Kai Bae som vi också gillade. White sand beach var inte mycket att hänga i granen, förutom att stranden är bra. Omysigt annars.

Fin snorkling vid öarna söder om Koh Chang.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok lurar starkt år koh chang nu.

Bailan bay är det någon som varit där och har erfarenheter att dela med sig?.

Lutar åt flyg till trat med.

10 000 bath dyrare än minibuss men man får ju nytta av första dagen som går till spillo annars.

2 vuxna 2 barn 15000 med bangkok air

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu