Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Brandywine

Platsbokning Thai?

Rekommendera Poster

Jag bokade för några veckor sedan en t.o.r. biljett i Ekonomi med Thai Airways via Supersavertravel. Nu tänkte jag reservera platser, men hur jag än stirrar på skärmen så kan jag inte hitta hur jag bokar plats när jag är inloggad på Manage My Booking. 

Brukar oftast åka med Qatar och då är det plättlätt, men nu verkar det omöjligt? Någon som vet hur man gör och kan hjälpa?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 minuter sedan, Brandywine säger:

Jag bokade för några veckor sedan en t.o.r. biljett i Ekonomi med Thai Airways via Supersavertravel. Nu tänkte jag reservera platser, men hur jag än stirrar på skärmen så kan jag inte hitta hur jag bokar plats när jag är inloggad på Manage My Booking. 

Brukar oftast åka med Qatar och då är det plättlätt, men nu verkar det omöjligt? Någon som vet hur man gör och kan hjälpa?

Lite beroende på bokningsklass. Men är man snål som jag och bokar det billigaste brukar platsbokningen öppna 24 timmar innan avfärd. Det kanske kan vara nåt sånt?

Annars borde denna sida funka: http://www.thaiairways.com/en/Manage_My_Booking/My_Booking.page

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, Snoken säger:

Lite beroende på bokningsklass. Men är man snål som jag och bokar det billigaste brukar platsbokningen öppna 24 timmar innan avfärd. Det kanske kan vara nåt sånt?

Annars borde denna sida funka: http://www.thaiairways.com/en/Manage_My_Booking/My_Booking.page

 

Japp, Jag har också stirrat på skärmen många gånger sen vi bokade i höstas ;D Men insett att det inte kommer att gå förräns 24 timmar innan :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 timmar sedan, n1an säger:

Japp, Jag har också stirrat på skärmen många gånger sen vi bokade i höstas ;D Men insett att det inte kommer att gå förräns 24 timmar innan :D

Jag glömde att boka sittplatser på hemresan när jag bokade med Thai i år. Upptäckte det efter nån vecka och försökte då att boka på hemsidan men det gick inte. Skickade sedan ett mail till Thai i Sverige. Tog bara nån minut så hade de bokat åt mig. Men det kanske inte går om man bokat via någon resebyrå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ni laddar ner Thai appen i valfri appstore så går ni in på manage my booking så funkar det oavsett bokningsklass. Funkar dock inte på en dator av någon konstig anledning.

Lycka till 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har precis bokat våra sittplatser till resan i sommar. Tog mitt bokningsnummer och gick in på Thai Airways hemsida och sen var det bara att klicka i vart vi ville sitta och om vi ville ha särskild måltid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har bokat via en "billig" sida och kunde inte välja sittplatser via thaiairways hemsida, är det bara att fråga vid incheckningen/väntrummet om jag och tjejen kan få sitta bredvid varandra? Hon sitter 2 rader bakom mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan, gOOgle säger:

Har bokat via en "billig" sida och kunde inte välja sittplatser via thaiairways hemsida, är det bara att fråga vid incheckningen/väntrummet om jag och tjejen kan få sitta bredvid varandra? Hon sitter 2 rader bakom mig.

Om det inte skett några förändringar så ska man kunna välja platser när man checkar in online. Och har man snålat på biljetterna öppnar online-incheckningen 24 timmar innan avresa. Prova då så borde det funka.

Annars kanske ni får ta en 10 timmars paus från varandra.

Eller så får ni ringa aftonbladet......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan, Snoken säger:

Om det inte skett några förändringar så ska man kunna välja platser när man checkar in online. Och har man snålat på biljetterna öppnar online-incheckningen 24 timmar innan avresa. Prova då så borde det funka.

Annars kanske ni får ta en 10 timmars paus från varandra.

Eller så får ni ringa aftonbladet......

Snålat på biljetterna ja :D 12,000 för ekonomibiljett oslo-bkk.
Ja jag får helt enkelt fråga på flygplatsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan, gOOgle säger:

Snålat på biljetterna ja :D 12,000 för ekonomibiljett oslo-bkk.
Ja jag får helt enkelt fråga på flygplatsen.

Skönt att du tog fasta på det viktiga i mitt svar.....

Ett alternativ är ju självklart, som du skriver, att fråga på flygplatsen. Ett annat är ju att ringa eller skriva till Thai och fråga, de ger troligtvis ett mer korrekt svar än nån av oss här på ett forum.

Eller så kan du ju bara för att testa, prova med onlineincheckning inom 24 timmar till avresa. I sämsta fall så har du ju bara slösat bort några minuter, i bästa (?) får du sitta bredvid din reskamrat (hela resan).

Och det var en dyr enkelbiljett, men så blir det väl ibland.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan, Snoken säger:

Skönt att du tog fasta på det viktiga i mitt svar.....

Ett alternativ är ju självklart, som du skriver, att fråga på flygplatsen. Ett annat är ju att ringa eller skriva till Thai och fråga, de ger troligtvis ett mer korrekt svar än nån av oss här på ett forum.

Eller så kan du ju bara för att testa, prova med onlineincheckning inom 24 timmar till avresa. I sämsta fall så har du ju bara slösat bort några minuter, i bästa (?) får du sitta bredvid din reskamrat (hela resan).

Och det var en dyr enkelbiljett, men så blir det väl ibland.....

Jag ska höra med dom i disken vid flygplatsen var det tänkt men onlineincheckning låter bra det med.
Tackar för hjälpen oavsett.
Ja biljetten var riktigt dyr men så är det när semestern börjar och man bokar sent.

Nästa gång får jag pröva aftonbladet :ch2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×