Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
lanslacker

Smörgåsost i Bangkok

Rekommendera Poster

Idag var jag på långpromenad för att lära mig känna området där jag bor, Don Mueang. Jag gick från Wat Don Mueang och söderut längs highway 31, inte hela tiden precis vid highway 31, det går inte så blev lite små bakgator men jag följde ändå i stort 31:an. Efter en stund kom jag till IT-square och där längst ner låg en mycket fräsch matbutik med otroligt brett sortiment. Det jag direkt reagerade på var ostdisken, de hade riktig smörgåsost, det har jag inte sett i Thailand tidigare. Bara små delikatess ostar finns här och var, men inte smörgåsostar, men här fanns det, Butiken hette FOODLAND SUPERMARKET och har öppet 24/7 vad jag fattade, jag var där idag, söndag tidigt på morgonen.  Det jag också reagerade på var att de hade ett brett sortiment av europeiskt godis och att allt i butiken var väldigt fräscht, några i personalen talade också bra engelska. Visserligen var osten lite dyr, men vad gör det efter några år helt ostlös :) kilopriset låg kring 1.500 baht för alla ostar, de hade cirka 5-6 att välja på av smörgås ostar, och som vanligt fler delikatess ostar. Tyvärr hade jag inte telefonen med mig men jag hittade på Google Earth så finns en bild på butiken. Och IT square är välkänt för taxi i Don Mueang. Bara ett litet förslag för alla som saknar smörgås ost.

Skärmavbild 2017-06-25 kl. 16.36.57.png

Redigerad av lanslacker
Hittade en bra bild för ändamålet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja man hittar mycket nya ställen när man promenerar i Bangkok, synd att det är så jäkla hett bara.

Ost kan man hitta centralare än så, t.ex på Villa Market som bl.a ligger på Langsuan och soi 11, men jag kan tänka mig att det är ännu dyrare där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väldigt bra för mig som bor i Don Mueang att det går att hitta ost här, jag är väldigt sällan i Bangkok downtown :) Men ska lägga Villa Market på minnet om jag kommer neråt city någon gång. :)

Hett är bra för att få ordning på vikten :)

Redigerad av lanslacker

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan, lanslacker säger:

Någon som vet var man kan köpa en bakmaskin i Bangkok, helst nära Don Mueang??

Haha. Nu har du hittat osten, så nu år det bara brödet som ska fixas. Vetemjöl hittar du också på Villa Market. En bakmaskin hittar du kanske på IKEA ute i Bang na.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha ja ingen ide köpa bröd om man inte har ost :) jo jag hittade en bakmaskin på Robinson gallerian, i nån liten butik mins inte namnet, så nu har jag både bröd och ost, och jäst blev ju ett litet kapitel för sig själv, men hittade så småningom på Food Land Supermarket. Gillar den butiken, de har allt där.

Men det ena ger det andra, nu har jag bakmaskin men det var droppen som fick köksdelen av mitt rum att rinna över, behöver mer bänkar och skåp :) Men jäkla gott bröd blev det, en bra investering.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×