Jontelitokd

Longtailbåt till öar AoNang

5 inlägg i detta ämne

Hej,
Jag är ny här på forumet och hoppas få ta del av mycket intressant läsning, något som jag dock inte hittar är fler som mig, oroliga för kanske vad andra tycker är småpotatis.. Det jag funderat på är, vi flyger ner till Ao Nang i slutet av Januari 2018, vi har tänkt att åka ut till div öar för att bada över dagen, om vi "hyr" en longtail båt för att ta oss ut, hur vet vi att vi blir hämtade igen? eller ber man dem stanna kvar?

Vi har även tänkt att ta en tur till Phi phi fast med ett företag eller vad man kan kalla dem, då förstår jag att det finns tider, men när det är på våra villkor, hur gör man? :)

Vad kan det kosta att hyra en longtailbåt för att åka från Ao Nang till tex chicken island?

Mvh

Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jonas!

Vad kul att du hittat hit, förhoppningsvis kan du få svar på de flesta av dina funderingar här. Jag har dessvärre inga dagsaktuella priser för att hyra en privat longtail från Ao Nang men jag gissar att det inte ska kosta mer än 4000 baht för en hel dag. Du behöver aldrig vara orolig för hämtning etc. - om ni kommit överens om hämtning så kommer de att  vara där ni bestämt. Ni kan ju också åka med en tur med fler turister, då blir det givetvis ett bättre pris och ni kan komma överens om när ni ska bli hämtade. Om ni vill åka till Phi Phi så går det ju reguljärfärjor som kostar ca 300-400 baht, vet inte exakt vad det kan kosta att åka privat longtail dit men gissar på ca 2000 baht :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 timmar sedan, M_Olsson säger:

Googla "Ao Nang Long Tail Boat Service Club" så kan du hittar bilder på deras prislista till närliggande öar dit båtarna körs som i bussverksamhet, dvs med fast pris och att båten först avgår när det finns 8 passagerare. 

Båtarna går ifrån stranden i det centrala Ao Nang. 

Titta där, jätte bra info, är det dem man kan se på googles gatuvy i början av Ao Nang ifrån Noppharat beach sett?

Skärmklipp.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, Jontelitokd säger:

Titta där, jätte bra info, är det dem man kan se på googles gatuvy i början av Ao Nang ifrån Noppharat beach sett?

Skärmklipp.JPG

Ja. Finns i bägge ändar av strandpromenaden. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu