TJ66

Bangkok hotell

8 inlägg i detta ämne

Har bott på en hel del ställen i Bangkok genom åren, planerar för nästa resa

har planer på Adelphi Suites, Lohas residences,Majestic Grande

denna gång, nån som bott på dessa och kan delge om det kan va nått av värde?

alla ligger i prisklassen strax under 1000:- om man väljer de bättre rummen, verkar vara bra värde på dessa om man kolla på Tripadvisor,men skulle va trevligt om nån här kunde ge sin syn på saken

Tackar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan, TJ66 säger:

har planer på Adelphi Suites, ....

denna gång, nån som bott på dessa och kan delge om det kan va nått av värde?

Tackar!

Jodå, jag har bott på Adelphi  Suites för ca tre år sedan. Bra läge, stora rum, lite stimmig ac. Läs hela min recension här:

http://tastelikechicken.se/2013/november/adelphi-suites.html

Hela topplistan här:

http://tastelikechicken.se/category/topplista-bangkok-hotell.html

Snart kommer AVANI Riverside och Siam Anantara också läggas till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för kommentarer, alltid trevlig och få en annan syn på saker och ting ,

kollade in din lista,och har bott på några av dom ,de flesta stämmer bra enligt mig åxå

Dock blev jag grymt besviken på Lebua,

vi hade bokat 1 natt där ,mest för att få njuta av solnedgången på skybaren,,

vi anlände 17:30 då blev vi tillsagda att sitta ner och vänta på att få vårt rum efter 30 minuter hade vi fortfarande inte ens fått checka in ,sa till att vi var här för att få en trevlig kvällsafton på skybaren medans solen forfarande var uppe , fick vänta ytterligare 20 minuter , när vi väl skulle checka in ville dom ha mitt kreditkort för deposit (som för övrigt var på 4000B för 1 natt) dom sa att kreditkortet inte fungerade, så dom tog med det och gick "bakom" för att testa igen ,vilket inte heller funkade enligt dom, dagen efter såg jag att dom hade dragit 10* 4000B på mitt konto,vilket jag inte såg förrens vi anlände Singapore

(efter vår incheckning tog det över 1 timma för oss att få upp vårt bagage, där våra kläder för dress code fanns för att besöka skybaren )

visst fick igen pengarna via min bank ,men ändå jävligt skumt

sedan att drinkarna för 2 hangovertini kostade oss nästan 450 kronor är bara löjligt!

ligger lite off, servicen var överdriven ,folk som skulle ledsaga dig överallt, frukosten var bra, men skumt att ha gymmet precis intill svettiga människor kom springandes alldeles intill folk som åt frukost,och själva frukoststället var rörigt,man fick verkigen springa runt för att hitta det man var ute efter bröd här cornflakes i ett annat rum mm

Finns så mycket bättre värden ,så enligt mig är Lebua överskattat,,

Får väl skit för det men men bara mina åsikter

Men tackar för din lista :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade inte rummet varit klart 17:30 så hade jag begärt lite pengar tillbaka för rummet. Bordela vara incheckning vid 15:00 eller nåt sånt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, TJ66 säger:

Dock blev jag grymt besviken på Lebua,..

Jo jag förstår. Recensionen om Lebua var en av de första jag skrev och är kanske inte så utförlig. Jag har bott där två gånger och upplevde också ovanligt långa incheckningsprocedurer. Bagaget tog lång tid ena gången. Och visst är buffén lite rörig det håller jag med om. Tror billigaste drinken startade på ca 600 thb när vi var där för fyra fem år sedan. Någonting som jag tycker är överskattat är faktiskt balkongerna. Inga sittmöbler och ett ständigt oväsen från AC:n och stadens larm.

Jag ska också tillägga att även om Lebua toppar listar så är det knappast mitt personliga favorithotell i Bangkok. Då skulle jag nog hellre säga Hansar eller Sukothai.

Men nu har jag faktiskt ett hotell som kommer peta ner Lebua från tronen, nämligen Siam Anantara, men har inte börjat skriva om det än. AVANI kommer upp vilken dag som helst.

Redigerad av LantaMas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fortsätter på min tråd,

Har nu (nästan)bestämt mig ;-)

Antingen blir det Adelphi siutes, 1 bedroom suite, sukh soi 8, Frukost ingår

eller Radisson Suites, sukh soi 13, 1 bedroom suite,Frukost ingår INTE

Båda ligger i samma prisklass ca 9oo kr/natt och båda har ju gåNgavstånd till nattlivet på Sukhumvit ,

Har beslutsvånda ,så vilket skulle ni valt ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
17 timmar sedan, TJ66 säger:

Fortsätter på min tråd,

Har nu (nästan)bestämt mig ;-)

Antingen blir det Adelphi siutes, 1 bedroom suite, sukh soi 8, Frukost ingår

eller Radisson Suites, sukh soi 13, 1 bedroom suite,Frukost ingår INTE

Båda ligger i samma prisklass ca 9oo kr/natt och båda har ju gåNgavstånd till nattlivet på Sukhumvit ,

Har beslutsvånda ,så vilket skulle ni valt ;-)

Har inte bott på Radisson men har för mig att de är högt rankade, verkar bra, men har ingen aning om hur det direkta närområdet ser ut.

Adelphi har ju ett superläge med många restaurangalternativ och en hel del gatumat utanför dörren, och framför allt nära till BTS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Närområdet är väl lite sådär för Radisson enligt google earth street modes ser det ut som ,men dom har gratis tuktuk ut till sukhumvit, har haft några sådanna men föredrar att gå ändå, lite motion mellan ölen får man väl ha,, känns dock  lite lyxigare på Radisson (bra kedja) enligt mig sällan man blir besviken,bodde på sas Radisson blu i Cebu och det var nått i hästväg ,speciell egen incheckningslobby på typ 20 våningen(dock bara om man bodde i deras sviter) frukosten var det bästa som finns att tillgå, alla nationaliteters mat inkl vin om man ville heheh

Fan blir nog några dagars fundering innan jag bokar,, frukost ingår på Adelphi (även om man sällan orkar upp innan dom stänger frukostbuffeen)och läget något bättre ,,blir nog att dra lott Haha

Men tackar för tipsen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu