Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
gOOgle

Kan inte ladda upp fil till migrationsverket (UT ansökan)

Rekommendera Poster

Håller på med uppehållstillstånd till tjejen men när jag ska ladda upp Hyreskontrakt så går det inte... 
Det kommer bara upp " Det har tyvärr inträffat ett tekniskt fel. Försök gå tillbaka till sidan genom att använda länken nedan. Om systemet inte lyckas visa sidan måste du logga ut och därefter logga in på nytt. "

Det är inga problem att ladda upp ID (jpg fil) eller lönelappen (pdf).
Har försökt både som .jpg och .pdf på hyreskontraktet men inget funkar.  

Nån som har nåt tips? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det ordnat!

Verkade som att filen var för stor på något vis, även fast "kopia av ID"-filen var större än "hyreskontraktet"-filen. 2.9MB till 0.8MB, då funka de.
Nu är det bara att hålla tummarna för att det går snabbt och att svaret blir ja :1310_thumbsup_tone1::14_relaxed:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan, gOOgle säger:

Nu är det ordnat!

Verkade som att filen var för stor på något vis, även fast "kopia av ID"-filen var större än "hyreskontraktet"-filen. 2.9MB till 0.8MB, då funka de.
Nu är det bara att hålla tummarna för att det går snabbt och att svaret blir ja :1310_thumbsup_tone1::14_relaxed:

Ja om ungefär 2 år har du svaret :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej jag hade fel. Refererade till en kompis som nyss fick UT, men det tog 8 månader, inte 8 veckor som jag först trodde. Enligt MIG:s hemsida tar det 18-24 månder. För oss tog det dock bara två veckor, men det var 2013. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan, LantaMas säger:

Nej jag hade fel. Refererade till en kompis som nyss fick UT, men det tog 8 månader, inte 8 veckor som jag först trodde. Enligt MIG:s hemsida tar det 18-24 månder. För oss tog det dock bara två veckor, men det var 2013. 

Det var ungefär så lång tid det tog för min flickvän 2013 med. 16 dagar tog det för henne då. 18-24 månader hade jag nog inte orkat vänta. 2 år som går bort där och det är helt sjukt lång tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Galet att behöva vänta 2 år. 8 månader är också riktigt lång tid.
Fick nyss mail om att de behövde mer uppgifter från mig angående jobb/bostad/pass osv. får hoppas det flyter på nu. :1310_thumbsup_tone1:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2018-01-16 på 11:06, Jimmieboy säger:

Är det därför det är lång handläggningstid för UT? :P

Haha

Jajjemen.

Allmänt känt att de på UT tar fler sjukdagar när det är den tiden på året.

 

Skulle varit i en annan tråd men passar bättre här

Redigerad av blue_saint

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×