Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LantaMas

Bangkok för nybörjare - Guide

Rekommendera Poster

Har du bott på "The Berkeley" isf hur var det och hur ser omgivningen ut (thairestauranger.streetfood.marknader.etc..?)

Har även funderat på stable lodge..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 timmar sedan, Jumbo säger:

Har du bott på "The Berkeley" isf hur var det och hur ser omgivningen ut (thairestauranger.streetfood.marknader.etc..?)

Har även funderat på stable lodge..

Har inte bott på Berkeley, men det verkar okej, och läget är nog bra med gångavstånd till Central World. Nu är det några år sedan jag var i de där kvarteren men vill minnas att det mesta finns av det du efterfrågar.

Stable Lodge har väl märkbart lägre standard. Har inte bott där men varit dit ett flertal gånger och tycker det är en skön stämning på kvällen på uteserveringen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Jag är ute efter just detta att det mesta finns inpå vad det gäller bra käk,barer,marknad o liknande utan att det är ett jäkla hålligång typ rena festargator. Har du nått hotell att rekomendera? priset är inte superviktigt! standard o bra läge är viktigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När vi var till Bangkok senast gick vi på gatorna i Rambuttriområdet mellan floden och Khao san road. Tyckte att området var mysigt och tänkte att här vill jag bo nästa gång. Så det blir mitt tips :)

En annan gång bodde vi på Navalai river resort precis vid floden, men den gången var vårt första besök och då missade vi detta trots att vi bodde ett kvarter ifrån, men Navalai var helt ok.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan, Jumbo säger:

Tack för svar! Jag är ute efter just detta att det mesta finns inpå vad det gäller bra käk,barer,marknad o liknande utan att det är ett jäkla hålligång typ rena festargator. Har du nått hotell att rekomendera? priset är inte superviktigt! standard o bra läge är viktigare.

Om du vill bo på en lugn gata men ha gångavstånd till där det är mer liv (typ soi 11) så kan något hotell på Suk. Soi 15 kanske var något, t.ex http://tastelikechicken.se/2013/june/four-points-by-sheraton-2.html

Annars är nog Berkeley som du nämnde tidigare kanske ett passande hotell. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, vicky säger:

När vi var till Bangkok senast gick vi på gatorna i Rambuttriområdet mellan floden och Khao san road. Tyckte att området var mysigt och tänkte att här vill jag bo nästa gång. Så det blir mitt tips :)

En annan gång bodde vi på Navalai river resort precis vid floden, men den gången var vårt första besök och då missade vi detta trots att vi bodde ett kvarter ifrån, men Navalai var helt ok.

 

Ja det är läget vid floden som är starkaste kortet på Navalai. Jag testade hotellet för några år sedan.

http://tastelikechicken.se/2013/june/navalai-river-resort-2.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-10-21 på 17:53, Jumbo säger:

Har du bott på "The Berkeley" isf hur var det och hur ser omgivningen ut (thairestauranger.streetfood.marknader.etc..?)

Har även funderat på stable lodge..

Berkeley är ett bra hotell med bra shopping runt om hotellet. Har bott 5 ggr tror jag. Inget festområde. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 timmar sedan, LantaMas säger:

Det gjorde du rätt i. Det är det enda hotell jag bott på tre gånger, och jag skickade dit några vänner i vintras och de var också supernöjda.

Låter bra det! :1310_thumbsup_tone1: Har du några tips om något i närområdet (käk,barställe, etc) så tar jag tacksamt emot detta!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan, Jumbo säger:

Låter bra det! :1310_thumbsup_tone1: Har du några tips om något i närområdet (käk,barställe, etc) så tar jag tacksamt emot detta!

Finns massa på en armlängds avstånd som Above Eleven, The Nest, Oskar mf.

http://tastelikechicken.se/2017/march/above-eleven-rooftop-bar-2.html

http://tastelikechicken.se/2013/june/le-fenix-2.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×