Roing

Hyra moppe i Ban Phe

7 inlägg i detta ämne

Borde finnas många.

Såg åtminstone ett par kring hamnen i stan.

Ska ni hålla till på Mae rumphung (väster om ban phe) kan jag rekommendera Pama resort. De har moppar, men kan också fixa salenger  (moppe m sidovagn för familj).

Det var ganska svårt att få tag i moppar under jul/nyår,mycket var uthyrt. Säkert lättare nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tveksamt om det finns. Har som sagt bara sett moppe ett ytterst få tillfällen när jag varit i Thailand. Det har dessutom varit ganska så dyrt att hyra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2017-02-02 på 23:53, Jimmieboy säger:

Tveksamt om det finns. Har som sagt bara sett moppe ett ytterst få tillfällen när jag varit i Thailand. Det har dessutom varit ganska så dyrt att hyra.

Försöker du vara rolig?:'( De flesta vet nog vad man menar med moppe. Eller?? Man kan ju svara hövligt på en enkel fråga. Eller låta bli!

Har varit i Thailand ett antal gånger, men i Ban Phe var det några år sedan. Vi hyrde moppe av en kille på stranden mot Mae Phim då, men kommer inte ihåg om det fanns uthyrning i själva Ban Phe.

Tack Singha för tips om hamnen, ska kolla där nu där vi kommer dit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
47 minuter sedan, Roing säger:

Försöker du vara rolig?:'( De flesta vet nog vad man menar med moppe. Eller?? Man kan ju svara hövligt på en enkel fråga. Eller låta bli!

Har varit i Thailand ett antal gånger, men i Ban Phe var det några år sedan. Vi hyrde moppe av en kille på stranden mot Mae Phim då, men kommer inte ihåg om det fanns uthyrning i själva Ban Phe.

Tack Singha för tips om hamnen, ska kolla där nu där vi kommer dit.

Nej tyvärr inte! Det har ju på senare tid varit fler å fler som tror att dom kör runt lagligt på en vanlig moppe å sen när dom råkar ut för en olycka tiggt pengar i tidningen.

Bättre å vara övertydlig innan folk behöver tigga pengar för att dom inte har nån försäkring som gäller...

Det är till 99.99% inga moppar man hyr i Thailand och dom borde benämnas med sitt rätta namn en motorcykel!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
18 timmar sedan, Jimmieboy säger:

Nej tyvärr inte! Det har ju på senare tid varit fler å fler som tror att dom kör runt lagligt på en vanlig moppe å sen när dom råkar ut för en olycka tiggt pengar i tidningen.

Bättre å vara övertydlig innan folk behöver tigga pengar för att dom inte har nån försäkring som gäller...

Det är till 99.99% inga moppar man hyr i Thailand och dom borde benämnas med sitt rätta namn en motorcykel!

Håller med.

Våga använda hjälm är mitt motto med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu