gr0ttan

Koh Chang med småbarn, tips?

11 inlägg i detta ämne

Sitter och kikar lite på resa till nästa vinter. Åker troligtvis i början av januari 2018. Har varit på KC två ggr tidigare dock utan barn i bilden. Nu kommer vi åka med en 2,5 åring vilket kanske kräver en lite mer noggrann planering av boende osv.

Finns där några säkra kort när det kommer till boende med yngre barn?

WSB går bort. Kai Bae har vi aldrig testat men är helt klart intressant.

KB Resort har ju alltid blivit hyllat här, men vad är problemet med deras egna sida? Det finns ju inget ledigt vilket datum jag än väljer öht? Mail verkar dom inte heller svara på. Ska man verkligen behöva ringa? 

Även tips på större bra bungalows för 4-5 personer mottags då kanske föräldrar och syskon följer med och dela boende funkar om det finns separata rum.

tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, gr0ttan säger:

Sitter och kikar lite på resa till nästa vinter. Åker troligtvis i början av januari 2018. Har varit på KC två ggr tidigare dock utan barn i bilden. Nu kommer vi åka med en 2,5 åring vilket kanske kräver en lite mer noggrann planering av boende osv.

Finns där några säkra kort när det kommer till boende med yngre barn?

WSB går bort. Kai Bae har vi aldrig testat men är helt klart intressant.

KB Resort har ju alltid blivit hyllat här, men vad är problemet med deras egna sida? Det finns ju inget ledigt vilket datum jag än väljer öht? Mail verkar dom inte heller svara på. Ska man verkligen behöva ringa? 

Även tips på större bra bungalows för 4-5 personer mottags då kanske föräldrar och syskon följer med och dela boende funkar om det finns separata rum.

tack på förhand!

Ni är nog lite tidigt ute skulle jag gissa, de har troligen inte lagt ut bokningsbara dagar i januari 2018 ännu. Man kan behöva påminna då man mailat. Men vår erfarenhet är att de är väldigt pålitliga då det gäller att hålla koll på bokningar och så då man fått kontakt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
49 minutes ago, Leath said:

Ni är nog lite tidigt ute skulle jag gissa, de har troligen inte lagt ut bokningsbara dagar i januari 2018 ännu. Man kan behöva påminna då man mailat. Men vår erfarenhet är att de är väldigt pålitliga då det gäller att hålla koll på bokningar och så då man fått kontakt. 

Det verkar ju dock som att det inte spelar någon roll vilket datum jag än petar in, det står "no room avalible" oavsett.

I vilken typ av boende har du själv haft där?

Inga andra tips på liknande resorts?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 hour ago, vicky said:

Vet att vi bokade KB på Sawadee. Passar bra med barn.

Tack! Har du andra tips förutom KB?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi åkte på snorkeltur med Mr Kai´s röda träbåt. Passar kanske dåligt med ett barn på 2,5 år... Flytväst på isf, men turen var trevlig.

WSB går bort för mig med. Kändes inte så mysigt. Bodde på vad vi numer kallar kräkhotellet Kacha där :-\.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
31 minutes ago, vicky said:

Vi åkte på snorkeltur med Mr Kai´s röda träbåt. Passar kanske dåligt med ett barn på 2,5 år... Flytväst på isf, men turen var trevlig.

WSB går bort för mig med. Kändes inte så mysigt. Bodde på vad vi numer kallar kräkhotellet Kacha där :-\.

Tror nog vi kommer hålla oss på land med lill-tjejen. Känns säkrast så :)

Har bott på wsb innan och förutom ett par vettiga restauranger och bra strand så är det som du säger rätt omysigt överlag.

Gillar Siam Beach på Lonley annars. Bhumiyama är väl också ett säkert kort men det är dyrt.

Coconut Beach på Klong Prao var också bra men från att ha kostat 2500 baht/natten för deras superior bungalow för 7 år sen så kostar dom nu 4500 baht. Saftig höjning måste jag säga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, gr0ttan säger:

Det verkar ju dock som att det inte spelar någon roll vilket datum jag än petar in, det står "no room avalible" oavsett.

I vilken typ av boende har du själv haft där?

Inga andra tips på liknande resorts?

På KB Resort har vi haft hotellrum och deluxebungalow. Då vi bokade fungerade hemsidan utan problem. Men mail måste man ofta tjata lite med.

De har en väldigt bra strand för att vara på Kai Bae och den passar för mindre barn också. Jag tycker KB resort har en skön, avslappnad stämning.

De andra hotellen vi bott på är inte lika bra om man har små barn med sig (vilket vi inte har) även om vi trivts där, bla Gajapuri och The Dewa. Men någon annan har säkert fler barnvänliga tips. 

Redigerad av Leath

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 hours ago, Leath said:

På KB Resort har vi haft hotellrum och deluxebungalow. Då vi bokade fungerade hemsidan utan problem. Men mail måste man ofta tjata lite med.

De har en väldigt bra strand för att vara på Kai Bae och den passar för mindre barn också. Jag tycker KB resort har en skön, avslappnad stämning.

De andra hotellen vi bott på är inte lika bra om man har små barn med sig (vilket vi inte har) även om vi trivts där, bla Gajapuri och The Dewa. Men någon annan har säkert fler barnvänliga tips. 

Jag får väl ligga på lite när flygbiljetterna är beställda så man har ett datum.

Både Dewa och Gajapuri verkar som du säger inte riktigt för barn och ligger väl aningen över vad vi har lust att betala. Är mer ute efter den mer avslappnade känslan där val av kläder kanske inte kommer i första hand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man behöver inte klä upp sig på dem heller men de ligger högre i pris (vi har firat ett par bröllopsdagar, bla vår 30:e, på dessa hotell. Då har vi velat unna oss lite extra). Men KB resort är trivsamt tycker vi. 

Det blir ju billigare om man bor en bit från stranden men det har vi inga tips om för prio 1 för oss är att bo vid stranden. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu