Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Snowflakes

Koh Tao

Rekommendera Poster

I sommar ska vi bland annat besöka Koh Tao. Vilka bör vi inte missa och vad ska vi missa? Har läst att det ska finnas ofantligt mycket mygg just på Tao, någon som har upplevelser av det under juni?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Missa inte att:

snorkla på Jansom bay, Mango bay, Shark bay, ta en snorkeltur runt ön med dykbåt, åka runt till andra stränder på ön. 

äta på Whitening på Mae Haad, har blivit tipsad att Coconut Monkey ska ha superbra frukost, en All you can eat pizza-kväll på Simple life i Sairee var också en upplevelse. Fizz vid böjda palmen på stranden i Sairee ska ha bra Pad Thai och Barracuda har trevliga smårätter.

Jo, där är nog ganska mycket mygg, så var noga med myggmedel.

Jag tycker att Mae Haad är snäppet trevligare än Sairee för boende. Kan inte riktigt motivera varför, det bara känns så. Något mindre turistigt kanske.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilket är rätt eller sant - vem ska man tro på?

En del säger att Koh Tao är så nära paradiset man kan komma medan andra säger att det är en liten skitig stenhög, dyrt och väldigt dåliga stränder ( går ej att bada utan badskor för korallerna)

Lågvatten sommartid + att maffian styr hela djävla ön?

Finns ju fortfarande ouppklarade mord eftersom maffiabossens son verkar vara den skyldige?.

Sägs också att många som dyker/snorklar dagtid knarkar desto mer om kvällar och nätter, luktar det marijuana över hela ön - någon som vet.

Är ön något att ha för en som vill sola bada,äta och dricka gott om kvällarna = leva ett behagligt avslappnat semesterliv - eller ska man välja någon annan ö - strand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sairee har sandbotten men lågt vatten sommartid. Övriga stränder behövs nog mestadels badskor, men det är ju därför där är bra snorkling också - för att där finns koraller i vattnet...

För mig är det Tao som är mest likt paradiset i Thailand tror jag. Där finns små stränder med runda klippor som jag tycker är så mysiga. Bor på västkusten här hemma så lååånga sandstränder är inte speciellt för mig.

Jag har inte märkt något av knark när vi varit där, men vi är en familj som drar oss tillbaka till hotellet vid 22-tiden för då börjar vi bli trötta. Det är väl då de partande ungdomarna vaknar till och kommer ut, men det ser ju som sagt inte vi :D.

Är ni osäkra så ta 3-4 nätter där och prova. Samui är ju också bra.

 

032 - kopia.JPG

014 - kopia.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan, vicky säger:

Sairee har sandbotten men lågt vatten sommartid. Övriga stränder behövs nog mestadels badskor, men det är ju därför där är bra snorkling också - för att där finns koraller i vattnet...

För mig är det Tao som är mest likt paradiset i Thailand tror jag. Där finns små stränder med runda klippor som jag tycker är så mysiga. Bor på västkusten här hemma så lååånga sandstränder är inte speciellt för mig.

Jag har inte märkt något av knark när vi varit där, men vi är en familj som drar oss tillbaka till hotellet vid 22-tiden för då börjar vi bli trötta. Det är väl då de partande ungdomarna vaknar till och kommer ut, men det ser ju som sagt inte vi :D.

Är ni osäkra så ta 3-4 nätter där och prova. Samui är ju också bra.

 

032 - kopia.JPG

014 - kopia.JPG

Vi ska ha 5 nätter på Koh Tao innan vi ska till Phangan så det blir nog bra då =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×