alexeliasson

Öppna bankkonto - tips?

3 inlägg i detta ämne

Hej!

I ett par år nu så har jag åkt till Thailand 2-3 månader per år, och det ser ut att bli så även framgent. ATM-avgifterna har skjutit i taket och jag vill inte heller bära på mig alldeles för mycket SEK. 

Så, har jag möjlighet att öppna ett Thailändskt bankkontot och tillhörande uttagskort? 

Skulle någon kunna dra mig snabbt om det är några avgifter förknippat med ett bankkonto/uttagskonto? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kommer säkert få olika svar här. Beroende på vilken bank du vänder dig till eller om vilket visum du har osv.

I MITT fall var det inga problem att vända mig till SCB på Ko Lanta för ca 7 år sedan. Det enda de behövde var passet, en thailändsk adress samt en insättning på 500 THB så var det klart. Då fick jag en bankbok och ett VISA-kort med avgiftsfria uttag i Thailand, dock med limit på 10- eller om det var 20 000 baht per dag. Adressen löste jag med att uppge resortens där jag alltid bodde på den tiden och alltså kände familjen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Toppen! Har också hört detta med adress. Jag kommer nämligen att vara en smula mer mobil än vanligt, så jag hyr ingen condo denna gången. 

...

Skulle man kanske kunna 'dra till' med någon adress? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu