Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gunnar1961

Resa med buss

Rekommendera Poster

Vi ska åka tåg från Bangkok till Surat Thani och vidare med buss till Krabi. Undrar om man ska boka hemifrån eller åka till stationen och köpa direkt. Intressant att höra från någon som gjort detta.

Mvh/Gunnar 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror att vi köpte vår biljett på Bangkoks järnvägs station`s övre plan, men det var en stor miss, bussen stannade var 100`ade meter så det tog väldigt lång tid.

Köp biljetten på plats så du kan se bussen, så att det går att avgöra om det är en sk. lokalbuss.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

gör inget förköp  på bussbiljetten men tågbiljetten kan vara bra att boka/köpa i förväg men om ni börjar med ett par dar  Bangkok kan ni köpa biljetten 1-2 dar i förväg på stationen  ,när ni kommit till tågstationen utanför  surathani tar ni en väldigt kort buss ( ca hälften så lång som en vanlig ) till surathani ca 15 km den går utanför tågstationen var 15 :de min, ca 20 baht hoppa av på busstationen inne i stan , ni kan sitta och vänta inne på busskontoret  gratis vatten och fin toa ac mm, bussbiljetten köper ni på bussen, bussen  går ca var 90 :de minut  ca 160 baht  och ca 3 timmar ,när ni kommer till Krabi stannar bussen en bit från busstationen på en åker,(i alla fall de gånger jag åkt ) men bara att knalla ner till vägen ca 50-100 meter och ta en lokalbuss in till stan  

vad i än gör köp ingen bussbiljett på tågstationen eller på gatan i surathani de tar ca dubbla priset

Redigerad av diseledvin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 timmar sedan, olsson säger:

Det finns ingen som helst anledning att köpa biljett hemifrån.

Köp på busstationen.

Jag ska ge dej en bra anledning... Jag vill kunna välja vilken plats jag ska sitta på..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, diseledvin säger:

gör inget förköp  på bussbiljetten men tågbiljetten kan vara bra att boka/köpa i förväg men om ni börjar med ett par dar  Bangkok kan ni köpa biljetten 1-2 dar i förväg på stationen  ,när ni kommit till tågstationen utanför  surathani tar ni en väldigt kort buss ( ca hälften så lång som en vanlig ) till surathani ca 15 km den går utanför tågstationen var 15 :de min, ca 20 baht hoppa av på busstationen inne i stan , ni kan sitta och vänta inne på busskontoret  gratis vatten och fin toa ac mm, bussbiljetten köper ni på bussen, bussen  går ca var 90 :de minut  ca 160 baht  och ca 3 timmar ,när ni kommer till Krabi stannar bussen en bit från busstationen på en åker,(i alla fall de gånger jag åkt ) men bara att knalla ner till vägen ca 50-100 meter och ta en lokalbuss in till stan  

vad i än gör köp ingen bussbiljett på tågstationen eller på gatan i surathani de tar ca dubbla priset

Jag förköper ALLTID mina biljetter. Tycker om att kunna välja plats och lättare att boka via internet än att åka till busstationen för att köpa biljett.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

frågan gällde alltså buss från Phum phin /järnvägsstationen utanför surathani  till Krabi Town, går det verkligen beställa vilken plats man ska sitta på i förväg på den sträckan ? tror inte några 999 bussar trafikerar den sträckan jag brukar som ts åka tåg/buss när jag ska ner till krabi men sen ta en 999 supervip buss när jag ska upp till Bangkok och visst är det skönt att få slippa sitta och trängas med nån person bredvid ,fint att man kan åka 1:a klass på bussen när man är för snål för att göra det på flyget till Thailand

Redigerad av diseledvin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan, Jimmieboy säger:

Jag ska ge dej en bra anledning... Jag vill kunna välja vilken plats jag ska sitta på..

Jag antar att du åker som par, vi har då aldrig blivit separerade på någon buss.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 timmar sedan, olsson säger:

Jag antar att du åker som par, vi har då aldrig blivit separerade på någon buss.

Jag har mina favoritplatser o dom olika bussarna so jag alltid väljer. platser med extra benutrymme osv.. =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×