wohlgart

Orestone Group

6 inlägg i detta ämne

Ska man hyra eller kanske ännu värre köpa, hus eller lägenhet, så använd någon annan än Orestone Group och Jan Malmsten. Han gör modulhus utanför Pattaya som folk får placera på en resort där han själv hyr marken. Han hyr sedan ut husen så det blir en förlust för husägaren. Han lovar dyrt att ta hand om din investering i Thailand. Han är duktig på marknadsföring, och det är lätt att gå på hans snack. Jag köpte ett hus 2008 som jag nu lyckats sälja till en kund som flyttar det till Mae Rumpueng Beach. Det är en affär jag förlorat drygt en halv miljon på. När sista hyresgästen flyttade in hade jag en skuld på 29.000 bath, när hon flyttade ut var skulden uppe i 33.000 bath. En av husägarna på resorten har övergett sitt hus, för att slippa ha med honom att göra. De andra husägarna har tillsammans med markägaren petat bort honom från resorten, och han har nu startat upp en ny, för att ytterligare försöka blåsa några nya kunder.

Nu har jag fått bort alla mina grejer därifrån. Kylskåpet köptes nytt förra året och har fått flera skador som ser ut att vara enbart på vårdlöst bruk. Flera andra inventarier var också skadade. Något ansvar för detta tar inte Jan Malmsten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr var jag för oerfaren för att kolla referenser. Vid den tiden var han relativt nystartad. Det fanns två referenser på hemsidan då, båda är nu borta, en av dem har gett upp, och bara lämnat sitt hus där. Han har förlorat mycket mer än mig. Husen är heller inte flyttbara utan att all sten går sönder, men det är en upplysning man inte får vid köpet. I ett komplett hus ingår ingen isolering, ingen köksinredning eller toalett, allting tillkommer. Till sista hyresgästen inköptes gardiner för 7000 bath utan att fråga mig. Lika mycket gardiner köpte lag till min lägenhet för 2500 bath, men det är lätt att handla om man inte ska betala själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2017-02-23 på 20:34, wohlgart säger:

Tyvärr var jag för oerfaren för att kolla referenser. Vid den tiden var han relativt nystartad. Det fanns två referenser på hemsidan då, båda är nu borta, en av dem har gett upp, och bara lämnat sitt hus där. Han har förlorat mycket mer än mig. Husen är heller inte flyttbara utan att all sten går sönder, men det är en upplysning man inte får vid köpet. I ett komplett hus ingår ingen isolering, ingen köksinredning eller toalett, allting tillkommer. Till sista hyresgästen inköptes gardiner för 7000 bath utan att fråga mig. Lika mycket gardiner köpte lag till min lägenhet för 2500 bath, men det är lätt att handla om man inte ska betala själv.

Alla gör vi misstag i livet, tyvär blir en hel del dyra.

Annars måste jag säga att hans affärside är oerhört bra.Om han hade levererat kvalitet och det han lovar.Tyvär finns det oerhört många företagre som vill ta genvägar och tjäna snabba och mera cash per försäljning.

wohlgarth c gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns modulhus i Mae Rumpueng Beach också, där kostar ett modulhus omkring 300.000 bath, men det är en annan typ av uppbyggnad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja som Wolfgang skriver,,,Jan på orestone,,hans fullständiga namn är Jan Malmsten,,lurar allt o alla,,Hyr mark av en Thailändare,,Påstår att han har 15års kontrakt,,efter ca 1 år gick kontraktet ut,,O där står du då med ett hus som EJ är flyttbart...Han hyr även ut lägenheter åt svenskar,,o stjäl pengar från dreas konton,,Köper kuddar för 2.000.- bath..ja ni läste rätt,,utan att fråga lägenhets innehavaren om lov,,När folk ska hem till honom o betala hyran,,Blir dom hotade av hans fru o honom,,frun drog kniv,, o hotade ött döda den mannen ,För dom påstod att haj ej betalt hyran fast han hade kvitto på beloppet,,när vi sedan går dit för att reda ut problemen  har han ett gevär,,o frun en skarp laddad revolver ,O hotar att skjuta oss..aöllt detta är polis anmält,,men det är ju Thailand,o frun Thailänska,,så ALLT förgäves,,,Gör ALLDRIG en affär med orreston Group..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu