Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
olsson

Gått i graven?

Rekommendera Poster

Det känns som det är slut här?

Är det så illa med detta forum? Det fanns en tid då det var lite liv, det var kul.

Redigerad av olsson

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror även många fortfarande inte känner sig hemma i den nya miljön/utseendet på forumet. Tycker att nedgången av aktivitet hänger ihop med förändringen. Jag kan ha fel, men det är min egen upplevelse. Tror det blev lite för stora och drastiska förändringar på en gång. Folk vill känna igen sig och gillar ofta inte stora förändringar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För min egen del så beror det nog mest på att jag inte undrar så mycket själv längre.. åker för 9:e året i rad till Thailand. Sen så tipsar man kanske inte lika mycket längre eftersom man tror att alla snart har varit på alla platser där man själv varit. Så, tyvärr blir det mest inlägg i "X dagar kvar tills resa" och sådana allmänna trådar. Jag får bättra mig :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan, M_Olsson säger:

Tror även många fortfarande inte känner sig hemma i den nya miljön/utseendet på forumet. Tycker att nedgången av aktivitet hänger ihop med förändringen. Jag kan ha fel, men det är min egen upplevelse. Tror det blev lite för stora och drastiska förändringar på en gång. Folk vill känna igen sig och gillar ofta inte stora förändringar. 

Ja det ser lite märkligt ut, känns som att det gamla utseendet var mera överskådligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, Jimmieboy säger:

Detta är ju det absolut mest aktiva forumet av dom alla.

På vissa andra thaiforum går det ju över en vecka innan det kommer nya inlägg.

Kanske det, men det händer mer numera i Facebookgrupper tycker jag. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan, Jimmieboy säger:

Detta är ju det absolut mest aktiva forumet av dom alla.

På vissa andra thaiforum går det ju över en vecka innan det kommer nya inlägg.

Tycker det är låg aktivitet här mer liv luckan på en mängd FB-grupper och åtminstånde två andra thailandsforum

 

/enis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom flesta hänger nog på FB grupp, över 7000 nu, kommer ihåg när det var 147 st där :)

Tycker att tonen på FB gruppen stundtals är för "påhoppig" så orkar knappt läsa inläggen längre..... Trevligare stämning här.. Men håller också med att layuten inte passar mig, jag föredrar att få upp ämnestrådar och inte som nu där alla svar kommer efter varandra, vill kunna hoppa över trådar som inte gäller mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gillade den andra layouten bättre och tycker att den var mer lättöverskådlig. Men det är ju framförallt en rejäl dipp i inlägg här. Sådant drabbar nog alla forum tids nog men jag saknar när man kunde spendera fredagkvällen på forumet :) Som någon skrev ovan, det blir vad man gör det till och jag har inye skrivit något här på länge heller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte vart här inne på länge. Saknar oxå den tiden när man kunde tillbringa en hel kväll ( med en wirre) och skriva här. Har haft många glada timmar här :D

Tror jag iof var lite för aktiv ett tag så tröttnade lite. Har inte ens skrivit här om de två sista thailandsresorna jag gjort :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2017‎-‎03‎-‎18 på 20:06, M_Olsson säger:

Tror även många fortfarande inte känner sig hemma i den nya miljön/utseendet på forumet. Tycker att nedgången av aktivitet hänger ihop med förändringen. Jag kan ha fel, men det är min egen upplevelse. Tror det blev lite för stora och drastiska förändringar på en gång. Folk vill känna igen sig och gillar ofta inte stora förändringar. 

Kan intyga att det är fel. Thailand är tyvärr på nedgång även för resebolagen. Svenska reser mindre till Thailand och därmed minskar trafiken till alla sidor som har med Thailand att göra. Det är helt enkelt för att "den gamla" generationen vet redan en hel del och reser av en vana, medan den "yngre" generationen väljer andra resmål nuförtiden. 

Det har inget att göra med den gamla layouten. Den kunde ändå inte behållas - gammal plattform som drog till sig spam som inte kunde filtreras bort alls, om inte jag var tvungen att godkänna alla medlemmar för hand - det gjorde att många var intresserade av att komma in här efter att de fick vänta flera timmar (dagar) på att bli godkända.

Inget håller för livet .... alla svenska Thailandforum, samt reseforum i övrigt, har förlorat en hel del på inlägg och aktivitet. Tror inte Facebook drar heller diskussioner. Det har helt enkelt att göra med att resandet till Thailand minskar hos svenskar för tillfället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänkte även påpeka att det är maj månad, då blir det extremt dött när det gäller Thailand. De flesta forum och diskussionssidor om Thailand har som mest besökare september-februari. Det är då de flesta planerar och reser en hel del .... förutom sådana som jag  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 timmar sedan, pelle77 säger:

Jag gillade den andra layouten bättre och tycker att den var mer lättöverskådlig. Men det är ju framförallt en rejäl dipp i inlägg här. Sådant drabbar nog alla forum tids nog men jag saknar när man kunde spendera fredagkvällen på forumet :) Som någon skrev ovan, det blir vad man gör det till och jag har inye skrivit något här på länge heller.

Håller med. Saknar även många gamla medlemmar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan, Martin säger:

Tänkte även påpeka att det är maj månad, då blir det extremt dött när det gäller Thailand. De flesta forum och diskussionssidor om Thailand har som mest besökare september-februari. Det är då de flesta planerar och reser en hel del .... förutom sådana som jag  :)

Maj? Vilken konstig almanacka du har Martin.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känns som hälften av alla som varit medlemmar i åratal, inte är intresserade av forumet längre. Förut var det bra drag här på forumet! Taket var högt, och olika åsikter fick ventileras. 

Problemet är nog när det blev censur. Det räcker med att kritisera thailand lite, eller att man inte är PK till 100 procent.

Thailändska militärdiktaturen censurerar nätet i Thailand. Men de hör väl inte hemma på ett forum om thailandp

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har varit här i 5-6 år till och från. Läser varje dag och ser att aktiviteten minskat, lågsäsong som högsäsong.

Frågan är vad som bör göras? Kanske är det bara så att många har svårt med nya plattformen. Jag hade gillat vBulletin mer som en ny plattform då har man även tillgång till php och css filerna och kan skräddasy det mesta själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 03/22/2017 at 3:02 PM, Martin said:

Kan intyga att det är fel. Thailand är tyvärr på nedgång även för resebolagen. Svenska reser mindre till Thailand och därmed minskar trafiken till alla sidor som har med Thailand att göra. Det är helt enkelt för att "den gamla" generationen vet redan en hel del och reser av en vana, medan den "yngre" generationen väljer andra resmål nuförtiden. 

Det har inget att göra med den gamla layouten. Den kunde ändå inte behållas - gammal plattform som drog till sig spam som inte kunde filtreras bort alls, om inte jag var tvungen att godkänna alla medlemmar för hand - det gjorde att många var intresserade av att komma in här efter att de fick vänta flera timmar (dagar) på att bli godkända.

Inget håller för livet .... alla svenska Thailandforum, samt reseforum i övrigt, har förlorat en hel del på inlägg och aktivitet. Tror inte Facebook drar heller diskussioner. Det har helt enkelt att göra med att resandet till Thailand minskar hos svenskar för tillfället.

Åkte fler svenska turister till Thailand 2016 än 2015 och 2014, bara marginellt färre än  2013.

Jag gör mitt bästa för att inte göra några inlägg på forumet, jag tror jag vet varför andra också håller sig borta och jag tror att du också vet det.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 timmar sedan, Phatthalung säger:

Känns som hälften av alla som varit medlemmar i åratal, inte är intresserade av forumet längre. Förut var det bra drag här på forumet! Taket var högt, och olika åsikter fick ventileras. 

Problemet är nog när det blev censur. Det räcker med att kritisera thailand lite, eller att man inte är PK till 100 procent.

Thailändska militärdiktaturen censurerar nätet i Thailand. Men de hör väl inte hemma på ett forum om thailandp

 

 

Tyvärr tror jag att du har helt fel där.

För min egen del så tappade jag intresset att läsa och skriva här innan censuren när det mesta som skrevs handlade om HELT andra åsikter än Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan även vara så, att medlemmar som har många års erfarenhet av thailand, inte tycker att det är lika intressant längre. Det kanske känns lite uttjatat, och sällan något nytt. Thailand kanske inte upplevs lika exotiskt och spännande längre. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×